ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Friday, October 06, 2006

گرد همائی قدرت های جهانی در لندن درباره مسأله اتمی ايران

06/10/2006

امروز جمعه قدرت های جهانی در نشستی در لندن برای بحث گام های آينده در ارتباط با برنامه اتمی ايران، گرد هم میآیند.
وزيران امورخارجه پنج عضو دائمی شورای امنيت سازمان ملل متحد بعلاوه آلمان حال که بنظر ميرسد اقدامات اتحاديه اروپا برای قانع کردن ايران به تعليق غنی سازی اورانيوم به بن بست رسيده است، برای بحث تعيين استراتژی با يکديگر ديدار خواهند کرد..
تام کيسی سخنگوی وزارت خارجه آمريکا گفت کاندوليزا رايس که روز پنجشنبه در عراق بود، در اين جلسه نیز شرکت خواهد کرد.
آمريکا و بريتانيا ميخواهند که تحريم های عليه ايران بخاطر بی اعتنائی رژيم تهران به ضرب الاجل ٣١ ماه اوت سازمان ملل برای متوقف کردن غنی سازی، به اجرا گذاشته شود. با اين حال وزير امور خارجه روسيه خواستار آن شده است که در جهت حل بن بست اتمی ايران، کوشش های بيشتر ديپلماتيک معمول گردد. خاويه سولانا رئيس سياست خارجی اتحاديه اروپا روز چهارشنبه گفت که "ساعات بی انتهای" گفتگو با مقامات ايران، پيشرفت قابل ملاحظه ای به بار نياورده است.
اِمِرجونز پری سفير بريتانيا در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اظهار داشت اعضای شورای امنيت مذاکرات خود را برای بررسی تحريم اقتصادی ايران هفته آينده آغاز خواهند کرد. سفير بريتانيا افزود پيش بينی می کند که شورای امنيت مباحثات خود را بر روی ماده ۴۱ منشورملل متحد که اِعمال تحريم های غيرنظامی را تجويز می کند، متمرکز کند. درهمين حال محمود احمدی نژاد رئيس تشکیلات اسلامی روز پنجشنبه بیشرمانه بدون در نظر گرفتن منافع ملی ایران مانند همیشه اظهارداشت ايران بيمی از تهديدهای مربوط به تحريم اقتصادی به خود راه نمی دهد.
* تشکیلات اسلامی در ایران این یاوه ها را 28 سال است که تکرار میکنند*

