ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Friday, March 17, 2006

پیام رضا پهلوی بمناسبت نوروز ۱۳۸۵


اول فروردین ماه ۱۳۸۵
هم میهنان عزیزم،
جشن های تاریخـی هرملتی، یادآور شادی ها و شکوفایی هاست، اما برای ما ایرانیان، نوروز نه تنها یـادآور شکــوه و شکوفایـی است بلـکه این جشـن – اساساً – یادآور هویت تاریخـی و ملی ما میباشد: نوروزی که درکشاکـش هجوم های اقــوام بیگانــه و درسلطۀ حکومت هــای ضد ایرانی، همواره سرفراز و پیروز، خود را از گذشته های کُهن به امروز و آینـده می رساند. پـس نوروز، نشانۀ تداوم تاریخی ملت ما است.
نــوروز امسال در شرایطی فرامیـرسد کــه با سیاست هـای ضد ایــرانی رژیـم اسلامی، میهن مـا در هولناک تریــن پرتگاه هــا قرارگرفته است، پرتگاه هولنــاکی که درآن، جنگــی خانمانسوزتر ومهیب تر از جنگ با عراق، حیات اقتصادی و هستی ملی ما را نیست و نابود خواهد ساخت.
برای رژیمی که در راه رفـاه، آسایـش و امنیت اجتماعی مردم ایــران، فرومانده، طبیعی است که جنگی دیگــر- چون گذشتــه – می تواند « نعمت » بشمار آیــد، امــا پرسیدنـی ست: رژیمی که تا دیروز «ملت ایران» را نفی و آئین های ملی مـا را تمسخــر و تحقیر کــرده و مردم ما را تا حد « اُمت» تنزل داده است و در قانون اساسی خود، ملت ایران – خصوصاً زنان ایران را – صغیر می داند،
رژیمی که با وجـود ۵ برابرشدن درآمدهای نفتی، از پرداخت حـق و حقـوق مشروع کارگران، معلمـان و کمــک بـه کشـاورزان و دیگـرزحمتکشــان جامعــه، خــودداری می کنــد و درعوض، درآمدهـــــــــای ملــی ایـــران را صـــرف کمــک بـــه سازمــان ها و دولت هــــای تروریست و تروریست پرورمی سازد،
رژیمی که با سرکـوب و خشونت، ابتدایی تریـن حق و حقوق مردم ایران ( حتی حق شادی کردن در بــرگزاری چهارشنبــه ســوری و جشن نــوروز) را پایمـــال کــرده، و قلــم و قـدم شـاعران و نویسنـــدگـان بـزرگ مـا را در میدان هـای آزادی، شکستـه است،امـروز تنهـا هنــرش تکـــرار اینست کــه: «فن آوری هسته ای حق ملت ایران است». در حالــی که باید بــه این سئوال پـاسخ بدهــد که چرا از احقاق این حق مسلم عاجزاست.
روزی بود که آمریکا و فرانسه و آلمان با یکدیگررقابت می کردند تا فن آوری هسته ای خود را به نازل ترین قیمت در اختیار ایران قراردهند، با ادامۀ آن روز، اینک ایران می توانست دارای حــدود ۳۰ نیروگــاه اتمی باشــد درحالیکــه رژیم کنــونی نتوانستـه یک نیروگــاه اتمی ( حتی با فـــن آوری عقب مانـده) را تــدارک و تکمیـل نمایــــــد. می بینیــم کـه جمهـوری اسلامی مستمراً کشور را در مواضعی قرار می دهد که مردم ایران نتوانند به خواست های ابتدایـی و حقوق حقۀ خود برسند.
هم میهنان عزیزم،
ایــران ما اینک در یک «چهارراه سرنوشت» قراردارد و کمترین بـی توجهی، میهن ما را دچار خسارت ها و خٌســران های جبران ناپذیــر خواهــد ساخت.
هر گونـه اخلال یا اهمالی بــرای نجات ایران از سلطـۀ این جمهوری جنـون و جنایت، همۀ ما را دربرابر تاریخ، مسئول و مقصر خواهـد ساخت. اختلاف نظر بیـن سازمانها و رهبران سیاسی در هرجامعـۀ آزاد امـری طبیعـی است. ولــی پافشاری روی ایــن اختلافــات بــدون حضــور مــردم درصحنۀ سیاسـی و بـــدون داشتن تــوان بحث و رای آزاد، بی نتیجــه است. امیـدوارم در سـال نــو رهبران و سازمانهای سیاســی ایـران بتواننــد آزادی بیــان و تجمع و تشـکـل در داخل ایران را به اولویت خود بــدل کنند و برای حصول این شرایط از هیـچ همکاری دریغ نکنند، تا بتوانیم با خاتمــه دادن به دوران ظلمت بهــارآزادی و بـاز شدن عرصۀ رشـد و پیشرفت ایــران را نویـد دهیم.
به امیـد چنین روزی، ضمن آرزوی بهـروزی ملت ایـران، نـوروز همیشه پیروز را به هموطنان عزیزم شادباش می گویم.
خداوند نگهدار ایران باد
رضا پهلوی

