ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Saturday, February 18, 2006

اين نه برخورد تمدن‌ها بلكه جنگ جهانی چهارم است



خبرگزاری روسی «نووستی» : امروزه در خاورمیانه و آسیای مرکزی مبارزه به خاطر احیای قدرت در دنیای اسلام ادامه دارد."يوگني ساتانوفسكي" رئیس انستيتوي خاورميانه طی مصاحبه ای با روزنامه «نیزاويسيمايا گازیتا» به تشريح نقطه نظرات خود درباره مسأله برخورد تمدن‌ها، ريشه‌ تضاد ها و عواقب آن پرداخته است.
پرسش: بسیاری از مردم آنچه را كه در جهان بعد از انتشار كاريكاتورهاي حضرت محمد رخ داده است، به منزله برخورد تمدن‌ها تلقی مي كنند. به نظر شما، برخورد تمدنها به چه معناست، چه زماني شروع شده و چگونه تصریح می شود؟
پاسخ: مسئله اين نيست كه اسلام با مسيحيت برخورد كرده است. بلکه افرادی كه راه حل متمدنانه حل اختلافات را می دانند با گروهی كه تنها راه حل های غيرمتمدنانه را می پذیرند، برخورد كرده‌اند. تا زماني كه ديپلماسي و گفتگو از يك طرف با حملات و کشتار ها از طرف ديگر روبرو شوند، گویا غرب و شرق نمي‌توانند همديگر را درك نمایند.
آغاز برخورد تمدنها را می توان در ملاقات دو قبيله از انسانهای اوليه در نظر گرفت كه پيشوای يكی از آنها گياه‌خوار است و حيوانات مقدس را محترم می شمارد در حالي كه قبيله ديگر ترجیح می دهد از این حیوانات كباب درست کند و آنها را بخورد. هر یک از تضاد های دو گروه که دارای سنت‌هاي متفاوت فرهنگی، تمدنی، معيشتی و مذهبی هستند می تواند موجب مناقشه شود و معمولاً به چنين مناقشه‌ای نیز منجر می‌شود.
در نتيجه اين گونه تضادها بشريت به مكانيزم‌های حل و فصل آرام و غيرخونين بحران ها دست یافته است. بخش عمده بشريت بر اساس همين قواعد رفتار می كند. ولی بخش ديگر به قواعد زورگويی و تأكيد بر ارزش های خود به حساب نابودی انسان‌های بيگناه ديگر معتقد است. بدون شک كشيش ایتالیایی در تركيه، به انتشار كاريكاتورها در دانمارك ربطي نداشته است. بدون شك، ديپلمات‌هايي كه در سفارتخانه‌هاي كشورهاي اروپايي در لبنان، سوريه و ايران كار مي كردند، تصاوير حضرت محمد (ص) را به هیچ وجه نكشيده و خودشان طرفدار اين كاريكاتورهاي دور از نزاکت نبودند. به یاد آوریم که چگونه نظاميان فلسطيني در برابر دوربين‌هاي تلويزيوني تهديد كردند كه به نشانه اعتراض به كاريكاتورها، كليساهاي مسيحي منطقه غزه را ويران خواهند كنند. اين كليساها كه صدها سال پيش ساخته شده اند، توسط اعراب محلي مورد بازدید قرار می گیرند و در طی این سالیان همواره با صلح و دوستی در کنار مساجد وجود داشته اند. توهین به عزت و ارزش های مسلمانان هیچ ربطی به اين كليساها ندارد. البته، یک توضیح برای این مسئله وجود دارد: كاريكاتورها بهانه‌اي شدند تا از آنها زیرکانه استفاده شود.
پرسش: آیا منظورشما اين است كه كسي به این اعتراضات و تهاجمات دامن زده است؟ چه كسي به اين «برخورد تمدن‌ها» احتياج دارد؟
پاسخ: استفاده کردن از این كاريكاتورها به عنوان بهانه به جای سپتامبر سال 2005 يعني زمان انتشار آنها در دانمارك تصادفی نبوده است بلكه زماني كه جنجال لازم شد، از این بهانه استفاده نمودند. احتمالاً خواستند جهت گيري رويارويي اروپايي-ايراني را تغيير داده و از موضوع برنامه هسته‌اي ايران منحرف كنند. ممكن است هدف اين باشد كه مسأله تسلیم مسئولين عاليمقام سوري به محاكم اروپايي به اتهام دست داشتن در قتل "رفيق حريري" نخست وزير سابق لبنان منتفی شود. قابل ذکر است که عمدتاً اروپايي‌ها در تحقيقات بين المللي اين پرونده دست دارند. بديهي است كه در شرايط كنوني "بشار اسد" رئيس جمهور سوريه افراد و خویشاوندان نزدیک خود را به اروپاييانی كه احترام مسلمانان را نگه نداشته اند، تسلیم نخواهد كرد. به نظر مي رسد كه اين وضعيت صحنه‌سازي شده است. بمب اطلاعاتي را تا زماني نگه داشتند و آن در لحظه لازم منفجر کردند. اين تنها برخورد تمدنها نيست، بلکه سياستي است كه از "هانتينگتون"(نویسنده کتاب برخورد تمدن ها) براي توجیه جریان تجاوزكارانه نسبت به همسايگان و كشورهاي ديگر استفاده می کند.
آمريكايي‌ها ايران و سوريه را به همدستي با فعاليت‌هاي تجاوزكارانه تظاهر كنندگان متهم مي كنند. ولي عده زيادي به خصوص در خاورميانه ادعا مي كنند كه همانا ايالات متحده آمریکا از اين مناقشات سود برده است. حملات به نمايندگي‌هاي اروپايي در جهان عرب بايد به اروپا نشان دهد كه در اردوگاه اسلامي متحدی نداشته و جای دارد که در جهت تقویت اخذ حمایت آمریکا کوشش نماید.
چندي پيش اعلام شد كه طالبان افغاني حاضرند به كسي كه نقاش كاريكاتورهاي روزنامه دانماركي را به قتل برساند، 100 كيلوگرم طلا بدهند. بابت قتل سربازان دانماركي، نروژي و آلمانی در افغانستان 5 كيلوگرم طلا وعده داده شده است. توجه داشته باشید است كه برای قتل سلمان رشدي نویسنده کتاب " آیات شیطانی" چنین مبلغی پیشنهاد نشده بود.
امروزه تمدنها در برابر چشم ما با هم برخورد مي كنند. اين برخوردها سفارش دهندگان مشخصي دارند. اين افراد کاملا مشخص از تشکیلات سياسي اسلام گرایانه معتقدند كه غربي‌سازي، نوسازي، تجدد و لیبرال سازی اوضاع كشورهاي آنها براي ایشان خطر ساز خواهد بود. آنها حاضرند بهای جلوگیری از این تغییرات را بپردازند.
پرسش: آيا اين اعتراضات مي توانند به مقابلات جهاني و جنگ جهاني سوم منجر شوند؟
پاسخ: به نظر من، جنگ جهاني سوم، جنگ با اسلام گرایی سياسي ، «بين الملل سبز» كه برخاسته ازايدئولوژي «فاشيسم اسلامي» و آمیخته با فعاليت سياسي و تروريسم می باشد ، مدتهاست كه ادامه دارد. مي توان گفت كه اين جنگ 11 سپتامبر 2001 شروع شد و مي توان تاریخ آن را قبل تر نیز تخمین زد. اگر به رسم غرب، جنگ سرد را جنگ جهاني سوم محسوب كنيم، اكنون جنگ جهاني چهارم در جریان است. اين جنگ به اندازه جنگهاي قبلي خونين می باشد. درگيري‌هاي فعلي، مرحله فعال‌تر شدن مناقشه‌اي است كه حرارت آن در پیش است. رفتار اروپايي‌ها غيرمعقولانه‌ترين نوع رفتار ممكن است. جايي پوزش عمل نمی کند كه ديپلماسي ناو توپدار و «چماق بزرگ» لازم است. پادشاهان و پرزيدنت‌هاي جهان اسلام اين واقعيت را مي‌فهمند.
"جمال عبدالناصر" در سالهاي1950 جلوي فعاليت سياسي سازمان «اخوان المسلمين» را گرفته بود. در سال 1970 "حسين" پادشاه اردن تروريست‌هايي را كه مي خواستند او را از قدرت بركنار كنند، نابود كرد. صرف نظر از ارزيابي فلسطيني‌ها از «سپتامبر سياه»، او خاندان حاكم و كشور را نجات داد. در سالهاي1980 "حافظ اسد" با آتش و شمشير اسلاميست‌ها را سركوب كرده و از فروپاشي سوريه جلوگيري كرد. در سال 1992 رياست الجزاير اسلام‌گراياني را كه به صورت دمكراتيك برنده انتخابات شده بودند، با ریسک خطر جنگ داخلي از قدرت بركنار كرد و پیروز شد. ارتش تركيه در طول قرن 20 با حفظ وفاداری به وصاياي "آتا ترك" هر بار نفوذ سياسي احزاب اسلامي را محدود کرده است. اكنون در خاور ميانه و در حاشيه آسياي شرقي و آفريقايي اين منطقه هيچ اتفاق اصولاً جديدي نمي‌افتد. مبارزه بر سر قدرت در جهان اسلام ادامه دارد. ولي روند جهاني‌سازي ابعاد اين مبارزه و ميزان تأثيرگذاري آن بر جهان خارجي را افزايش داده است.
پرسش: "كاندوليزا رايس" وزير امور خارجه آمريكا این بار مقامات سوريه و ايران را به برافروختن آتش مناقشات متهم ساخت. آيا اين "برخورد تمدنها" مي تواند به مقابله دستگاه نظامي آمريكا با نيروهاي مسلح رژيم‌هاي «محور شرارت» يعني سوريه و ايران، منجر شود؟
پاسخ: در نهايت امر چنين امری نیز امكان‌پذير است. ولي بايد فهميد كه زورآزمايي فعلي در منطقه تنها به خواست خوب يا بد آمريكا وابسته نيست. بايد جاه طلبی های سراسری ايران كه به ابرقدرت منطقه‌اي تبديل مي‌شود، و عامل تضعيف رژيم‌هاي در حال فرسايش مصر و عربستان سعودي را در نظر گرفت. جمعيت بزرگ و منابع اين كشورها جايزه خوبي براي نيروهايي است كه بالاخره اين كشورها را تحت كنترل خود در خواهند آورد. نبايد فروپاشي سودان را كه از كشورهای مهم جهان اسلام است فراموش كرد.
پرسش: جايگاه روسيه در اين "برخورد تمدن‌ها" چیست؟ ما بايد چگونه رفتار كنيم كه با كمترين ضايعات از اين مناقشه خارج شويم؟
پاسخ: روسيه بايد از اين برخوردها كناره‌گيري كند و زير بار وسوسه مداخله نرود و همه تلاش‌ خود را براي قطع انتقال مناقشه به سرزمين روسيه و دورنمودن ما از مناقشه اسلاميست‌هايي كه از زمان افغانستان دشمنان مسكو هستند، بنماید. از ما هميشه می خواهند كه از دوستان دفاع كنيم يا منافع آنها را در خاور ميانه، بالكان يا کشورهای مشترک المنافع در نظر بگيريم. ولي تجربه سياست واقعي نشان مي دهد كه روسيه دوستان و متحدان واقعي ندارد. منافع، شركا و حريفان وجود دارند. مهم این است که بايد از تبديل كشورمان به توپ فوتبالی كه طرفين متخاصم آن را به هم پاس می دهند تا بالاخره با هم آشتي كنند، اجتناب نماییم.
پرسش: آيا چنين امری تحقق پذیر است؟
پاسخ: بدون شک.