وقت آن رسيده که واشنگتن نقشه جنگ (با ايران) را بريزد


مايکل روبين مشاور سابق وزير دفاع آمريكا:
بنا به گفته بعضى از تحليگران آمريکائى، کانداليزا رايس تنها فرد بلندپايه در کابينه بوش است که هنوز به پيروزى راه‌حل ديپلماتيك در مناقشه اتمى با ايران اميدوار است. چنانچه او موفق نشود، بايد انتظار حمله نظامى به ايران را داشت. از هم اکنون تعدادى از مفسران محافظه‌کار در آمريکا به طور علنى خواهان پياده کردن نقشه‌هاى جنگى در خليج فارس شده‌اند.
با چشم انداز شکست مذاکرات ديپلماتيک ميان ايران و اتحاديهء اروپا در مناقشهء اتمى و ناروشنى تصميمات تنبيهى از سوى شوراى امنيت، چند تن از محافظه کاران آمريکا با صراحت بيشترى خواهان آن شدند که دولت آمريکا طرح جنگ عليه ايران را به اجرا بگذارد. در خود کابينهء بوش معاون رئيس جمهور و وزير دفاع نيز خواهان حمله به ايران هستند. تا اين زمان تنها خانم کانداليزا رايس و وزارت خارجه در برابر اين خواسته مقاومت کرده و اين طرح را عقب انداخته است.
مشاور سابق وزير دفاع و محقق ستاد فکرى «آمريکن انترپرايز اينستيتوت» مايکل روبين ديروز نوشت اکنون که راه حل صلح آميزى براى «مسألهء اتمى ايران» پيدا نشده، وقت آن رسيده که واشنگتن نقشهء جنگ را بريزد. اين تحليلگر محافظه کار اعتقاد دارد که تهران تنها زمانى رفتارش را عوض خواهد کرد که يک تهديد جدى را بالاى سر خود ببيند. آقاى روبين مى نويسد در نزاع ميان ترکيه و سوريه در سال ۱۹۹۸، ديپلماسى موثر نبود و تنها تمرينات نظامى ترکيه در مرز سوريه اين کشور را قانع کرد که از حمايت تروريست هاى کرد دست بردارند. به همين روال اشغال عراق به کشور ليبى و رهبر آن معمر قذافى در سال ۲۰۰۳ فهماند که بايد برنامهء اتمى اش را متوقف کند.
مايکل روبين نتيجه مى گيرد که دولت بوش بايد هرچه زودتر در خليح فارس تمرينات نظامى را آغاز کند تا رهبرى ايران به اين خيال خام نباشد که از آمريکا ديگر کارى ساخته نيست.
هفته نامهء محافظه کار و با نفوذ «نشنال ريويو» نيز اين هفته به قلم مايکل لدين از کانداليزا رايس به شدت انتقاد کرد که در مصاحبه اى گفته است در دوسال باقيمانده از عمر کابينهء بوش، هدف برنده شدن کامل در جنگ با تروريسم نيست بلکه جاسازى بنيادهائى براى سال هاى آينده است. نشنال ريويو مى‌نويسد تنها دليلى که سربازان ما در عراق کشته مى‌شوند آن است که بايد جنگ را به هرقيمتى که شده ببرند. مايکل لدين نيز خانم رايس را مورد انتقاد شديد قرار مى‌دهد که چرا به جاى تدارکات جنگى هنوز صحبت از ديپلماسى مى‌کند.
خانم کانداليزا رايس که اکنون سياستش بيش از پيش مورد ترديد قرار گرفته اين هفته دوباره به خاورميانه مى‌رود تا ضمن ملاقات با وزراى خارجهء شش کشور «شوراى همکارى خليج فارس» (عربستان سعودى، کويت، بحرين، عمان، قطر، و امارات متحده عربي) و تلاش براى پيدا کردن راه حلى براى بحران فلسطين، در عين حال به مسايل ايران هم بپردازد.
بنا به نوشتهء «وال ستريت جورنال» (سوم اکتبر) خانم رايس تلاش دارد اين کشورها را در يک ائتلاف منطقه‌اى عليه ايران بسيج کند.
عبدى کلانترى، گزارشگر صداى آلمان در نيويورک

