ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Saturday, April 30, 2005

نماينده پارلمان اروپا خواستار تنگ تر شدن حلقه کنترل بر برنامه هاي اتمي جمهوري اسلامي شد
ماريو بورگزيو، نماينده پارلمان اروپا در پيامد انتشار خبر همکاري يک نهاد صنعتي بلژيکي با برنامه هسته اي جمهوري اسلامي، از کميسيون اروپا خواست تا حلقه کنترل بر برنامه هاي اتمي تهران را تنگ تر سازد. وي بازخواستي دو فوريتي را به اين نهاد که مقر آن در بروکسل است تسليم کرد. در اين بازخواست همچنين آمده است کشف فروش يک دستگاه پرس قابل استفاده در تسهيلات هسته اي، به منظور دستيابي به تسليحات اتمي، از سوي اداره گمرک بلژيک و فعاليت هاي شرکت بلژيکي اپسي در زمينه انتقال فن آوري هاي پيشرفته به جمهوري اسلامي نشان دهنده اين واقعيت است که در حال حاضر کنترل کافي وجود ندارد و حصار امنيتي اتحاديه اروپا به راحتي قابل نفوذ است.

هواداران مصباح يزدی و
جنتی ….. قاضي مرتضوي ….. محمدرضا خاتمی
امامان معصوم موهن اسلامی و جنکها ي 1400 ساله زرگري

.. آقای محمد رضا خاتمی
با گفتها و سخنا ن هواداران مصباح يزدی واظهارات جنتیی کاملا آشکارمیشودکه حکومت امام به دنبال تغییراتی در جایگاه آسمانیمعصوم پشت پرده خود هستند ویروس مقدس ملکوتیدرحال رسیدن است


هواداران مصباح يزدی طی طوماری خواستار محاکمه محمدرضا خاتمی شدند

جمعي از نمازگزاران نمازجمعه‌ي تهران با امضاي سه طومار مشابه، خواستار رسيدگي به سخنان اخير «محمدرضا خاتمي» شدند.
در اين طومارها خطاب به قاضي مرتضوي معصوم ، دادستان تهران آمده است
«ما امضاء كنندگان معصوم خواستار رسيدگي سريع و قاطعانه‌ي قضايي به جسارت دبير حزب مشاركت محمدرضا خاتمي (سخنان موهن در انتقاد و استيضاح امام زمان (عج)) نسبت به ساحت مقدس حضرت بقيه‌الله الاعظم امام عصر(عج) مي‌باشيم.»
لارم به ذکر است که هفته نامه "پرتو" ارگان مصباح يزدی معصوم در آخرين شماره خود خواهان محاکمه محمد رضا خاتمی معلونشده بود. در اين مقاله آمده است
یکی از افتخارات! آقای خاتمی معلون که سال گذشته در «نامه ای برای فردا» بر آن تأکید ورزیده بود، تغییر گفتمان حاکم بر انقلاب طلبانی اسلامی است...
به نظر خاتمی، حکومت و وی توانسته است گفتمان حاکم بر جامعه را تغییر داده و غیرت دینی را کاهش دهد و با اصل تسامح و تساهل به جای غیرت دینی، حتی طلبا ن
را مورد استیضاح وهجوم قرار دادند .کندپرونده دردزدیا واهانت به دین و ارزش ها و انقلاب وبه امام حدی قطور و سنگین شده که کسی هرگز همه آنها را جمع آوری نمی کند .هتاکان به دین که برخی از آنها مانند هاشمی تا مرز دردی هم پیش رفتند و به اعدام هم محکوم نشدند ساحت آقایآ ن مقدس محفوظ و عملکرد طلبان و امام معصوم را همچون دوران 8 ساله پشت پرده موقتا کاملا آشکارا فراموش کردیم.