یکی از کاریکاتورهای محمد


.



یکی از بسیجیان حمله کننده به سفارتهای خارجی در ایران در هفته های گذشته

Friday, February 17, 2006

نیروهای بسیجی چگونگی تصرف سفارت دانماک را تشریح میکنند


ظهر متوجه شدم که شب مقابل سفارت دانمارک برنامه داریم. قرار بر این شد که با تعدادی از دوستان برویم دانشگاه تهران تا تراکت‌های مراسم را پخش کنیم. در بین راه یکی از دوستان را دیدم که بشکه‌ی بنزین در دست، در حال قدم‌زدن است!ظهر بعد از نماز عصر، در مقابل مسجد دانشگاه تجمعی اعتراض‌آمیز علیه دول غربی برقرار بود. کلاس‌های بعد از ظهر‌شان هم پَر! حدود ۳۰۰ نفر بودند. تراکت‌ها را پخش کردیم و برگشتیم. بعضی‌ها می‌گفتند که چرا این کارهای بی‌اثر؟ ما هم می‌گفتیم امشب شما بیایید بد نمی‌گذرد. برنامه های شاد و مفرحی برای شما تدارک دیده‌ایم... همراه با آتش‌بازی! مرآتی خبرنگار ۲۰:۳۰ هم آن‌جا بود. تراکت رو بهش دادیم.
جواد می‌گفت که شب قبل‌اش با هفت دستگاه موتور و دو دستگاه ماشین رفته بودند و سر‌و‌گوشی آب داده بودند. با نگهبانان سفارت هم صحبت‌هایی انجام داده بودند. پرچم دانمارک را هم روی زمین کشیده بودند. هنوز خشک‌نشده، بنده خدایی از راه می‌رسد. می‌گوید این پرچم دانمارک است؟ وقتی جواب مثبت می‌شنود، همان‌جا ... (گلاب به روی‌تان) پرچم کثیف دانمارک رو نجس می‌کند.
عصر همان‌روز نیز گروهی از طلاب از قم آمدند و به ما ملحق شدند. خبر حرکت گروه زیادی از دانشجویان از لرستان برای شرکت در تجمع نیز به ما رسیده بود. (حدود ۶ اتوبوس) تبلیغات مراسم، در دانشگاه‌های دیگر در سطح تهران پخش شده بود. ساعت برگزاری مراسم هیأت دانشگاه هم برای هماهنگی در شرکت در تجمع، تغییر کرد. حدود ساعت ۸ از دانشگاه حرکت کردیم. حدود ساعت ۹ مقابل سفارت رسیدیم.
«تجمع مقابل سفارت دانمارک. تهران. الهیه. خیابان شریعتی»هنوز نرسیده بودیم که صداهای بلندی را شنیدیم. تعجب کردم. چه زود جدی شده بود! مگر کوکتل‌ها با ما نبود؟ پس این صداها چی بود؟ با دو خودم را رساندم. مراسم تازه شروع شده بود. اما مثل این‌که ناهماهنگی‌ها و شلوغی جمعیت مزید بر علت‌ِ ناهماهنگی‌ها شده بود.
حامد را هم دیدم که در حال تهیه گزارش بود. سلام کردم. اول گله که چرا من را نوشتی آنتی‌قالی‌باف!! توی دعوا و تعیین نرخ ...مقابل سفارت دانمارک پارک بازی است. بالای سرسره و تاب و... پر از جمعیت بود! اکثریت دانشجو. صداها لحظه‌ای قطع نمی‌شد. حضور خانم‌ها هم بسیار چشمگیر بود. اصلاً خیلی داغ‌تر از آقایان بودند. وقتی می‌گفتیم بروید عقب علیه خودمان هم شعار می‌دادند: «برادر بی‌غیرت نمی‌خواهیم»!کم‌کم جمعیت زیادتر می‌شد. کسی به تریبون توجهی نداشت. هرگوشه‌ای شعار خودش را می‌داد. سخنران اصلی مراسم هنوز نیامده بود. قرار بر این بود که در بخش رسمی مراسم کسی کار بد (!) انجام ندهد. اما در بخش غیر رسمی (!) هر‌کس هر غلطی می‌خواهد انجام دهد.شخصی روحانی به جای سخنران اصلی پشت تریبون رفت تا سخن‌رانی کند. اما همین که شروع کرد، حمله اصلی آغاز شد. اول یک نفر که نمی‌دانم چگونه خود را به بالای درب سفارت رساند و به زحمت دست و پا تابلو (بعضی‌ها هم بهش گفته‌اند آرم) سفارت را کند. نرده‌های مقابل دانشجویان افتاد و دانشجویان با اولین حمله برق‌آسا خود را به در رساندند. گروه‌های نخستین، خود را به بالای در کشیدند. در اصلی به هیچ وجه باز نمی‌شد. بالای در و دیوار هم نرده و سیم‌خاردار کشیده بودند. یک نفر از بچه‌ها آن بالا درون سیم‌خادار گرفتار شده بود. نیروهای پلیس هم گیج شده بودند. اولین گروه که وارد سفارت شدند، اشک‌آور زدند....خدا نصیب‌تان نکند. اولین بارم بود که اشک‌آور می‌خوردم. اشکم سرازیر بود و هیچ چیزی را نمی‌دیدم. از کوچه کنار سفارت می‌دویدم. از سویی می‌ترسیدم که نکند آخر کوچه بسته باشد و من هم بی‌اطلاع گیر بیفتم. اشک بیشتر صورت رو می‌سوزند. آخر کوچه که پیچیدم یکی صدا می‌زد: «اگه اشک‌آور خوردی بیا این‌جا» به زحمت دیدمش. کاغذی را آتش زدیم و مقابل صورت گرفتیم. کم‌کم دوباره حالمان جا آمد. چشمم که باز شد، دیدم هر‌کس یک جایی افتاده است. به فاصله چند متر، چند متر افراد به دیوار تکیه داده بودند و می‌سوختند. آنهایی که آب به صورت زده بودند که وضع‌شان خیلی بدتر بود. بنده خدایی چشمش می‌سوخت. خواستیم براش آتش ببریم، فرار کرد. رفت جلوتر، از داخل کاپشن‌اش نایلونی پر از بنزین درآورد، بعد اومد جلوی آتش!! ولی از راهی که آمده بودم نمی‌شد برگشت. خیلی هوا آلوده بود. هنوز کمی چشم و گلویم می‌سوخت. پیرمردی را دیدم که به سمت بالا می‌رفت. گفتم نرو! اشک‌آور زده‌اند. توجهی نکرد. چند لحظه بعد، با صورتی اشکی در حال استفراغ با سرعت برگشت!دور زدیم و برگشتیم. مأموران پلیس هم دست کمی از ما نداشتند. همه‌جا آتش بود. بعضی‌ها سیگار به دست بودند و توی صورت اون‌هایی که اشک‌آور خورده بودند فوت می‌کردند. خنده دار بود. بچه‌هایی که تصور سیگار کشیدن‌شان هم خنده دار بود، مثل حرفه‌ای‌ها سیگار می‌کشیدند!!اشک‌آور دوم خیلی شدیدتر بود. اما این‌بار از مرکز گاز دور بودم. ولی چشم‌ها را از همان دور می‌سوزاند. حتی رانندگان عبوری هم دچار گازخورده‌گی بودند.حضور روحانیون چشم‌گیر بود. جالب آن‌که یکی از روحانیون هم در حمله دوم وارد سفارت شد. برخی از هیأت هم برنامه‌شان را تعطیل کرده بودند. حدود ۳ هزار نفر جمع شده بودند.اطلاعات از داخل سفارت ضد‌و‌نقیض بود. همه اتفاق‌نظر داشتند که سفارت تخلیه شده است. سفارت کاملاً دست بچه‌های ما بود. اول قرار بود که کنفرانس خبری برگزار کنند. اما بعد منتفی شد. قول ضعیفی هم هست که می‌گوید سردار طلایی داخل سفارت بوده است و افرادی که وارد میشدند را از در پشتی به بیرون هدایت می‌کرده است.یکی از ساختمان‌های سفارت به آتش کشیده شد. اتومبیلی داخل سفارت در حال سوختن بود. انفجار‌ش برق از سر همه پراند. بعضی ها هم تا ۳ ماشین ذکر کردند. حالا هم فهمیدم که دو تا بنز و یک دستگاه پژو آتش گرفته است. احتمال می‌دادیم که از پشت دور‌مان بزنند. یک‌بار هم دور‌مان زدند که با پرتاب اشک‌آور حلقه‌شان به هم خورد. حدود ۱۲۰ نفر نیروی پلیس در صحنه حاضر بودند. البته جایشان را عوض می‌کردند. نیروهای‌شان زرهی بودند. لباس‌هایشان ضد آتش بود. اما به گفته دوستان باسابقه‌تر نسبت به نگهبانان سفارت انگلیس کمتر بچه‌ها را اذیت کردند.کم‌کم سعی شد تا برنامه را تمام کنند. چون دیگر کار نداشتیم که انجام دهیم. کار اصلی، رساندن صدای اعتراض‌مان به گوش آن‌ها بود که انجام شده‌بود. قرار گذاشتیم که برویم آخر که به خیابان نزدیک بود. به قول یکی از دوستان، حزب قاعدین تشکیل داده بودند. اکثر خبرنگاران، از ترس صحنه را ترک کرده بودند. (البته حساب آقا حامد خیلی فرق دارد که با شجاعت هرچه تمام‌تر خود نیز وارد سفارت شد!) هر چند درگیری‌ها و پرتاب کوکتول‌مولوتوف (آخه این هم شد اسم!) ادامه داشت، اما رو به کاهش گذاشته بود. احتمال این‌که بچه‌هایی که سخن‌ران اصلی هم با لباس مبدل (!) آمده بود. بعد هم حدود یک ساعت، با بچه‌ها از خاطرات‌اش از تسخیر لانه‌ی جاسوسی و انقلاب فرهنگی و دوران دانشجویی گفته بود. (یکی هم ضبط‌اش کرده که فایل‌اش هم‌اکنون به دستم رسید.)مراسم با عزاداری بر سید و سالار شهیدان به پایان رسید. ماشین برای برگشت کم بود. جلوی یک جایی که نمی‌دانم کلیسا یا سفارت‌خانه یا اقامت‌گاه سفیر بود، منتظر اتوبوس ایستاده بودیم. حدود ۲۰۰ نفر نیروی جدید و تازه نفس و خشن را دیدم که به سمت سفارت می‌رفتند. سرباز جلوی این عمارت ترسیده بود. کوکتل‌مولوتف رو که دیده بود از ترس زنگ زد که نیروی کمکی برایش بفرستند.
آن شب خیلی خوش گذشت. و خاطرات‌اش ماند تا ابد که بگوئیم در برابر توهین و تحقیر پیامبر و دین‌مان ساکت ننشسته‌ایم.
دوستی می‌گفت که من تازه فهمیدم پدرم چگونه جوانی‌اش را گذرانده است. در دوران انقلاب و دوران جنگ. پر از هیجان و شور. به حال بابام غبطه می‌خورم!