بررسی پرونده هسته ای رژیم تهران در شورای امنیت

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، امیر جونز پری، سفیر انگلستان در سازمان ملل روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفته است هفته آینده در شورای امنیت در باره قطعنامه ای برای اعمال تحریم علیه رژیم تهران، بحث و گفتگو خواهد شد.
سفیر انگلستان افزود پرونده هسته ای رژیم تهران مجددا هفته آینده در شورای امنیت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ما انتظار داریم قطعنامه ای از سوی این شورا براساس ماده 41 فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد تصویب شود.
وی گفت تصمیم در این باره در نشست آینده وزاری امور خارجه کشورهای عضو گروه 5 + 1 (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگستان و آلمان) اتخاذ خواهد شد.
ماده 41 منشور سازمان ملل به شورای امنیت این امکان را می دهد که تحریمهايی از جمله قطع روابط اقتصادی و دیپلماتیک را اعمال کند، اما مجوزی برای اقدام نظامی محسوب نمی شود. این در حالیست که برخی کشورها از جمله روسیه هنوز نسبت به اعمال تحریم علیه رژیم تهران ابراز تردید می کنند.
همزمان اعلام شد که خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای گفتگو با مقامات ایتالیايی در باره بحران هسته ای رژیم تهران به رم سفر کرده است.
ایتالیا یکی از شرکای عمده تجاری جمهوری اسلامی در اتحادیه اروپا بشمار می رود.
جلسه گروه 5 + 1 فردا در لندن
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، وزاری امور خارجه کشورهای عضو گروه 5 + 1 (پنج کشور عضو دائم شورای امنیت و آلمان) فردا در لندن برای بررسی آخرین تحولات مربوط به بحران هسته ای جمهوری اسلامی تشکیل جلسه می دهند.
نشست فردا در لندن در شرایطی برگزار خواهد شد که روز گذشته خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که رژیم تهران به خواسته های بین المللی برای متوقف ساختن فعالیتهای حساس هسته ای، تن در نداده است.
از سوی دیگر جان بولتون، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت حتی یک نشانه هم نمی توان یافت که رژیم تهران آماده دست کشیدن از برنامه های هسته ای خود باشد.
آقای بولتون گفت زمان بسیار کوتاهی پیش رو داریم، ما تحریمها را دنبال خواهیم کرد، مگر اینکه رژیم تهران، خواسته های بین المللی برای توقف غنی سازی اورانیوم را بپذیرد.
آسوشیتدپرس به نقل از یک دیپلمات در سازمان ملل متحد نوشت خودداری رژیم تهران از متوقف ساختن برنامه غنی سازی اورانیوم، گفتگوهايی را که به منظور خنثی کردن رویارويی با رژیم تهران صورت می گرفت، بی نتیجه ساخته است و شورای امنیت هفته آینده بحث و گفتگو در باره اعمال تحریمهای بین المللی علیه رژیم تهران را آغاز خواهد کرد.
چين و روسيه با آمريكا همسو شدند
خبرگزاری حکومتی ايرانيوز به نقل از روزنامه فايننشال تايمز چاپ انگلستان نوشت درحاليكه مذاكرات میان اتحادیه اروپا و رژیم تهران بدون نتيجه به پايان رسيد و مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز تاكيد كرده است که جمهوری اسلامی همچنان از پذيرش درخواست شوراي امنيت سازمان ملل براي توقف برنامه‌هاي غني‌سازي اورانیوم سربازمي‌ زند، احتمال اعمال تحريمهای بین المللی عليه رژیم تهران افزایش یافته است.
در همین حال يک ديپلمات آمريكايي از برنامه‌هاي دو مرحله‌اي واشينگتن در خصوص رژیم تهران خبر داده ‌است.
به گفته این دیپلمات، در اولين مرحله تدابير سختگيرانه از جمله ممنوعيت سفر مقامات جمهوری اسلامی كه به نوعي با پرونده اتمي اين رژیم در ارتباط هستند، اتخاذ مي ‌شود و در مرحله بعد، در صورت عدم انعطاف ‌پذيري جمهوری اسلامی، تحريمايی وسيع علیه این رژیم وضع خواهد شد.
منابع ديپلماتيک همچنین اعلام كردند چين و روسيه نيز براي موافقت با وضع اينگونه تدابير عليه رژیم تهران چراغ سبز نشان داده‌اند. اين درحالي است كه اين دو كشور پيش از اين با وضع هرگونه تدابير سختگيرانه عليه جمهوری اسلامی مخالف بودند.