سازمان ملل متحد
در تازه ترين گزارش اقتصادي خود با عنوان «وضعيت و چشم انداز اقتصاد جهاني در سال 2005» اعلام كرد: ريال اسلامی ايران و روپيه سريلانكا تنها ارزهاي بي‌ثبات منطقه آسيا در برابر دلار در سال 2004 ميلادي بوده‌اند


آخرين دور مذاکرات اتمی ايران و اروپا بی نتيجه پايان يافت

بنابه گزارش ها آخرين دور مذاکرات ميان ايران و مقام های اروپايی بر سر برنامه اتمی ايران که در لندن جريان داشت بدون نتيجه پايان يافته است.
مقام های ايرانی پيش از آغاز اين دور از گفتگوها در شامگاه جمعه در لندن اخطار داده بودند که در صورت عدم پيشرفت مذاکرات، ايران برنامه غنی سازی اورانيوم را از سر خواهد گرفت.
بنابه گزارش ها ايران روز جمعه بار ديگر درخواست آلمان، بريتانيا و فرانسه برای توقف دائمی برنامه غنی سازی اورانيوم را رد کرد...........................ايران همچنان بر غنی سازی اورانيوم اصرار می ورزد.


یک کارشناس تسلیحات اسرائیل: خرید بمب سنگرکوب توسط اسرائیل به منظور هشدار به ایران است
یک کارشناس تسلیحات اسرائیل گفت فروش صد بمب سنگرکوب به اسرائیل در وحله اول با هدف هشدار به ایران صورت گرفته. زیرا اسرائیل هم اکنون این سلاح را تولید می کند. اسحاق بن اسرائیل از دانشگاه تل آویو و ژنرال بازنشسته که ریاست شاخه تحقیق و توسعه وزارت دفاع اسرائیل را بعهده داشت، به رادیو اسرائیل گفت خرید بمبهای سنگرکوب توسط اسرائیل هیج مصرف مهم عملی ندارد، زیرا اسرائیل هم اکنون نیز بمب های مشابه ابن بمبها را تولید می کند. بمب های سنگرکوب غیر هسته ای نخستین بار در جنگ خلیج فارس در سال 1991 بکار رفت

تحقیقات درباره یک شرکت آلمانی مظنون به فروش فنآوری به کشورهای خارجی
پس از گذشته یک هفته از شروع تحقیقات از سوی دادستانی این کشور علیه یک شرکت ایرانی به نام «میزان» که یک دستگاه جرثقیل سنگین به ارزش تقریبی 600 هزار یورو خریداری کرده، همین دادستانی اعلام کرده که بررسی های مشابهی را نیز درباره یک شرکت آلمانی که فن آوریهای موشکی به کشورهای خارجی فروخته، آغاز کرده است.
این که آیا ایران هم در ردیف این کشورهای خارجی قرار دارد، هنوز مشخص نیست. رئیس بخش صادرات این شرکت دیروز بازداشت شد. جزئیات بیشتر درباره نام شرکت و اسامی کشورهایی که در این تجارت غیرقانونی دست داشته اند، اعلام نشده است. بازرسان این شرکت را متهم کرده اند که سه یا چهار سال پیش دستگاههایی را که برای سنجش ارتعاش و لرزه به کار گرفته می شود، به چند کشور فروخته است. این دستگاههای برای ساخت موشک به کار گرفته می شود. کارشناسان نظامی معتقدند که جرثقیل فروخته شده به ایران در صنایع موشک سازی ایران و بویژه در سکوی پرتاب موشکهای موسوم به شهاب 3 به کار گرفته می شود.

آمریکا هرنوع امتیازدهی به کشورها به منظور تشویق آنها به تقویت پیمان منع گسترش جنگ افزارهای هسته ای را رد کرد
مدیرکل وزارت امور خارجه با پیش بینی انتقادهای شدید در گردهمایی بازنگری پیمان منع گسترش با دفاع از کارنامه آمریکا در امر خلع سلاح می گوید واشنگتن از این گردهمایی بمنظور جلب توجه جهانیان به برنامه های هسته ای ایران و کره شمالی استفاده خواهد کرد.
گردهمایی بازنگری پیمان منع گسترش که سازمان ملل متحد آنرا برگزار می کند از دوم تا 27 ماه مه در نیویورک برگزار خواهد شد. دولت بوش و کارشناسان نسبت به نتایج این گردهمایی بدبین اند زیرا هرنوع تغییر در پیمان باید با اجماع کامل همه کشورها باشد و حضور ایران در این گردهمایی پیشاپیش امکان رویارویی با آمریکا را در چشم انداز قرار می دهد. جوزف سیرینسیونه کارشناس بلندپایه بنیاد کارنگی در واشنگتن گفت اگر این گردهمایی بی نتیجه به پایان برسد بسیاری از کشورها این را پایان نظام منع گسترش تلقی خواهند کرد. سیرینسیونه هشدار داد درصورت نرسیدن به یک اجماع ملامتها متوجه واشنگتن خواهد شد