آخرین

مصاحبه خبرنگار هفته نامه گاردين با آيت الله العظمي منتظري ‏





‏در تاريخ ‏1384/11/11‏‏
‏‏ ‏خبرنگار: سؤالي كه من دارم در مورد ظهور امام دوازدهم است ، به خاطر‏ ‏اينكه به تازگي در واقع تبديل به مركز يك سري مباحثات در عرصه سياسي‏ ‏ايران شده است . من مايلم بدانم كه جهت گيري و نظر شما درباره وضعيت‏ ‏و جهت گيري فعلي كشور ايران با توجه به وضع كنوني و رئيس جمهور‏ ‏جديد ايران چيست ؟ آيا موافق هستيد؟‏ ‏آيت الله منتظري : اعوذ بالله من الشيطان الرجيم ، بسم الله الرحمن‏ ‏الرحيم .‏ ‏راجع به امام زمان (عج ) سؤال كرديد. امام زمان به اعتقاد ما يك واقعيتي است ;‏ ‏از زمان پيغمبر ما، خود پيغمبر و ائمه(ع ) همه وعده داده اند كه حضرت‏ ‏حجت (عج ) در آخرالزمان مي‎آيد و ايشان از فرزندان امام حسين (ع )‏ ‏هستند.
‏ ‏راجع به امام زمان (عج ) بعضي ها تشكيك هايي كرده اند، از جمله آقاي‏ ‏عبدالرحيم ملا زاده يك جزوه اي دو سه سال پيش براي من ايميل كرده بود و‏ ‏حدود سي اشكال عليه امام زمان مطرح كرده ، و من شبهات و اشكالات را‏ ‏مفصل جواب داده ام كه به نام "موعود اديان " چاپ شده و خدمت شما هم‏ ‏مي‎دهند. بنابراين امام زمان جزو معتقدات ماست ; اما معني اينكه ما معتقديم‏ ‏به امام زمان ، اين نيست كه بعضي از اسم ايشان سوءاستفاده هاي سياسي كنند.‏ ‏ما با اين قبيل سوءاستفاده ها مخالفيم .‏ ‏سوءاستفاده از اسم مقدسات ديني سبب مي‎شود كه مردم و نسل جوان از دين‏ ‏بيزار شوند.
در صورتي كه اسلام به ذات خود ندارد عيبي ، هر عيب كه هست‏ ‏در مسلماني ماست .‏ ‏‏ ‏خبرنگار: در واقع شما مي‎فرماييد كه اسلام توسط استفاده هاي سياسي‏ ‏مذموم مي‎شود.‏ ‏آيت الله منتظري : يعني سوءاستفاده ها سبب مي‎شود كه مردم از اسلام زده‏ ‏شوند و واقعيت اسلام براي آنان مشخص نباشد.
البته ما با اصل سياست‏ ‏مخالف نيستيم ; اما سياستي كه بخواهد سوءاستفاده كند از واقعيات يا از تاريخ‏ ‏يا از بزرگان ، با آن مخالفيم . وگرنه اداره هر كشوري بايد مطابق سياست صحيح‏ ‏باشد. اميرالمؤمنين (ع ) هم سياستمدار بود، ائمه ما(ع ) از القابشان "ساسة‏ ‏العباد" يعني سياستمداران نسبت به بندگان بود. البته سياست صادقانه نه‏ ‏سياست آميخته به دروغ و مزورانه .‏ ‏‏ ‏خبرنگار: آيا شما فكر مي‎كنيد سياست مزورانه همان سياستي است كه در‏ ‏حالت فعلي وجود دارد؟‏ ‏آيت الله منتظري : من نمي خواهم تمام سياست فعلي را اين گونه توصيف كنم ،‏ ‏ولي بالاخره سياست غلط را مردم مي‎فهمند و مي‎دانند; من نمي خواهم بگويم‏ ‏همه رفتار حاكميت غلط است ، آنها دلشان مي‎خواهد يك كارهايي بكنند اما‏ ‏شعارهايي كه مي‎دهند مورد عمل قرار نمي گيرد. ما مي‎بينيم كه در اول انقلاب‏ ‏شعاري كه مردم مي‎دادند: استقلال ، آزادي ، جمهوري اسلامي بود. استقلال‏ ‏يعني سرنوشت كشور دست خود مردم باشد، جمهوري يعني حكومت‏ ‏مردمي ، اسلامي يعني بر اساس موازين اسلام . اسلامي كه اهل فن آن مراجع ،‏ ‏بزرگان و اهل تشخيص هستند. نه اين كه هر كسي با مختصر سوادي بخواهد‏ ‏در مسائل اسلامي اظهارنظر كند. متأسفانه مي‎بينيم آن آزادي و جمهوري‏ ‏اسلامي كه هم آيت الله خميني به مردم وعده دادند هم ما به تبع ايشان وعده‏ ‏داديم عملي نمي شود.‏ ‏يكي از مشكلات مهم كشور كه خود دولتي ها هم مي‎گويند مسائل اقتصادي‏ ‏است . خوب ما هم اشكال مي‎كنيم ، مي‎گوييم : يك زماني نفت ما بشكه اي دو،‏ ‏سه يا پنج دلار فروخته مي‎شد و با اين حال كشور را اداره مي‎كردند. در حال‏ ‏حاضر نفت بيش از 60 دلار است و در هر روز چند ميليون بشكه نفت را‏ ‏مي‎فروشند، آن وقت اين پول نفتي كه از درآمد كشور است ، پول گازي كه‏ ‏صادر مي‎شود، چطور اينها به قول آقايان توي سفره مردم نمي آيد؟! همه اش‏ ‏خرج تشريفات ، مسافرتهاي تشريفاتي و گروههاي مختلف مي‎شود. براي‏ ‏مردم فقير بايد كار و شغل درست كنند، صنايع را پيش ببرند. متأسفانه‏ ‏سرمايه گذاري در امور زيربنايي كمتر ديده مي‎شود. اشكالي كه ما به دولت‏ ‏داريم اين است كه آن شعارهايي كه ما اول انقلاب داديم شما هم همان شعارها‏ ‏را مي‎دهيد چرا عمل نمي كنيد؟ معضلات اقتصادي و بيكاري را، با اين همه‏ ‏منبع درآمد كه شما داريد چرا حل نمي كنيد؟ فقط با شعار مي‎خواهند سر مردم‏ ‏را بند كنند. بايستي دولت خرجهاي تشريفاتي را كم كنند، وعده هايي ندهند كه‏ ‏محتوا ندارد و نمي توانند عمل بكنند، و آنچه كه واقعا به نسل جوان وعده‏ ‏مي‎دهند عمل كنند و آنان را راضي كنند.‏ ‏‏ ‏خبرنگار: البته اين شعار يعني در واقع بردن درآمد حاصل از فروش نفت‏ ‏بر سفره مردم شعاري بود كه آقاي احمدي نژاد در ابتداي‏ ‏رياست جمهوريشان دادند و با همين شعار هم پيروز شدند، آيا شما فكر‏ ‏مي‎كنيد آقاي احمدي نژاد با مطرح كردن و پيش كشيدن امام زمان و ظهور‏ ‏ايشان اگر دولتشان و سياستهايشان موفقيت آميز نباشد، باعث ايجاد كج‏ ‏فهمي و يا خراب كردن چهره امام زمان در پيش مردم بشوند؟‏ ‏آيت الله منتظري : عرض كردم كه ما با سوءاستفاده از اسم امام زمان (عج )‏ ‏مخالفيم . در روايات داريم اگر كسي ادعاي ديدن حضرت حجت را كرد او را‏ ‏تكذيبش كنيد. البته خود حضرت حجت وقتي كه ظهور مي‎كند، علامتهايي‏ ‏هست كه با آن عالم را خبردار مي‎كنند. حتي در روايات وارد شده كه صداي‏ ‏حضرت حجت را همه مردم در آن واحد مي‎شنوند، و ما اين گفته را از‏ ‏معجزات حساب مي‎كنيم ، زيرا احتمال هست كه از وسايل امروزي چون‏ ‏ماهواره و تلويزيون و اينترنت استفاده كنند. اما اينكه كسي بگويد به اسم امام‏ ‏زمان (عج ) يك روز در فلان جا چه كنيم و مثلا خيابانها را مهيا كنيم براي‏ ‏استقبال امام زمان ، اينها طرحهاي غلطي است و همين ها سبب مي‎شود كه‏ ‏مسأله ظهور نزد نسل جوان سبك بشود. خود آيت الله خميني كه رهبر انقلاب‏ ‏بود هيچ وقت وعده نمي داد كه اي مردم ! داريم مي‎رويم به استقبال امام زمان و‏ ‏تهران را مهيا كنيد براي آمدن ايشان ! ما نمي دانيم زمان ظهور چه وقتي است ،‏ ‏شايد سالها طول بكشد. بايستي دولتي ها پرهيز كنند از شعارهايي كه بوي‏ ‏عوام فريبي مي‎دهد.‏ ‏‏ ‏خبرنگار: فكر مي‎كنيد كه چرا دولت فعلي - كه در واقع دولت آقاي‏ ‏احمدي نژاد باشد - دارد از اين شيوه استفاده مي‎كند؟‏ ‏آيت الله منتظري : شايد به خيالشان با اين شيوه مي‎توانند مردم را جذب كنند‏ ‏ولي اشتباه مي‎كنند.‏ ‏‏ ‏خبرنگار: سؤال ديگر اين است كه اين اواخر صحبت آقاي مصباح يزدي‏ ‏خيلي شده ، هم در روزنامه هاي كشور هم رسانه هاي بين المللي انعكاس‏ ‏داشت و اينكه آقاي احمدي نژاد در واقع از پيروان عقيدتي آقاي مصباح‏ ‏يزدي هستند. شما نظري در اين مورد و نظري در مورد نظريات آقاي‏ ‏مصباح يزدي كه تازگي خيلي انعكاس داشته داريد؟‏ ‏آيت الله منتظري : با آقاي مصباح يزدي ما از قديم آشنا بوديم . قبل از انقلاب‏ ‏يك جلسه يازده نفري داشتيم ، امثال آقاي خامنه اي و آقاي هاشمي رفسنجاني‏ ‏و همين آقاي مصباح عضو بودند، بازجويي ها و محاكماتي كه در رژيم گذشته‏ ‏داشتيم روي آن جلسه يازده نفره خيلي حساس بودند، و يكي از اموري كه به‏ ‏واسطه آن من و آقاي رباني شيرازي را محاكمه و زنداني كردند همين جلسه‏ ‏بود. ولي بعد از آن ما از آقاي مصباح يزدي فعاليتي در رابطه با انقلاب نديديم‏ ‏و ايشان كنار بود. حالا يكدفعه چيزي را عنوان كرده كه خلاف مطلبي است كه‏ ‏آيت الله خميني عنوان كردند و ديگران هم عنوان مي‎كردند. حرفهاي آقاي‏ ‏مصباح حساسيت ايجاد كرده و از ما بارها سؤال كرده اند. ايشان مي‎خواهد‏ ‏بگويد: اصلا آيت الله خميني به جمهوريت اسلامي نظر نداشته و اگرچه گفته‏ ‏ولي نظر واقعي نداشته است . اين مطلب معنايش اين است كه آيت الله خميني‏ ‏را متهم كنيم كه عوام فريبي داشته ، چون چيزي را كه عقيده نداشته به دروغ‏ ‏عنوان مي‎كرده است .‏ ‏‏ ‏خبرنگار: پس آقاي خامنه اي كه در واقع آن موقع جزو جمع يازده نفره بود‏ ‏در مورد بخش جمهوري نظام كاملا جدي هستند و معتقدند كه وجود‏ ‏دارد؟‏ ‏آيت الله منتظري : ظاهرا اين جور است ، چون دم از امام خميني مي‎زنند لابد‏ ‏حرفهايش را هم قبول دارند.‏ ‏‏ ‏خبرنگار: پس به اين ترتيب مي‎شود گفت كه آيت الله خامنه اي كه معتقد به‏ ‏جمهوريت نظام هستند با توجه به اينكه پيرو آيت الله خميني هستند با آنچه‏ ‏آقاي مصباح يزدي معتقدند مخالف هستند.‏ ‏آيت الله منتظري : علي القاعده بايد اين جور باشد.‏ ‏ان شاءالله موفق باشيد.‏
‏دفتر آيت الله العظمي منتظري ‏
‏‏1384/11/23‏‏



دانمارکي ها به خودشان حمله کردند
رحماني، رئيس سازمان عقيدتي - سياسي نيروي انتظامي اعلام کرد«افرادي که به سفارت دانمارک حمله کردند، عناصري از کشورهاي غربي در کشورمان بودند.» وي توضيح داد که توطئه حمله به سفارت دانمارک با تحريک و برنامه ريزي خود دانمارکي ها انجام شده است. در پي اين اعلام نظر، قرار شد اين برادر رحماني را به مدت يک ماه براي سفر به کپنهاگ ببرند تا ببيند دانمارک چه جور کشوري است.