Thursday, October 05, 2006

شيشه عمر نظام در دست ملت ايران است نه دولت آمريكا

سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۵
۱۳۸۵.۰۷.۰۵ كيهان لندن شاهين فاطمي
من به نوبه خود از محمود احمدي‌نژاد متشكرم. سرانجام او به زبان ساده و عاميانه‌اش آنچه را كه سران رژيم در دل داشتند اما سالها در پشت پرده ريا و سالوس از همگان پنهان نگاه مي‌داشتند بر زبان آورد. تشكر من از او به خاطر تأييدي است كه وي ناخواسته بر نوشته‌ها و قضاوتهاي مفسران اوضاع سياسي ايران در مورد نيات واقعي رژيم نهاد. سالها بود كه اكثر ناظران سياسي مخالف رژيم متفق‌القول مي‌گفتند و مي‌نوشتند كه اين رژيم جز بقاي خود به هيچ اصل و پرنسيپي ايمان و اعتقاد ندارد و براي تداوم بخشيدن به عمر نكبت‌بار خود حاضر است همه دارائيها و توانائيهاي ملي را فدا كند. بدون درنظرگرفتن مخاطرات احتمالي براي ملت و مملكت با تروريستها همدست مي‌شود، در تهران بزرگترين كنفرانس تروريستها و آدمكشهاي بين‌المللي را تشكيل مي‌دهد، محرمانه به تدارك توليد غيرقانوني سلاحهاي هسته‌اي مي‌پردازد، در كار صلح در عراق اخلال مي‌كند، در لبنان به حزب‌الله سلاح و پول مي‌رساند، در عربستان بمب‌گذاري مي‌كند، سرمايه ناچيز ملي را كه بايد به مصرف تأمين نيازهاي ملي و زندگي ميليونها ايراني مستمند برسد فداي هوسبازي‌هاي سياسي خود مي‌كند… همه و همه به خاطر آنكه طرف را به لطائف‌الحيل بر سر ميز مذاكره بكشاند و آن وقت بگويد: «مذاكره درباره همه چيز، به شرطي كه تغيير رژيم در كار نباشد»! روز يكشنبه گذشته راديوي دويچه وله (صداي آلمان) از قول خبرگزاريهاي فرانسه، ايسنا و روزنامه واشنگتن پست چنين خبر داد: «رئيس جمهوري ايران در گفتگو با روزنامه آمريكائي واشنگتن پست گفت اگر دولت آمريكا طرح تغيير رژيم را كنار بگذارد تهران حاضر است در مورد همه چيز مذاكره كند.» حالا بايد ديد چرا احمدي‌نژاد چنين پيامي را كه مي‌توانست از مجراي ديپلماتيك به طور محرمانه به گوش طرف برساند اين چنين علني و با سرو صدا اعلام مي‌كند. سالهاست كه اين پيام رژيم تهران توسط ايادي جور واجور آ‌نها و حتي سياستمداران بين‌المللي از نوع آقايان سولانا، البرادعي و كوفي عنان به كاخ سفيد واشنگتن فرستاده شده است. بي‌جهت نيست كه آقاي شيراك بي‌مقدمه هر بار لب به سخن مي‌گشايد به تهران اطمينان مي‌دهد كه كسي خيال براندازي آنها را ندارد. اشكال كار در اين است كه اگر آقاي شيراك هزار بار هم به قرآن يا انجيل و يا هرچيز مقدس ديگري قسم بخورد، براي آخوندهاي تهران راضي‌كننده نيست چون آنها مي‌پرسند آقاي شيراك كه با تمام تلاشهايش نتوانست صدام را نجات دهد چگونه خواهد توانست خطر را از سر همپالكيهاي تهراني او دور كند؟ مسلما واشنگتن از اين اعلام موضع تهران توسط احمدي‌نژاد نه تنها متعجب نشده بلكه آن را صدها بار شنيده است. پس چرا حالا و آنهم به اين صورت مبتذل سران رژيم حاضر شده‌اند اين چنين تن به خفت بدهند و علنا از بيگانه تمناي تأمين امنيت كنند؟ اتخاذ اين روش را مي‌توان به انحاء مختلف توجيه كرد. يكي از وجوه توجيه اين است كه «دوستان» اروپائي و آمريكايي رژيم احتمالا به آنها توصيه كرده و گفته‌اند كه با علني ساختن اين تمنا فشار سياسي بيشتري بر دولت جورج بوش وارد خواهد آمد. بويژه با درنظرگرفتن شرايط مشكل جنگ در عراق و افغانستان و با درپيش بودن انتخابات ميان دوره‌اي سنا و كنگره در آمريكا، وقت شناسي حكم مي‌كند كه چنين درخواستي بطور علني مطرح شود تا دولت بوش نتواند به آساني از زير فشار آن فرار كند. يكي ديگر از احتمالات اين است كه نظام جمهوري اسلامي روز به روز بيشتر احساس خطر مي‌كند و مخصوصا جريان جنگ لبنان و بي‌اعتنائي دنيا به تداوم 34 روزه آن، آخوندها را بيش از پيش متوحش كرده است كه اگر جنگي دربگيرد كسي به كمك آنها نخواهد شتافت و ممكن است زودتر از آنچه هم فكر مي‌كنند بساط حكومت اسلامي براي هميشه برچيده شود. اعلام علني اين تمناي امنيت از بيگانه مسلما براي رژيمي كه مانند رايش سوم هيتلري عمر خود را هزارساله اعلام كرده است كار ساده‌اي نيست و توجيه آن در درونمرز به سادگي امكان پذير نخواهد بود. در آن سوي اين معادله ببينيم اگر بر فرض آمريكا هم آمادگي خود را براي قبول اين شرط بپذيرد، معني و مفهوم آن در عمل چه خواهد بود؟ آيا جمهوري اسلامي از آمريكا خواهد خواست كه طي معاهده‌اي تداوم حكومت فقيهان را در ايران ضمانت كند، همانگونه كه روسيه تزاري تداوم سلطنت را در خانواده قاجار ضمانت كرده بود؟ اگر چنين نيست پس چگونه مي‌شود به چنين درخواستي بر فرض حصول رضايت پاسخ مثبت داد؟ آيا جمهوري اسلامي تنها نگران حمله نظامي آمريكاست و خواستار يك قرارداد عدم تجاوز نظامي است؟ اگر هيچ كدام از اين دو نوع ضمانت مورد درخواست رژيم نيست پس چرا آن را مطرح مي‌كند؟ به احتمال زياد نيات پشت پرده آنها بسيار از اين حرفها پيچيده‌تر و موذيانه‌تر است. احتمالا آنها در خيال خود اين تصور را پرورانده‌اند كه با يك «شانتاژ» يا به قول خود آمريكائيها “Blackmail” سياسي آمريكا را مجبور خواهيم كرد كه در برابر خطر ادامه غني سازي و دستيابي به سلاح اتمي و همچنين دخالتهاي روز افزون در عراق و ماجراجوئيهاي رنگارنگ ديگر در منطقه، با ما «پيمان عدم تعرض» امضا كند. اگر در چنين پيماني نوشته شود كه آمريكا نيت براندازي رژيم را ندارد آن وقت هر نوع اعتراضي را از سوي هر سازمان بين‌المللي در مورد تجاوز به حقوق بشر در ايران و يا هر مقاله مخالفي را در يك روزنامه آمريكائي، به عنوان نقض اين پيمان تلقي خواهيم كرد. به عبارت ساده‌تر در ذهن قرون وسطائي سران نظام تهران احتمالا اين فكر جا افتاده است كه اگر از آمريكا چنين تعهدي بگيرند آن وقت خواهند توانست با خيال راحت به سركوبي تمام عيار بپردازند و به قول خودشان تا قيام حضرت قائم خيالشان از بابت تغيير رژيم آسوده شود. اگر هم چنين سرانجامي به وقوع نپيوست و مخالفان درونمرزي و برونمرزي به فعاليتهاي خود ادامه دادند و از حمايت سازمانهاي بين‌المللي نيز در مبارزه با رژيم برخوردار شدند آن وقت سران رژيم مدعي خواهند شد كه آمريكا به تعهدات خود عمل نكرده است و بنابراين تداوم محرمانه فعاليتهاي هسته‌اي و يا از سرگيري مجدد آن را توجيه خواهند كرد. آنچه موجب تعجب است جدي گرفتن تاكتيكهاي مزورانه اين نظام از سوي خارجيها به ويژه اروپائي‌هاست. آيا مي‌توان باور كرد كه بزرگان كشورهاي اروپائي پس از گذشت 27 سال هنوز نفهميده‌اند كه دشمن واقعي اين نظام ملت ايران است و هيچ دولت بيگانه‌اي نمي‌تواند تداوم نظامي را كه مورد تنفر ملت است تضمين كند؟ پاريس: 26 سپتامبر