بوش: آمريکا و متحدانش جنگ جهانی با تروريسم را می برند
29/04/2005
پرزيدنت بوش ميگويد آمريکا و متحدانش در جنگ جهانی عليه تروريسم مسير پيروزی را طی
پرزيدنت بوش گسترش دموکراسی را تنها راه شکست تروريسم ميداندميکنند.
پرزيدنت بوش در واکنش به يک گزارش اخير آمريکا که از افزايشی عمده در شمار حملات تروريستی در سطح جهانی طی يک سال گذشته حکايت دارد بر برچيده شدن شبکه تروريستی القاعده تاکيد گذاشت و گفت آمريکا در جنگ عليه تروريسم موضع تهاجمی را حفظ خواهد کرد.
پرزيدنت بوش که در جريان کنفرانس خبری پنجشنبه شب در کاخ سفيد به پرسش های مرتبط با تروريسم پاسخ ميداد گفت به اعتقاد او تنها راه شکست تروريسم تشويق و گسترش دموکراسی در گوشه و کنار جهان است.
پرزيدنت بوش در پاسخ به سئوالی در باره فرستادن بعضی از افراد مورد ظّن در عمليات تروريستی به کشورهای ديگر برای بازجوئی گفت برغم انتقادهای کسانی که ميگويند چنين اقدامی ممکن است به آزار و ايذا منجر شود ، آمريکاافراد مورد ظن را شکنجه نميدهد و آنها را برای بازجوئی به کشورهائی می فرستد که قول داده اند به شکنجه متوسل نمی شوند.

Friday, April 29, 2005

تلاش( ناموفق.....?) برای ضبط یک کشتی حامل جرثقیل عازم به سوی خلیج فارس
یک کشتی حامل جرثقیل روز جمعه وارد ایران شد. غرب می گوید از این جرثقیل ها ممکن است در مقاصد دفاعی از جمله مونتاژ قطعه های موشک استفاده شود و اگر قدرتهای غربی پیش از رسیدن کشتی به آبهای ایران متوجه شده بودند شاید با بازرسی کشتی می شد محموله را ضبط کرد. این کشتی سه هفته پیش از هامبورگ بسوی ایران حرکت کرد و فردا در بندر عباس لنگر می اندازد. در اواخر هفته گذشته دولت نروژ اعلام کرد آلمان درمورد شرکت تحویل گیرنده کشتی ابهام و تردید دارد. این دومین مورد ارسال محموله حساس از آلمان به ایران است. ماه ژانویه نیز بازرسان آلمانی چهار موتور را ضبط و کشف کردند.

یازده ایرانی ساکن لس آنجلس به جرم قاچاق مواد مخدر و پولشویی در رابطه با باندهای بین المللی
یازده ایرانی ساکن لس آنجلس از جمله صاحب یک مغازه طراحی جواهر در این شهر را به جرم قاچاق مواد مخدر و پولشویی در رابطه با باندهای بین المللی دستگیر شدند. ماموران اداره مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اف بی آی پس از خنثی کردن یک جریان قاچاق مواد مخدر در دوسلدورف آلمان به ارزش 5 میلیون دلار به آن پرداختند. درپی تلاش پلیس آلمان مردی بنام غلامحسن ناصری جعفر رئیس باند قاچاق بازداشت شد.
بخشی از درآمد حاصله از عملیات این باند به حساب افرادی در داخل ایران واریز شده است. پلیس هنوز ای افراد را نتوانسته است شناسایی کند. دوتن از اعضای این باند در لس آنجلس بنامهای مهرداد نژادلاری و علی مقدم شناسایی و دستگیر شدند.


نتایج گرارش به کنگره آمریکا درباره بمب های سنگرکوب
بمب هایی که برای نابود کردن اهداف زیرزمینی تهیه شده اند، در صورت استفاده از آنها در مناطق شهری ممکن است تا یک میلیون نفر تلفات جانی به همراه داشته باشد.
بمب سنگر کوب می تواند تا اعماق زمین فروبرود و هدف پنهان شده را نابود سازد. زمانی که دانلد رامسفلد وزیر دفاع آمریکا به کنگره برای تصویب بودجه 8.5 میلیون دلاری بمنظور مطالعه برای ساخت این نوع سلاح هسته ای فشار می آورد کنگره سفارش یک تحقیق در این رابطه را داد. براساس مطالعات صورت گرفته این بمب ها می توانند هدفهای زیرزمین را با انفجاری کوچکتر از آنچه بمب اتمی برروی زمین ایجاد می کند، نابود سازد. رئیس کمیته می گوید استفاده از بمب های سنگر کوب بالقوه می تواند باعث کشته شدن افراد بسیار زیادی شود.