Thursday, February 16, 2006


Thursday, February 16, 2006
New Government Fails to Address Human Rights
February 16, 2006 Amnesty International Press Release
Six months after Iran's new president came to power human rights violations remain widespread and the new government has failed to take any action to address the situation, Amnesty International revealed in a report published today. "The Iranian government should take concrete steps to improve the human rights situation in the country," said Amnesty International. "The current standoff regarding the country's nuclear programme must not distract either the government or the international community from addressing the country's long-standing human rights problems." The report Iran: New Government Fails to Address Dire Human Rights Situation describes ongoing violations and expresses concern about what appears to be intensifying repression since the new government took office in August 2005. The report focuses on the long-standing repression of ethnic minorities and the limitations on the freedom of expression. It also addresses the death penalty and the frequent use of torture. Despite constitutional guarantees of equality, the report establishes that since President Ahmadinejad's election, members of Iran's ethnic and religious minorities have been killed, detained or harassed solely in connection with their ethnicity or faith. In one incident, several members of the Ahwazi Arab community were killed and scores injured by security forces using excessive force during ongoing violent unrest in Khuzestan Province. In a different incident, Iranian security forces were reported to have used live ammunition, tear gas and beatings with batons to suppress stone-throwing demonstrators in mid-September 2005. At least two people were reported killed and many injured. Iranian legislation severely restricts freedom of expression and association and human rights activists often face reprisals for their work. Harassment, intimidation, attacks, detention, imprisonment and torture of activists and journalists have continued under the new government. In October 2005, Press Courts were reintroduced to try alleged breaches of the Press Code, which contains vaguely-worded provisions that can be used to punish people for the peaceful expression of their opinions. Dozens of journalists and newspapers began to be examined with some journalists receiving suspended prison sentences. "We urge the Iranian authorities to review law and practice to ensure that no one is imprisoned as a prisoner of conscience or discriminated against solely on account of their political opinions, race, ethnicity, gender, sexuality or language," said Amnesty International. Amnesty International has continued to receive new reports of torture and ill-treatment of detainees which remain routine in many prisons and detention centres. Denial of medical treatment as a method to exerting pressure on political prisoners has also emerged as an increasingly common occurrence, as in the case of investigative reporter Akbar Ganji. Akbar Ganji was arrested in April 2000 and sentenced to 10 years' imprisonment, which was reduced on appeal to six months, for "taking part in an offence against national security" and "propaganda against the Islamic system". In July 2001 he was again brought to trial on charges of "collecting confidential state documents to jeopardize state security" and "spreading propaganda", and was sentenced to six years’ imprisonment. Following a hunger strike in protest at being denied independent medical treatment outside prison, he was temporarily released for medical treatment in July 2005. He was returned to prison in September 2005 and placed in solitary confinement. A month later he told his wife that he had been beaten by security forces while in hospital prior to his return to prison. "The Iranian authorities must conduct investigations into all allegations of torture or ill-treatment, and take effective measures to bring anyone implicated in human rights violations to justice," said Amnesty International. "Urgent and effective measures are also needed to ensure that the use of torture is eradicated once and for all." Amnesty International recorded 69 executions between July 2005 and the end of January 2006, including two of youths reportedly under 18 at the time of their execution. Death sentences continue to be imposed for vaguely worded charges such as "corruption on earth", for consensual private adult sexual relations and for other offences such as drinking alcohol, as well as for crimes such as rape, murder and drug-trafficking. The organization is asking the authorities to demonstrate their respect for the inherent right to life by ordering a moratorium on executions, and by taking immediate steps to prevent further executions of minors or persons who were under 18 at the time of their alleged crimes. "President Ahmadinejad and the Iranian govenrment need to take urgent, concrete measures to ensure that the fundamental human rights of all persons in Iran are protected irrespective of their gender, ethnicity and faith." Public Document **************************************** For more information please call Amnesty International's press office in London, UK, on +44 20 7413 5566 Amnesty International, 1 Easton St., London WC1X 0DW. web: http://www.amnesty.org/ For latest human rights news view http://news.amnesty.org/

دیر آمدی ......ولی حالا چرا


به نام خدا هم‌ميهنان گرامي