Sunday, October 01, 2006

وقتی کسی به دنبال یک بت ناشناخته میرود و در کمال جهالت سعی در تحمیل عقاید پوچ خود به دیگران نیز میشود عاقبتی بیشتر از نوشتن چنین نامه ای نیز نمیتواند داشته باشد. این نامه از طرف خمینی در حقیقت یک اعتراف به گوه خوردن و شکست خط فکری میباشد که جوانان ایران را اکنون 1400 سال است که به آن الوده کرده اند و موجبات بدبختی دیگران و انقراز خانوادها شده است. عبرت گرفتن از این شکست نامه را به جوانان ایران توصیه میکنیم. خمینی دنبال بتی رفت که دیگران بی نتیجه در پی آن رفته و به عاقبت خمینی نیز دجار شده بودند ولی ایشان سعی در تغیر چهره واقیعیت را داشتند.
متن كامل نامه آيت‌الله خمينی درخصوص پذيرش آتش‌بس
۱۳۸۵.۰۷.۰۷ ايران و جهان
خبرگزاری کار ايران (ايلنا) نخست متن کامل نامه را منتشر کرد، اما ساعاتی بعد كلمات «ليزر و اتم» از آن حذف و به جای آن "..." قرار داد. بسم الله الرحمن الرحيم شنبه ‪ /۲۵تير/ ‪۶۷ با ياری خداوند متعال و با سلام و صلوات به انبياء بزرگوار الهی و ائمه معصومين صلوات‌الله عليهم اجمعين، حال كه مسوولين نظامی ما اعم از ارتش و سپاه كه خبرگان جنگ می‌باشند صريحا اعتراف می‌كنند كه ارتش اسلام به اين زوديها هيچ پيروزی به دست نخواهند آورد، و نظر به اين كه مسوولين دلسوز نظامی و سياسی نظام جمهوری اسلامی از اين پس جنگ را به هيچ وجه به صلاح كشور نمی‌دانند و با قاطعيت می‌گويند كه يك دهم سلاحهايی را كه استكبار شرق و غرب در اختيار صدام گذارده‌اند به هيچ وجه و با هيچ قيمتی نمی‌شود در جهان تهيه كرد و با توجه به نامه تكان‌دهنده فرمانده سپاه پاسداران كه يكی از دهها گزارش نظامی سياسی است كه بعد از شكستهای اخير به اينجانب رسيده و به اعتراف جانشينی فرمانده كل نيروهای مسلح ، فرمانده سپاه يكی از معدود فرماندهانی است كه در صورت تهيه مايحتاج جنگ معتقد به ادامه جنگ می‌باشد و با توجه به استفاده گسترده دشمن از سلاحهای شيميايی و نبود وسايل خنثی‌كننده آن، اينجانب با آتش بس موافقت می‌نمايم و برای روشن شدن در مورد اتخاذ اين تصميم تلخ به نكاتی از نامه فرمانده سپاه كه در تاريخ ‪ ۶۷/۰۴/۰۲نگاشته است، اشاره می‌شود ، فرمانده مزبور نوشته است تا پنج سال ديگر ما هيچ پيروزی نداريم، ممكن است در صورت داشتن وسايلی كه در طول پنج سال به دست می‌آوريم قدرت عمليات انهدامی و يا مقابله به مثل را داشته باشيم و بعد از پايان سال ‪ ۷۱اگر ما دارای ‪ ۳۵۰تيپ پياده و دو هزارو ‪۵۰۰ تانك ، سه‌هزار توپ و ‪ ۳۰۰هواپيمای جنگی و ‪ ۳۰۰هلی‌كوپتر و قدرت ساختن مقدار قابل توجهی از سلاحهای ليزر و اتم* - كه از ضرورتهای جنگ در آن موقع است - داشته باشيم می‌توان گفت به اميد خدا عمليات