ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Friday, April 29, 2005


هشدار خر _رازی به اروپا در آستانه مذاکرات لندن?
کمال خرازی، وزير خارجه ايران روز پنجشنبه 28 آوريل و در آستانه دور جديد مذاکرات اتمی ايران و اروپا که قرار است روز جمعه در لندن برگزار شود، هشدار داد چنانچه غنی سازی اورانيوم.
خر_رازی با اشاره به اينکه دور جديد مذاکرات . پيشرفتی حاصل نشود، ايران برنامه غنی سازی اورانيوم را از سر خواهد گرفت
موضوع اصلی مورد مناقشه در مذاکرات اتمی اسلام و اروپا تمايل اسلام به غنی سازی اورانيوم است که. طور موقت و به واسطه مذاکرات به حالت تعليق در آورده شده است….??? تصميم به تعليق برنامه غنی سازی اورانيوم در ماه نوامبر سال گذشته به اجرا گذاشته شد اما مقامات اسلامی گفته اند که ادامه اين برنامه برای مصارف غيرنظامی از حقوق ايران به عنوان يکی از کشورهای امضا کننده پيمان منع گسترش جنگ افزارهای هسته ای است. گفته می شود ايران پيشنهاد کرده است برنامه غنی سازی اورانيوم را از سر بگيرد.در مقابل، کشورهای اروپايی بر تعهد ايران به کنار گذاشتن دايم برنامه غنی سازی اورانيوم تاکيد داشته اند و گفته می شود ابراز آمادگی کرده اند در برابر چنين اقدامی، برخی امتيازات اقتصادی را برای منظور دارند. دور جديد مذاکرات اسلام و سه کشور آلمان، بريتانيا و فرانسه روز جمعه، در لندن برگزار می شود در مورد لزوم به نتيجه رسيدن مذاکرات جاری، روز يکشنبه، 24 آوريل، حميدرضا آصفی، سخنگوی وزارت خارجهني گفت که اگر اسلام احساس کند طرف اروپايی در صدد وقت کشی و به درازا کشاندن مذاکرات است قطعا تمايلی به ادامه گفتگوها نخواهد داشت. مقامات ايرانی تاکيد کردند که سياست هسته ای اسلامی مورد قبول تمامی جناح ها و بشخصيت های سياسی اين نظام قرار دارد, و انتخاب رييس در آن تغييری ايجاد نخواهد کرد. وی نيز بر موقتی بودن توقف برنامه غنی سازی اورانيوم تاکيد کرد و گفت که اسلام در هر حال مصمم است که زمانی غنی سازی اورانيوم را از سر بگيرد و نتيجه مذاکرات با اروپاييان تاثيری در اين زمينه اسلام ندارد….. در چنين صورتی، مقامات اسلامی می توانند در داخل اسلام آن را به عنوان پيروزی اسلام در مذاکرات و مقاومت اسلام در برابر فشار خارجی مطرح کنند و همچنين، اميدوار باشند که تحولات سياسی در سطح بين المللی زمانی امکان آن را بدهد تا فعاليت غنی سازی به طور کامل از سر گرفته شود.?????
همچنين، اگرچه آمريکا در حال حاضر از ادامه مذاکرات جاری حمايت کرده اما اين امکان وجود دارد که در صورت مخالفت اسلام با توقف کامل غنی سازی اورانيوم، ايالات متحده اين گفتگوها را بی نتيجه بداند و خواست خود برای ارجاع پرونده هسته ای اسلام به شورای امنيت سازمان ملل متحد را با جديت دنبال کند.








This page is powered by Blogger. Isn't yours?