امضا كنندگان زير، جمعي از اعضاي اصلی شوراي انقلاب اسلامي هستند، كه نه طمعي به ورود در قدرت و حكومت دارند و نه در ربع قرن گذشته پس از انقلاب و استعفاي دولت موقت شادروان مهندس بازرگان منصبي و مسئوليتي در حكومت داشته‌اند ولی همچنان خود را در برابر ملت مسئول مي‌دانند و با همان انگيزه‌اي كه در دوران پرتلاطم انقلاب در خطرناک ترین شرایط سیاسی داوطلبانه دعوت به عضويت در شوراي انقلاب اسلامي را به منظور خدمت به ملت براي رضاي حق پذيرفتند، امروز هم با احساس تكليف در اداي ديني كه به ملت خود دارند به مناسبت سالگرد انقلاب نگراني عميق خود را از آنچه در ميهنمان مي‌گذرد با شما مردمان صادق و صبور ايران، صاحبان اصلي اين سرزمين در ميان مي‌گذاريم. نقلاب اسلامي ايران در ادامه مبارزات ضد استبدادي و ضد استعماری، در طي يكصد سال گذشته، به دنبال تحقق آرمان آزادي و استقلال كشور در چارچوب يك نظام سياسي برخاسته از آراي ملت، به نام جمهوري اسلامي، صورت گرفت . اكنون كه بيش از ربع قرن از پیروزی انقلاب مي‌گذرد و متأسفانه شاهد آن هستيم كه از آرمان بزرگ آزادي و حاكميت ملت جز پوسته‌اي سطحي و نمايشي چيزي باقي نمانده است. اگر چه انقلاب اسلامي به استيلاي بيگانگان بر امور كشورمان پايان داد و اگر چه هنوز هم كشورمان از استقلال سياسي برخوردار است اما اين نگراني وجود دارد كه با تعطيل شدن حقوق و آزادي‌هاي اساسي مردم و نفي حاكميت ملت و نفي سرشت جمهوريت نظام و جايگزيني آن با نوعي جديد از حكومت فردي به نام اسلام از يك طرف و پيگيري سياست‌هاي خارجي تنش‌زا از طرف ديگر، استقلال سياسي، اقتصادي و همچنين تماميت ارضي كشورمان دچار آسيب‌هاي جدي گردد. ناخشنودی به حق اکثریت مردم از وضع موجود متاسفانه باعث شده است که با بی¬تفاوتی به انتخاب مسئولینی و زمامداران و بالمال عدم مشارکت در روی کار آوردن شخصیت¬های شایسته و توانمند، افرادی دست¬اند رکار قوای سه گانه کشور شده¬اند که در شرایط کنونی اعم از داخل و فضای بین¬المللی قادر به انجام چنین مسئولیت خطیری نیستند. به جای تلاش در راه حسن رابطه با سایر ملل جهان، در مسیر دشمن تراشی و خصومت حتی با کشورهایی که آمادگی برقراری مناسبات احترام¬آمیز با ما دارند گام برمیدارد. در چنين شرايطي كساني كه نه به انقلاب اسلامي اعتقاد داشتند و نه گامی در راه آزادي ملت از بند اسارت طاغوت برداشته¬اند، امروز با صراحت از تعارض جمهوريت با اسلام سخن مي‌گويند جمهوريت را نامشروع مي‌خوانند و به نام خدا و دين پاك او استبداد مطلق ديني را تبليغ مي‌كنند. و متاسفانه مورد تاييد و تجلیل مقام رهبري نيز قرار گرفته و از بيت‌المال مسلمين ميلياردها تومان در اختيار صاحبان اين فكر و انديشه قرار داده شده و مي‌شود. در چنين شرايطي، در حالي كه انقلاب اسلامي با وحدت، يكپارچگي و يكدلي تمامي نيروهاي متعهد به استقلال ايران و حاكميت مردم، در سايه شعار همه با هم، به پيروزي رسيد، اعمال سياست هر كس با من نيست پس بر من است، موجب از هم پاشيدگي و تفرق بي‌سابقه‌اي در جامعه شده است. در حالي كه انقلاب اسلامي عليه سركوب استبداد سلطنتي و به منظور تامين حقوق و آزادي‌هاي اساسي، از جمله حق حاكميت ملت بود، امروز بعد از 27 سال بسیاری از افراد صاحب نظر جرات ابراز عقیده خلاف رأي و نظر مسئولان وانتقاد از آنها را ندارند. سياست‌هاي فرهنگي اعمال شده حاكمان در طي 27 سال گذشته و هزينه كردن دين براي مقاصد قدرت سياسي، تبلیغات پر حجم سرشار از خرافات و انحراف از اصول آنچنان مي‌باشد كه نسل جديد و جوان را غالبا دين ستيز يا دين گريز یا بی تفاوت نسبت به کلیه معارف دینی نموده است و ضربات بسيار سهمگيني به باورهاي ديني و اخلاق مردم وارد شده است و به تصديق و تائيد هر انسان دلسوز و صاحب مسئوليت ملي يا ديني يا اخلاقي‏،‌ سطح اخلاق در جامعه ايراني امروز به بدترين درجه در تاريخ كشور ما رسيده است كه جبران اينگونه آسيب هاي اجتماعي به سهولت ميسر و ممكن نمي‌باشد. سياست‌هاي اقتصادي نه تنها مناسبات ناسالم اقتصادي دوران استبداد سلطنتي را از بين نبرده است بلكه با تضعيف سرمايه‌داري صنعتي نوپاي ايران بدترين نوع سرمايه‌ داري تجاري را حاكم ساخته است. روابط ناسالم اقتصادي، رانت‌خواري، سوء استفاده از امكانات ملي و دولتي، طبقه جديدي از سرمايه‌داران بي‌ريشه و بي‌هويت را بر اقتصاد كشور مسلط ساخته است. روزي نيست كه به رغم تمام محدودیت ها و سانسورهایی که در درج اخبار اعمال می شود، خبري جسته و گريخته درباره اختلاس‌ها و سوء استفاده‌هاي چند صد ميلياردي وابستگان به مراكز و نهادهاي قدرت بدون ذکر یا اشاره ای به نام عامل فساد منتشر نشود. نتيجه آن كه به رغم درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز حدود 600 ميليارد دلار در اين مدت، امروز ما از عقب‌مانده ترين كشورهاي منطقه هستيم. هند با جمعيتي حدود 16 برابر ايران و سرزميني فقط دو برابر ايران راه ترقي اقتصاد را سريع طي مي‌كند به طوري كه طبق آمار كارشناسي جهان تا سال 2026 چهارمين اقتصاد بزرگ جهان خواهد شد و اين درحالي است كه هند با وجود تنوع عظيم قومی و مذهبي بزرگترين دموكراسی جهان خوانده مي‌شود. در صحنه بين‌المللي از آنچنان حيثيت و اعتباري برخوردار است به طوري كه همه كشورهاي جهان مي‌خواهند روابط دوستانه با هند باشند . فاصله غني و فقر در آنجا به سرعت رو به كاهش است (شرق 24/11/1384، صفحه 14 ويژه‌نامه اقتصادي) قيمت فزاينده نفت و گاز، كه در تاريخ نفت بي‌سابقه است، موجب رشد اقتصادي سریع كشورهاي عرب‌نشين و حاشيه جنوبي خليج فارس شده است. قدرت بازار سهام روز به روز در حال افزايش است ولي در كشور ما چطور؟!! بازار بورس عربستان سعودي در حال تبديل شدن به بزرگترين بازار بورس جهان است و تخمين زده مي‌شود كه ارزش كل سهام اين بازار (عربستان) به 500 ميليارد دلار برسد و اين در حالي است كه عربستان سعودي رژيمي مذهبي و متمركز شبيه به ايران دارد. در ساير كشورهاي حاشيه خليج فارس هم ارزش كل سهام بازار بورس در سال جاري 2001 به دو برابر افزايش مي‌يابد. اما در كشور ما چگونه خواهد بود؟!! و از شكاف طبقاتي هم اگر صحبت نشود بهتر است و اينها همه در حالي است كه به گزارش سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشوردر سال 1382 بعد از 25 سال حاكميت موجود در ايران‏ 9/0 درصد رشد اقتصادي بوده است. تنگي معيشت، فشار زندگي بر طبقات كم درآمد آنچنان است كه زندگي را بر آنها سخت و تاريك نموده است . به موجب آمار رسمي 20 درصد جمعيت مالك 75 درصد ثروت‌هاي جامعه و 40 درصد مردم مالك تنها 3 درصد دارايي‌ها و 40 درصد ديگر مالك تنها 22 درصد ثروت‌هاي جامعه مي‌باشند. نهادها و گروه‌هاي قدرتمند آنچنان نظام اقتصادي را در مهار خود دارند كه مانع از هر گونه تغيير و تحول به نفع مردم عادي مي‌باشند. در چنين شرايطي، فقر و محروميت ، فشارهاي سياسي ، تعارض ميان گفتار و كردار مسئولان كشور، باعث شده است كه آسيب‌هاي اجتماعي، قتل و جنايت و فحشا و اعتياد به سطح نگران كننده‌اي برسد. ا امضا كنندگان زير، به حكم نقش و مسئوليتي كه با عضويت در شوراي انقلاب اسلامي داشته‌ايم ادامه وضعيت كنوني را به نفع ملت، كشور و نظام و حتي حاكمان كنوني نمي‌دانيم. و از سر دلسوزي، مشفقانه به مسئولان كشور هشدار وانذار مي‌دهيم و از آنها مي‌خواهيم به خود بيايند، اين راه آزموده را ادامه ندهند، به واقعيت‌ها تسليم شوند و در شرایطی که کشورمان در معرض تهدیدهای جدی است راه را براي حضور همه اقشار ملت و همه آرا و اندیشه و ایجاد وفاق ملی در جهت اصلاح ساختارها باز نمايند. به ملت عزيز نيز توصيه مي‌كنيم نسبت به سرنوشت خود مأيوس و بي‌تفاوت نباشند. سپردن سرنوشت به دست تقدير، نه تنها موجب بهبود اوضاع نمي‌شود بلكه بر وخامت آن مي‌افزايد. با توكل بر خدا و با اعتقاد به نيروي ايمان و همبستگي ملي مي‌توان هم در برابر تهديدهاي خارجي ايستاد و هم تامين و تحقق حقوق آزادي‌هاي اساسي خود را مطالبه نمود. به همه گروه‌ها، احزاب توصيه مشفقانه ما، صرف نظر كردن از اختلافات و همكاري و همدلي در راستاي حفظ استقلال ، تماميت ارضي كشور و تامين و تحقق حاكميت ملت مي‌باشد. ان اريد الا الاصلاح ما استطعت عزت الله سحابی وسید احمد صدر حاج سید جوادی مصطفی کتیرایی وعلی اکبر معین فر و ابراهیم یزدی