حملات نظامی پيشگيرانه عليه تروريستها وکشورهای دشمن


تاکيد مجدد پرزيدنت بوش برتوسل به حملات نظامی پيشگيرانه عليه تروريستها وکشورهای دشمن
17/03/2006
پرزيدنت بوش بارديگرتاکيد به عمل آورد که ممکن است آمريکا توسل به حملات نظامی پيشگيرانه عليه تروريست ها وکشورهای دشمن را مورد توجه قراردهد.
پرزيدنت بوش درتشريح استراتژی امنيت ملی آمريکا دردومين دوره رياست جمهوری خود خاطرنشان ساخت آمريکا برای متوقف ساختن گسترش سلاح های اتمی وسايرسلاح های کشتارجمعی، ترجيح می دهد ازديپلماسی استفاده کند.
با اين حال درگزارشی که روزپنجشنبه منتشر گرديد، پرزيدنت بوش اعلام کرد حتی اگر زمان و يا مکان حمله دشمن مشخص نباشد، آمريکا ممکن است ضربه اول را وارد آورد.
متعاقبا ازاسکات مک کله لن سخنگوی کاخ سفيد درباره تعارض حملات پيشگيرانه با حقوق بين الملل سئوال شد. آقای مک کله لن ضمن دفاع ازاين تز گفت اين يک حق لاينفک اصل
" دفاع از خويشتن" است.
پرزيدنت بوش دراين گزارش مشخصا ازايران به عنوان کشوری که احتمالا بزرگترين خطر را به وجود آورده است، نام برد. پرزيدنت بوش درگزارش خود استدلال می کند اگرقرار براين باشد که ازروياروئی با ايران اجتناب شود، ديپلماسی بايد دروادارساختن ايران به دست برداشتن ازبرنامه اتمی خود موفق شود.

Thursday, March 16, 2006

مصاحبۀ رضا پهلوی


چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۴
۱۳۸۴.۱۲.۰۹ تفسير سياسي كيهان لندن
مصاحبۀ مطبوعاتی رضا پهلوی در کلوب مطبوعات واشنگتن با انعکاس بیسابقه‌ای در مطبوعات آمریکا و اروپا روبرو شد. نشریه لس‌آنجلس تایمز در این باره نوشت: رضا پهلوی شدیداً با هر نوع حمله نظامی علیه کشورش مخالفت ورزید. از سوی دیگر، نشریه معتبر تایمز مالی (Financial Times) بر جنبه دیگر پیام وی تأکید ورزید و نوشت: شاهزاده رضا پهلوی مخالفان نظام جمهوری اسلامی را به تشریک مساعی و همگامی دعوت کرد. خبرگزاری فرانسه (Agence France Presse) بهتر از دیگر خبرگزاریها و روزنامه‌ها به اصل پیام پرداخت و نوشت: رضا پهلوی از دنیای آزاد خواستار کمک به مبارزان درونمرزی شد. جنبه بسیار مهم دیگر پیام را خبرگزاری آلمان (Deutsche Presse Agentur) به دنیا مخابره کرد: رضا پهلوی هر نوع حمله به ایران حتی حملات موضعی را با هدف به‌تعویق انداختن برنامۀ هسته‌ای ایران زیانبخش توصیف کرد و گفت چنین اقداماتی به سود جمهوری اسلامی تمام خواهد شد چون رژیم از تمایلات ناسیونالیستی ملت ایران سوء استفاده خواهد کرد و سرانجام یونایتدپرس (United Press International) بهتر از همه روح کلام این مصاحبه را به سراسر جهان مخابره کرد: «نظام جمهوری اسلامی نیازمند این بحران هسته‌ای است تا بتواند توجه ملت ایران را از شکستهای پیاپی سیاسی و رکود و درماندگی اقتصادی منحرف کند.» طی این مدت بیست و هفت سال کمتر اتفاق افتاده است که هیچ شخصیت ایرانی در خارج از کشور توانسته باشد تا این حد توجه افکار عمومی جهانیان را در مورد مسائل ایران جلب نماید. دو عامل اساسی را می‌توان به‌عنوان دلائل این رویداد مورد بحث قرار داد. در درجه نخست، اوضاع بحرانی ایران و منطقه اذهان را برای شنیدن پیامی تازه و مؤثر کاملاً آماده کرده است و دومین دلیل سرشناس بودن صاحب کلام است. سخنان قاطع و بلادرنگ شاهزاده رضا پهلوی در مردود شناختن جنگ و دیپلماسی بی‌حاصل به‌عنوان راه عبور از ورطۀ خطرناک فعلی به‌خوبی توانسته است آن خلاء رنج‌آور را که سالهاست موجب تأسف ایرانیان مخالف نظام است به‌مقیاس قابل ملاحظه‌ای پر کند. این خلأ زمانی احساس می‌شود که از سوئی کشورهای بیگانه در تعقیب منافع ملی خود با نظام تروریست‌پرور تهران مشغول مبارزه هستند و از سوی دیگر نظام جمهوری اسلامی بدون در نظرگرفتن منافع ملی ایرانیان اهداف ایدئولوژیک و سودپرستانه خود را تعقیب می‌کند. در این میان همه می‌پرسند پس چه کسی به فکر ایران است؟ این مصاحبۀ مطبوعاتی می‌تواند اولین گام در راه پر کردن این خلأ و سامان دادن به تلاشهای پراکندۀ مبارزان ایرانی در سراسر جهان باشد به این شرط که دیگران دست روی دست نگذارند و در کنار صحنه، نقش تماشاچی را به‌عهده نگیرند.