آفندی داشته باشيم. وی می‌گويد قابل ذكر است كه بايد توسعه نيروی سپاه به هفت برابر و ارتش به دو برابر و نيم افزايش پيدا كند، او آورده است البته آمريكا را هم بايد از خليج فارس بيرون كنيم والا موفق نخواهيم بود. اين فرمانده مهمترين قسمت موفقيت طرح خود را تهيه به موقع بودجه و امكانات دانسته‌است و آورده است كه بعيد بنظر می‌رسد دولت و ستاد فرماندهی كل قوا بتواند به تعهد خود عمل كنند. البته با ذكر اين مطالب می‌گويد بايد بازهم جنگيد كه اين ديگر شعاری بيش نيست. آقای نخست وزير از قول وزرای اقتصاد و بودجه وضع مالی نظام را زير صفر اعلام كرده‌اند، مسوولين جنگ می‌گويند تنها سلاحهايی را كه در شكستهای اخير از دست داده‌ايم به اندازه تمام بودجه‌ايست كه برای سپاه و ارتش در سال جاری در نظر گرفته شده بود. مسوولين سياسی می‌گويند از آنجا كه مردم فهميده‌اند پيروزی سريعی به دست نمی‌آيد شوق رفتن به جبهه در آنها كم شده‌است. شما عزيزان از هركس بهتر می‌دانيد كه اين تصميم برای من چون زهر كشنده است ولی راضی به رضای خداوند متعال هستيم و برای صيانت از دين او و حفاظت از جمهوری اسلامی اگر آبرويی داشته باشم ، خرج می‌كنم. خداوندا ما برای دين تو قيام كرديم و برای دين تو جنگيديم و برای حفظ دين تو آتش بس را قبول می‌كنيم. خداوندا تو خود شاهدی كه ما لحظه‌ای با آمريكا و شوروی و تمامی قدرتهای جهان سر سازش نداريم و سازش با ابرقدرتها و قدرتها را پشت كردن به اصول اسلامی خود می‌دانيم. خداوندا در جهان شرك و كفر و نفاق، در جهان پول و قدرت و حيله و دورويی، ما غريبيم، تو خود ياريمان كن. خداوندا در هميشه تاريخ وقتی انبياء و اولياء و علما تصميم گرفته‌اند مصلح جامعه گردند و علم و عمل را درهم آميزند و جامعه‌ای دور از فساد و تباهی تشكيل دهند با مخالفتهای ابوجهل‌ها و ابوسفيانهای زمان خود مواجه شده‌اند. خداوندا، ما فرزندان اسلام و انقلابمان را برای رضای تو قربانی كرديم، غير از تو هيچكس را نداريم، ما را برای اجرای فرامين و قوانين خود ياری فرما. خداوندا از تو می‌خواهم تا هرچه زودتر شهادت را نصيبم فرمايی. گفتم جلسه‌ای تشكيل گردد، آتش بس را به مردم تفهيم نمايند. مواظب باشيد ممكن است افراد داغ و تند با شعارهای انقلابی شما را از آنچه صلاح اسلام است دور كنند. صريحا می‌گويم بايد تمام همتتان در توجيه اين كار باشد، قدمی انحرافی حرام است و موجب عكس‌العمل می‌شود. شما می‌دانيد كه مسوولين رده بالای نظام با چشمی خونبار و قلبی مالامال از عشق به اسلام و ميهن اسلاميمان چنين تصميمی گرفته‌اند، خدا را در نظر بگيريد و هرچه اتفاق می‌افتد از دوست بدانيد.
والسلام علينا و علی عبادالله الصالحين
روح‌الله الموسوی الخمينی