جان آزادیخواهان در ایران در خطر است


شرمت باد ای دستی که ..... بد بودی بدتر کردی
سیندخت پارسی
آسمان ایران خاکستری است، در اینجا همه چیز رنگ خون است و خاکستر. دیو خونریز استبداد زنجیر گسسته و سیری ناپذیر و عطشناک خون می خواهد، خون پاک فرزندان آزاده و سلحشور ایران اشغال شده را. فرزندانی که در برابر چوبه های اعدام، تازیانه، چماق و چاقو و مدرنترین سلاحهای کشتار وارداتی روسیه و اروپا، تنها سنگر دفاعی شان آزادگی و میهن پرستی و اندیشه ورزی است و یگانه ابزاری که د راختیار دارند واژه است و قلم.
حجت زمانی نیزهمچون صدها هزار کوشنده ی راه آزادی به ابدیت پیوست . در حکومت اسلامی او را محکوم به چهار بار اعدام کرده بودند . چه موهبتی است که انسان آزاده تنها یکبار می میرد و مرگش نیز جاودانگی است.
در باره ی الهام افروتن چه می دانید؟ او نویسنده ای اندیشمند است که در روزنامه تمدن هرمز گان مقاله می نوشت . او می توانست همچون دختران و زنانی که به شادیهای حقیر روزمره دل بسته اند درد اسارت میهن و مصیبت هم میهنانش را در بی خبری و تجاهل به گور بسپارد، اما او از نسل سر بلند آزاد زنان دلاوری است که در تاریخ ایران همانندهای بسیار داشته اند.
او را به اتهام توهین به مقدسات بازداشت می کنند زیرا درمقاله روشنگرانه اش آمدن خمینی به ایران را به ورود ویروس ا یدز به پیکر جامعه تشبیه کرده بود. از ابتدای بازداشت او، هرگونه خشونت وحشیانه و شدیدترین شکنجه های جسمی وروانی را بر او روا می دارند تا بدان پایه که دستگاههای امنیتی رژیم اشغالگر شایعات فراوانی را برسر زبانها می اندازند.
از نسبت دادن اختلالات روانی به الهام روشنگر تا چندین مرتبه ا قدام به خودکشی او. اکنون الهام روشنگر در چه وضعیتی است ؟ چه بر سر او آ مده که او مرگ شرافتمندانه را به زیستن ذلت بار برتر دانسته یا او را زیر شکنجه های جانفرسا کشته اند و یا با اتهام به اختلالات روانی قتل فجیع او را خودکشی قلمداد کرده ا ند؟
به روال همیشگی غاصبان حقوق ملت هیچکس پاسخگو نیست. برای نجات الهام چاره اندیشی کنیم . اگرهنوز زمانی باقی باشد. تکرار تراژدی زیبا کاظمی وعاطفه در ایران امری همه روزه است.
در یورش جیش القادسیه و نیروهای سرکوبگرحکومتی به خانقاه دراویش 11 تن کشته شدند، صدها تن زخمی وبیش از 2000 تن دستگیر شدند. دیگر در پناه حکومت دین سالار، نیایش نیزگناهی نابخشودنی تلقی می شود.
آرام نشستن و نظاره گر بودن هرایرانی در هر کجای جهان که باشد در این روزهایی که حکومت اسلامی افسار گسسته و انتقام شکست خود در عرصه های بین المللی را از مردم بیگناه ایران می گیرد، همسویی و همدلی با اشغالگران ایران است.
اکنون پس از اعدام حجت زمانی، جان همه ی زندانیان سیا سی در زندانهای پنهان و آشکار خلفای اسلامی در ارومیه، کردستان ، خوزستان ، تهران ، کرج و سرتاسر ایران در معرض مخاطره ای سهمگین است .
نام چند تن از زندانیان محکوم به اعدام برای پیشگیری تکرارفاجعه ی اعدام حجت زمانی و آگاه نمودن نهادهای مدافع حقوق بشردر این نوشتار ذکر می شود. 1- غلامحسین کلبی 2- ولی الله فیض مهدوی 3- خالد حردانی 4- شهرام پور منصوری 5- فرهنگ پور منصوری 6- سعید ماسوری 7- علیرضا کرمی خیر آبادی.
این نامها را به همراه نام الهام افروتن و حجت زمانی و نامهای دیگر زندانیان از هر تریبون فریاد بزنیم و در هررسانه ی خبری از آنها یاد کنیم . آزادی کارگران و اعضا و فعالین سندیکای کارگری شرکت واحد تنها دستاورد کار و تلاش گروهی ما و شما وهمه ی انسانهای متعهد به آرمانهای والای انسانی بوده است. هر چند منصور اسانلو و تعدادی دیگر از اعضای سندیکا همچنان در زندان هستند. قهرمانان هر ملت تبلور آرمانها و هدفهای یک ملتند. قهرمانان برخاسته از بطن جامعه مردمان را در برابر بیدادگران وغاصبان حقوق ملتها به پایداری و توانمندی و همبستگی فرا می خوانند.
الهام افروتن، حجت زمانی و یکایک جانباختگان راه پرخارزار آزادی میهن و آزادگان اسیر در پنجه ی خونین کشتارگران هر یک قهرمانانی هستند که نام ویادشان در حافظه ی تاریخی ملت ایران ثبت خواهد شد.
جامعه ی جهانی را از وضعیت الهام افروتن و آنچه به نام حقوق بشر اسلامی همه روزه انسان ایرانی را به کام مرگی هولناک می کشا ند آگاه نماییم و فریادی شویم یکصدا در اعتراض به قتل عامها، دستگیریها، پایمال نمودن و نقض لحظه به لحظه ی حقوق انسانها درایران.