Monday, March 13, 2006

وحشت رژیم اسلامی از تبدیل چهارشنبه سوری به یک قیام عمومی


در آستانه قيام بزرگ چهارشنبه سوري، رژيم وحشت زده جمهوري اسلامي، تمام تلاش خود را براي جلوگيري از هر چه با شكوهتر برگزار شدن اين مراسم و تبدیل آن به یک قیام عمومی علیه رژیم بکار گرفته است.
روزنامه حكومتي جمهوري اسلامی، متعلق به آخوند خامنه ای در شماره دیروز خود در این باره نوشت "مراسم خرافی چهارشنبه پایان سال به خوراک تبلیغاتی رسانه های بیگانه تبدیل شده است. این رسانه ها سعی دارند چهارشنبه سوری را به نماد رویارويی با دولت تبدیل کنند."
همین روزنامه حکومتی در شماره امروز خود ضمن آنكه برگزار كنندگان آيين باستاني چهارشنبه سوري را "احمق" مي ناميد، به نقل از سركرده نيروي انتظامي سراسري رژيم ، تهديد كرد "با برگزار كنندگان اين آيين ايراني با خشونت برخورد خواهد شد."
پاسدار احمدي مقدم كه حتي از به زبان آوردن نام چهارشنبه سوري نیز وحشت داشت، ضمن "اراذل و اوباش" نامدين پايبندان به برگزاري اين مراسم ايراني، از جمله گفت "اراذل و اوباش در چهارشنبه آخر سال در امان نخواهند بود و حضور پر رنگ نيروهاي انتظامي با اوباش الكي خوش ، كه به بهانه شادي ، كارهايي مي كنند كه نبايد بكنند برخورد خواهيم كرد."
از سوي ديگر ، فرمانده نيروي انتظامي تهران ، پاسدار مرتضی طلايي نيز با ابراز ترس و وحشت از قيام چهارشنبه سوري، تردد موتور سيكلت در شهر تهران را از ساعت دو بعد از ظهر فردا ممنوع اعلام كرد و وقيحانه دليل آن را "جلوگيري ار فرار مجرمان چهارشنبه سوري" ناميد و گفت "به موتور سواران توصيه مي كنيم براي خودشان درد سر درست نكنند."
اين پاسدار جنايتكار، ضمن ابراز وحشت از راهبندان و ترافيک ناشی از مراسم چهارشنبه سوری نيز گفت "ايجاد راه بندان در خيابانها و ايجاد مزاحمت براي شهروندان از جمله مواردي است كه نيروي انتظامي با آن به شدت برخورد مي كند."
پاسدار طلايي هم چنين از بازداشت مجدد افرادي كه سال گذشته در جريان مراسم چهارشنبه سوري دستگير شده بودند و به گفته وي "آشوب ها را رهبري مي كردند" خبر داد و افزود "پرونده تمامي اين افراد در كلانتري ها موجود است و امسال نيز با توجه به نزديك شدن به ايام چهارشنبه آخر سال اين افراد توسط پليس احضار و زير نظر قرار گرفته اند."
روزنامه حكومتي كيهان ، ديگر ارگان خبري آخوند خامنه اي نيز ضمن خرافي خواندن مراسم چهارشنبه سوري خواستار مبارزه ريشه اي با آن شد و از جمله نوشت "بايد كاري كنيم كه حتي نامي از اين مراسم خرافي در هيچ كجا باقي نماند. اين مراسم هيچ مبناي عقلي و منطقي ندارد و بايد از ريشه و بن از ميان برود."
اما عليرغم تمامي تلاش هاي رژیم سرکوبگر اسلامی براي ایجاد رعب و وحشت در بین جوانان و جلوگيري از برگزاري مراسم چهارشنبه سوري، یک روز مانده به شامگاه آخرين سه شنبه سال، صداي ترقه ها از هر كوي و برزن شنيده مي شود و جوانان با پخش ترانه هاي شاد نوروزي در اتوموبيل ها، فرا رسيدن چهارشنبه سوري و نوروز ايراني را به همگان مژده مي دهند.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?