درخصوص كشتار عراق در شهر مدائن
درخصوص كشتار در شهر مدائن عراق اطلاعيه اي صادر شد.اين اطلاعيه ضمن گراميداشت دموكراسي در جهان, نظام استكبار اسلامي را مستقيم در ناامني كشور عراق به منظور دامن زدن به اختلافات قومي و فرقه اي مسئول مي داند.
تروريسم ارمغان جمهوري اسلامي در اين كشور هر روز ثمرات تلخ و ناگواري برجاي مي گذارد. كشتارهاي اخير مردم بي دفاع در عراق درحالي صورت مي گيرد كه عراق با زعامت آمريكا به تدريج مقدرات خويش را به عهده مي گيرند.جامعه جهاني اقدامات تروريستي اخير را محكوم نموده و دولت جمهوري اشغالگراسلامي و هم پيمانانشان رامستقيما مرجعيت. ارزيابي مي كنند…. گروهي مسلمان نما و با زور و كشتار مي خواهند باغارت و چپاول امكانات مادي معنوي و سعادت و نواميس اين كشور را ما نند ايران به يغما ببرند و خاورميانه را بثبات و تضعيف رسانند
اين طلاعيه از مردم درخواست مي نمايد در اين مقطع حساس با حفظ هوشياري و وحدت ملي و همدلي تحت هدايت آمريكا به وظيفه
داخلي خود عمل نمايند

ایران تا زمانی که رئیس جمهوری تازه تعیین نشود نمی تواند با اروپا برسر برنامه های هسته ای به توافقی دست یابد
دورتازه گفتگوهای هسته ای ایران با سه کشور اروپایی در لندن از سرگرفته شد. اروپا پیشنهاد تهران دایر بر راه اندازی چرخه سوخت هسته ای بمنظور تهیه سوخت در نیروگاه ها با اورانیومی که به درد تولید بمب نخورد را نمی پذیرد و می گوید به عنوان تضمین عینی تهران باید تلاش در راه اندازی چرخه سوخت را متوقف سازد.
تهران بشدت با این پیشنهاد مخالف است اما تا تعیین رئیس جمهوری تازه گفتگوها را قطع نمی کند
. یک دیپلمات اروپایی به خبرگزاری فرانسه گفت این پایان بازی نیست، به پایان خردادماه چشم بدوزید.
حسین موسویان از چهره های شاخص در هیات نمایندگی اسلامی در گفتگو با اتحادیه اروپا گفت تهران در آستانه گفتگوها بسیار بدبین است زیرا اتحادیه اروپا به تعهدات پیشین خود عمل نکرده است. در لاهه نیز مالخر_رازی گفت حق بازگشت به برنامه های هسته ای برای ایران همچنان محفوظ است.

......................... دوشنبه گذشته گروهي از دانشجويان
درس حقوقاساسي دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران از حضور در كلاس اصلاني(وکیل روزنامه کیهان) خود داري کردند. به نوشته وبلاگ سرزمین من عدم حضور اين دانشجويان در سر كلاس به خاطر اين بود كه اصلاني در سر كلاس دانشجويان دانشكده را "يه مشت فاحشه كه با 5000 تومان استخدام(!!!) مي شوند" خوانده بود: يه مشت فاحشه به زور پول در اين دانشكده آمده اند و در دانشكده باند تشكيل داده اند و بچه هاي خوابگاه را هم خراب مي كنند. وسط دانشكده دخترها و پسرها با هم ورمي رن.
چند دانشجوي سال اولي هم كه در كلاس حاضر شدند از اصلاني اينطور نقل قول كرده اند: "خوب كردم كه گفتم، تو دهن هر كسي كه حرف بزنه مي زنم..." اصلاني كارت چند دانشجوي دختر را هم گرفته و تحويل آموزش داده است و خواستار اخراج آنها شده اما آموزش در جواب گفته كه اين به عهده ما نيست و در صلاحيت معاونت دانشجويي است. اصلاني هم در جواب اظهار داشته كه معاونت دانشجويي خود بايد تسويه بشود .دكتر دروديان، رييس دانشكده، دانشجويان را به خويشتن داري دعوت كرده و به دانشجويان قول داده
كه خود اين ماجرا را پيگيري كند. اصلاني وكيل روزنامه كيهان است.