Tuesday, February 14, 2006


یکی از کاریکاتورهای محمد
به مناسبت یورش تازیان به حسینیه داراویش در قم


محسن غرويان: کی گفته استفاده از بمب اتمی در اسلام حرام است
در گفتارهای پیشین در این سایت گفته بودم که همه اظهارات مقامات تشکیلات اسلامی در مورد استفاده از منابع و سایتهای اتمی صرفآ و درنهایت برای بدست اوری فناوری و تولید سلاحهای اتمی بوده و سرچشمه این هدف نیز استفاده این تکنولوژی بر طبق آیات قران است که: [ جهت جهاد و ایجاد رعب و وحشت در دلها و مبارزه با کفار به خشنترین سلاحها مجهز شوید] . از انجا که تقیه یکی از اوصول فقهی شیعه میباشد به نظر میرسد که اکنون تشکیلات اسلامی در این برهه از زمان برای رهائی از اقدامات بازدارنده جهانی بر علیه نظام منحط خود در این شرایط صرفآ به دروغگوی دست زده و عنوان میدارند که تولید سلاحهای گشتار جمعی بر علیه تعالیم اسلامیست. به همگان خوصوصا ما ایرانیان اکنون به اثابت رسیده است که ائین تازی در صورت عدم دستیازی به ترور و گشتار در حد نهایت اکنون میبایسست فرقه ای میبود در مدینه در شبه قاره عرب تازی و نه به صورتی که اکنون عنوان میشود. در ثانی هم اکنون نیز نیروه محرکه اسلام همانا ترور میباشد که همین یکی دو هفته گذشته ما شاهد گشتار و تخریب مراکز دیپلماتیک جهانی بودیم................ اینک به وضوح به تمام جهان به اثبات رسیده است که اشاعه آئین اسلامی در کلیت بدون بکارگیری از ترور ناممکن است و در این حال نیز سخنان غرویان نیز مکمل گفتهای ما و دیگران است در جائی که اظهار داشته: آخوند محسن غرويان از شاگردان آخوند مصباح يزدی در گفت و گو با خبرگزاری حکومتی ايرانيوز گفته است وقتي همه دنيا مسلح به سلاح هسته‌اي هستند، در مقام مقابله به مثل مي ‌توان از اين سلاح‌ها استفاده كرد و از لحاظ شرعي نيز فقط هدف مهم است.وی گفت از نظر شرعي همه چيز بستگي به هدف ما دارد. اساساً استفاده انساني و معقول از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي هيچ گونه اشكال شرعي ندارد و مانند پروژه‌هاي آب، برق، گاز و ... به راحتي مي‌توان از آن استفاده كرد. محسن غرويان، درادامه تصريح كرد: حتي بايد گفت كه وقتي همه دنيا به سلاح‌هاي هسته‌اي مسلح هستند، طبيعتاً در مقام مقابله به مثل بايد بتوان از اين سلاح‌ها استفاده كرد، اما اين مهم است كه در چه راهي استفاده شود. وي به موضوع اصولي نظام جمهوري اسلامي پرداخت و گفت: فعلاً جمهوري اسلامی، قصد استفاده صلح ‌آميزاز انرژي هسته‌اي دارد و در اين راه دولت و ملت قطعاً مقاومت خواهند كرد و با همين مقاومت است كه نظام ما پايدار مانده است. استاد حوزه علميه قم، مسأله «گزارش» و نه «ارجاع» پرونده هسته‌اي ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را «بازي لفظي» ناميد و خاطرنشان كرد: هدف اصلي غرب تحت فشار گذاشتن نظام جمهوري اسلامي بوده و مي‌خواهد ايجاد خوف كند اما ما منتظر رفتار بعدي اروپا و آمريكا مي‌مانيم و در اين صورت بهترين تصميم را خواهيم گرفت.


ایران به خاطر این کاریکاتورها قصد اشوب سازی در سطح جهانی دارد
از بینده گان عزیز تقاضامندیم که با دیدن این کارتونها خود به قضاوت پرداخته تا به نتیجه برسید که ایا این نقاشیها ارزش این همه جاروجنجال جهانی را دارد؟
ایا صحیح است که ملت ایران اکنون بعد از این 27 سال .... به کشوری که مسبب آشوبهای جهانی است نامیده شود ؟؟آیا هنگامی که دختران ایرانی جهت امرار معاش به خلیخ نشینها صادر میشوند؟....... حکومت تشکیلات اسلامی چنین استوار جهت حل مشکل این جوانان به میدان وارد میشود؟................اکنون 2 سال است که از فاجعه بم گذشته است؟ ایا نیروهای نظامی و مردم همیشه در صحنه که اقدام به تخریب و آتش زدن و انهدام مراکز دیپلماتیک میکنند؟ جهت بهبود و ترمیم بم اقدام کرده و مشکلات مردم ان دیار را به پایان رسانیده اند؟ .......................ادامه دارد


ایران به خاطر این کاریکاتورها قصد اشوب سازی در سطح جهانی دارد
از بینده گان عزیز تقاضامندیم که با دیدن این کارتونها خود به قضاوت پرداخته تا به نتیجه برسید که ایا این نقاشیها ارزش این همه جاروجنجال جهانی را دارد؟
ایا صحیح است ملت ایران بعد از این 27 سال اکنون به کشوری که مسبب آشوبهای جهانی نامیده میشود را دارد؟؟ آیا هنگامی که دختران ایرانی جهت امرار معاش به خلیخ نشینها صادر میشوند؟....... حکومت تشکیلات اسلامی چنین استوار جهت حل مشکل این جوانان به میدان وارد میشود؟................اکنون 2 سال است که از فاجعه بم گذشته است؟ ایا نیروهای نظامی و مردم همیشه در صحنه که اقدام به تخریب و آتش زدن و انهدام مراکز دیپلماتیک میکنند؟ جهت بهبود و ترمیم بم اقدام کرده و مشکلات مردم ان دیار را به پایان رسانیده اند؟ .......................ادامه دارد

Monday, February 13, 2006


دو ویلپن نخست وزیر فرانسه
بعد از ظهر امروز دوشنبه برای یک سفر بیست وچهار ساعته عازم مسکو می شود. ظاهرا هدف اصلی از این سفر گفتگو برسر روابط بازرگانی میان دو کشور است اما به گفته منابعی نخست وزیر فرانسه در طول اقامتش در روسیه بر سر پرونده اتمی ایران گفتگو خواهد کرد. دومینیک دو ویلپن روز سه شنبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار خواهد کرد. از مسایلی که پیش بینی می شود در گفتگوها با پوتین مطرح شود، فروش انرژی روسیه به اروپا،و پیامدهای انتشار کاریکاتورها و بحران سلاحهای هسته ای اسلامی خواهد بود. این در حالیست که امروز فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان گفت آلمان هرگز نخواهد پذیرفت ایران تبدیل به یک قدرت اتمی شود. وی تاکید کرد در صورت حمله ایران به اسرائیل آلمان در کنار اسرائیل خواهد ایستاد. وزیر امور خارجه آلمان گفت مذاکرات اتحادیه اروپا با تشکیلات اسلامی درحال حاضر به بن بست رسیده است. اشتاینمایر ضمن رد گزینه نظامی علیه ایران گفت: هدف ما استفاده از راه های مسالمت آمیز و دیپلماسی است.؟ اشتاینمایر گفت آلمان در زمان حمله به عراق از پشتیبانی حمله نظامی خودداری کرده بودیم . در مذاکرات با سران اسرائیلی و فلسطینی، دیدگاه آلمان درمخالفت با سازمان حماس تا هنگامی که به راه و روش تروریستی ادامه دهد، مورد تاکید قرار خواهد داشت . اشتاینمایر با سران حماس، علیرغم اشتیاق آنان، دیدار نمی‌کند، همانطور که خانم آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز تلاشهای میانجیگران برای ملاقات با حماس را در طول سفرش به اسرائیل را رد کرد. فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه آلمان دیدار را از اسرائیل با ملاقات با اهود المرت، کفیل نخست وزیری اسرائیل، آغازکرد. از جمله موارد مورد مذاکره میان دو کشور، انتقال زیردریائیهای آلمان به اسرائیل است. پیشتر گفته شده بود این زیردریائیها قادر به شلیک موشکهای هدایت شونده برای مقابله با موشکهای دوربردی هستند که در یک نبرد احتمالی ممکن است به سوی اسرائیل نشانه گیری شود. در دیدار این مقام آلمانی از اسرائیل همکاری‌های مشترک وموضع دو کشور در باره برنامه اتمی جمهوری اسلامی، و کوشش برای مقابله با پدیده یهود ستیزی، مورد بحث قرار می‌گیرد . اشتاینمایر گفت : اگر حمله ای علیه اسرائیل صورت گیرد آلمان در کنار اسرائیل خواهد ایستاد.
. سه هفته پیش، خانم آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان از اسرائیل دیدار کرده و در پی مذاکرات مفصل با مقامات این کشور، مدت طولانی‌ای را در موزه کشتار و آدمسوزی یهودیان در زمان جنگ دوم (هولوکاست) گذرانید.