رئیس جمهور آمریکا لایحه حمایت از دموکراسی در ایران را امضا کرد

پرزیدنت جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته لایحه حمایت از دموکراسی در ایران را که توسط مجلس نمایندگان و سنای این کشور تصویب شده بود، امضا کرد.
این لایحه که با امضای رئیس جمهوری آمریکا به صورت قانون در آمده است، موسسات و شرکتهايی را که به همکاری هسته ای با رژیم تهران ادامه می دهند و تسلیحات پیشرفته به این رژیم می فروشند، مشمول تحریمها و مجازاتهای شدید می سازد.
رئیس جمهوری آمریکا پس از امضای لایحه حمایت از دموکراسی در ایران با انتشار بیانیه ای اعلام کرد من کنگره را تحسین می کنم که با تصویب لایحه حمایت از دموکراسی در ایران، تعهد خود را برای مقابله با رژیم سرکوبگر تهران و فعالیتهای بی ثبات کننده آن نشان داد.
پرزیدنت بوش اظهار داشت این قانون تحریمهای آمریکا علیه رژیم تهران را مشخص می سازد و در ضمن به دولت من این امکان را می دهد که تحریمهايی را علیه موسساتی که به توسعه تسلیحات هسته ای رژیم تهران کمک می کنند، اعمال نماید.
رئیس جمهور آمریکا در ادامه این بیانیه افزود دولت من در جبهه های متعددی فعالیت دارد تا با چالش هايی که توسط رژیم تهران ایجاد شده، مقابله کند. این چالشها از جمله عبارتند از فعالیت برای کسب تسلیحات کشتار جمعی، حمایت از تروریسم، تلاش برای بی ثبات کردن خاورمیانه و سرکوب ابتدايی ترین حقوق شهروندان ایران.
سوز و گداز جمهوری اسلامی از تصویب لایحه حمایت از دموکراسی در ایران
در پی تصویب لایحه حمایت از دموکراسی در ایران و تائید آن از سوی رئیس جمهوری آمریکا، رژیم پا به گور جمهوری اسلامی به سوز و گداز پرداخت و آن را تصمیمی "اشتباه" دانست.
خبرگزاری حکومتی فارس طی گزارشی به نقل از حداد عادل، رئيس مجلس شوراي اسلامي نوشت‌ "تصويب مجدد تحريم‌ها حكايت از آن مي‌كند كه آمريكايي‌ها همچنان در مسير گذشته گام برمي‌دارند و تصميمي جدي براي تجديدنظر در سياست‌هاي خودشان ندارند و از وضعي كه امروز در جهان پيدا كرده‌اند درس نگرفته‌اند. اين زنگ خطري است كه بايد مقامات خفته آمريكا را بيدار كند تا در مسير گذشته گام برندارند و پيش از اين بر طبل دشمني با ملت‌ها نكوبند و با اراده ملت‌ها براي حاكميت بر سرنوشت خودشان مبارزه و مخالفت نكنند. آمريكايي‌ها هنوز اين نكته مهم را درك نكرده‌اند كه ملت ايران در 28 سال پيش انقلاب كرد تا به سلطه آمريكا بر ايران خاتمه دهد، دخالت آمريكا را در ايران به پايان رسانده و كشور را از وابستگي به آمريكا نجات دهد. اين پيام اصلي انقلاب اسلامي براي آمريكا است و آمريكايي‌ها تا متوجه اين پيام نشوند هيچ گونه تغيير و تحولي در رابطه دو كشور حاصل نخواهد شد."

This page is powered by Blogger. Isn't yours?