بیانه کانون وبلاگ نویسان ایران در رابطه با کاریکاتورهای محمد

کانون وبلاگ نویسان ایران(پن‌لاگ) : کانون وبلاگ نویسان ایران حق آزادی بیان روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان را محترم می‌شمارد و حملات هیستریک به سفارت خانه‌های کشورهای غربی را محکوم می‌نماید.کانون وبلاگ نویسان(پن‌لاگ) ضمن محکومیت تهاجم بنیادگرایان اسلامی به سفارت خانه‌های کشورهای غربی از جمله نروژ، دانمارک، اتریش و انگلستان، به بهانه چاپ کاریکاتورهایی در یکی از روزنامه‌های دانمارک ، وظیفه خود می‌داند که در راستای منشور و اساسنامه خود به این نقض صریح آزادی بیان و باج خواهی بنیادگرایان حکومت اسلامی ایران که دست بر قضا پس از گذشت چهار ماه از انتشار کاریکاتورهای موصوف و در هنگام فشار بین‌المللی بر دولت ایران انجام می‌شود اعتراض کند. ما به اطلاع جهانیان می‌رسانیم که مهاجمین همان کسانی هستند که با پوشش و سازماندهی دولتی همواره به گردهمایی‌های دانشجویان - معلمین - پرستاران- زنان و کارگران درست باهمین شیوه‌ها هجوم آورده‌اند وهمچنین حق آزادی بیان در اینترنت را با فیلترینگ دولتی و سانسور و دستگیری و ارعاب وبلاگ نویسان مورد حمله قرار داده‌اند. دیر زمانی است که وبلاگ نویسان ایرانی با بهانه‌های گوناگون و به جرم نوشتن عقاید شخصی خود مورد حمله و اتهام و بازجویی قرار می‌گیرند وبه شلاق و زندان‌های طویل المدت محکوم می‌شوند. ما از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم که سانسور دولتی ایران را به همه دنیا تعمیم ندهند. و در عوض عضویت دولت ایران در سازمان ملل را مشروط بررعایت حقوق اولیه انسانی و حق آزادی بیان وابراز اندیشه بشرح اصول مصرح دراعلامیه جهانی حقوق بشر نمایند ودر این راستا به عنوان اولین قدم خواهان آزادی بی قید و شرط همه وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران زندانی و زندانیان سیاسی در ایران باشند.


پايان پرونده هسته اى رژیم به ظهور امام زمان منجر مى شود؟؟؟؟
به گزارش ادوارنیوز، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گزارش پرونده هسته اى به شوراى امنيت را پروژه اى دانست كه پايانش به ظهور امام زمان منجر خواهد شد. عبدالنبى نمازى درخصوص پرونده هسته اى جمهوری اسلامی گفت اساساً ماهيت استكبار در طول تاريخ با عدل، عدالت، انسانيت، كرامت، شرافت و حقوق بشر كه از آن دم مى زنند، هيچ گاه سازگار نبوده است زيرا مسير آنها، مسير سلطه و چپاول جان ها و اموال بشريت است.
وى افزود ما براساس وظيفه خود و براى اين كه به افكار عمومى دنيا اثبات كنيم كه آنها هيچ گاه تحمل عدالت و حق را ندارند، اين مسير و عمليات اجرايى را در تعامل و مذاكره آنها دنبال كرديم و امروز با اين حركت حقانيت ما ثابت شد.
وى با بيان اينكه اين مسئله غير منتظره نبود و ما مى دانستيم كه پايان تعامل با استكبار به اينجا مى رسد، تصريح كرد: ۲۷ راى منفى عليه حقوق مسلم يك ملت در عصرى كه عصر روشنفكرى و تمدن مى نامند و مدعى تجدد و آزادى هستند، نشان دهنده فاصله حق مداران و ظلم مداران است و بايد به جامعه بشرى تسليت گفت.
وى با اشاره به اينكه تنها راه پيروزى صلابت و مقاومت است، گفت: اين تفكرى كه در ملت ما وجود دارد، امروز به دنيا نيز سرايت كرده و امروز حلقه ها و چشمه هاى فراوانى از گرايش به حق جويى نه تنها در جريان اسلام بلكه در ساير ملت ها ازجمله در غرب و آمريكا به وجود آمده و نداى حق طلبى از تمام دنيا شنيده مى شود كه مايه اميد براى ما و تهديدى بالقوه عليه استكبار است.
وى افزود: هنر رهبران سياسى، فكرى و فرهنگى ما بايد بر اين باشد كه حلقه هاى منفصل را به هر نوع و شكلى به هم مرتبط كنند و اين آگاهى و اتحادى كه در جهت مقابله با اين روحيه سلطه طلبى سران صهيونيسم در كاخ سياه آمريكا و ساير كشور هاى غربى به وجود آمده است را تقويت كنند تا ملت ها با محاصره آنها مطالبات و حقوق مسلم خودشان را درخواست كنند.
نمازى افزود: اين مسائلى كه امروزه در جهان شاهدش هستيم، نشان دهنده درگيرى و رويارويى جبهه حق و جبهه باطل است كه از آغاز تاريخ نبوت انبيا شروع شده و ان شاءالله با ظهور حضرت مهدى (عج) و تشكيل حكومت جهانى و به اهتزاز در آوردن پرچم اسلام كه نشان دهنده قدرت قهرى خداوند است، به پايان خواهد رسيد.

ال گور در سخنانی در عربستان نسبت به رژیم ایران


آل گور، معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا طی سخنانی در عربستان، رژیم اسلامی را به شدت مورد حمله قرار داد و رژیم ملایان را تهدیدی برای آینده جهان دانست.
آقای گور که نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2000 میلادی بود، اظهار داشت ایران توسط مشتی سیاستمدار فاسد اداره می شود.
وی که در کنفرانسی در شهر جده عربستان سخنرانی می کرد، گفت با وجود رهبری فاسد رژیم تهران و اظهارات یهودستیزانه محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور آن، بايد زنگهای هشدار و خطر را در سراسر جهان از جمله در بین کشورهای عرب و حاشیه خليج ‏فارس به صدا در آورد.
معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنانش گفت بايد صداهای بیشتری در منطقه بلند شود، صداهايی که از خطرناک بودن رهبری رژیم تهران برای آینده جهان سخن بگوید.

Sunday, February 12, 2006

دانمارک را حمایت کنید


در 30ام سپتابر 2005، روزنامه دانمارکی یولند پٌستن اقدام به انتشار 12 کاریکاتور از محمد پیامبر کرده است. محمدیون توفانی از اعتراض بپا کردند و دو تن از هنرمندان پس از دریافت تهدید مرگ پنهان شده اند. سازمانهای اسلامی از دولت دانمارک تقاضای عذرخواهی کرده اند و این ماجرا به یک مسئله دیپلماتیک جهانی تبدیل شد. سازمان کنفرانس اسلامی ، کنسول اروپا و سازمان ملل از دولت دانمارک بخاطر جهت گیری نکردن در مقابل روزامه یولند پٌستن انتقاد کردند. نخست وزیر دانمارک آندرس فو راسموسن از آزادی مطبوعات و آزادی بیان دفاع کرد و گفت هر اقدامی از طرف دولت ممکن است در صورت نیاز انجام بگیرد اما تنها در چهارچوب قانون. همزمان پرچم دانمارک در کشورهای اسلامی به آتش کشیده میشوند و محصولات دانمارکی از قفسه های فروشگاه ها بیرون کشیده میشوند. کشورهای بسیاری سفیران خود را از دانمارک فراخوانده اند و مردان مسلحی در نوار غزه به دفتر اتحادیه اروپا حمله کردند .
دانمارک به پشتیبانی ما نیاز دارد. نشان دهید که شما به این مسئله اهمیت میدهید و یکی از لوگوهای زیر را بر روی تارنمایتان قرار دهید

This page is powered by Blogger. Isn't yours?