قيمت طلا و ارز
نرخ معاملات ارز و طلا در بازارهای آزاد و غیررسمی تهران هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 118 هزار تومان،
طرح جدید 98 هزار تومان،
نیم سکه 51 هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی 31 هزار و 500 تومان داد و ستد می شود.
در همین بازار هر مثقال طلای آب شده 43 هزار و 600 تومان و هر گرم طلای 18 عیار 9 هزار و 460 تومان معامله می شود. در بازار آزاد ارز تهران نیز قیمت هر واحد پول اروپایی (یورو) به یک هزار و 154 تومان، هر دلار آمریکا 888 تومان،
هر پوند انگلیس یک هزار 680 تومان رسید.

ولاديمير پوتين خواستار بازرسی های بين المللی از تاسيسات اتمی ايران شد
28/04/2005
ولاديمير پوتين رئيس جمهوری روسيه درجريان نخستين سفرخود به اسرائيل، ازمعاملات نظامی وتکنولوژی روسيه با سوريه و ايران دفاع کرد.
پوتين و شارون در ملاقات امروز در بيت المقدس
آقای پوتين در ملاقات با آريل شارون نخست وزير اسرائيل در بيت المقدس اذعان کرد که توافق روسيه با ايران در مورد پس گرفتن سوخت مصرف شده اتمی برای اطمينان از عدم استفاده ايران از مواد اتمی در توليد تسليحات اتمی کافی نيست .
آقای پوتين روز پنجشنبه در بيت المقدس گفت معامله روسيه با ايران در مورد تحويل سوخت اتمی به اين کشور، اسرائيل را تهديد نمی کند، اما تهران نيز بايد تضمين های بيشتری به جهانيان بدهد که قصد توليد سلاح های اتمی را ندارد.
رئيس جمهوری روسيه همچنين گفت معامله مسکو در مورد فروش موشک های کوتاه برد و ضد هوائی به سوريه، خاک اسرائيل را تهديد نمی کند. اسرائيل می گويد ممکن است موشک ها در طول مرز های اين کشور به دست ستيزه گران بيفتد.
سرگئی لاوروف وزيرامورخارجه روسيه در پايان ملاقات آقای پوتين با آريل شارون نخست وزير اسرائيل اظهارداشت پيشنهاد آقای پوتين در زمينه عهده داری ميزبانی يک کنفرانس صلح خاورميانه، مورد سوء تعبير قرار گرفته است.
آقای لاوروف گفت واقعيت اين است که رئيس جمهوری روسيه پيشنهاد برگزاری کنفرانسی از کارشناسان منطقه ای را مطرح کرده بود و نه کنفرانسی بين المللی از سران کشورها


هشدار خر _رازی به اروپا در آستانه مذاکرات لندن?
کمال خرازی، وزير خارجه ايران روز پنجشنبه 28 آوريل و در آستانه دور جديد مذاکرات اتمی ايران و اروپا که قرار است روز جمعه در لندن برگزار شود، هشدار داد چنانچه غنی سازی اورانيوم.
خر_رازی با اشاره به اينکه دور جديد مذاکرات . پيشرفتی حاصل نشود، ايران برنامه غنی سازی اورانيوم را از سر خواهد گرفت
موضوع اصلی مورد مناقشه در مذاکرات اتمی اسلام و اروپا تمايل اسلام به غنی سازی اورانيوم است که. طور موقت و به واسطه مذاکرات به حالت تعليق در آورده شده است….??? تصميم به تعليق برنامه غنی سازی اورانيوم در ماه نوامبر سال گذشته به اجرا گذاشته شد اما مقامات اسلامی گفته اند که ادامه اين برنامه برای مصارف غيرنظامی از حقوق ايران به عنوان يکی از کشورهای امضا کننده پيمان منع گسترش جنگ افزارهای هسته ای است. گفته می شود ايران پيشنهاد کرده است برنامه غنی سازی اورانيوم را از سر بگيرد.در مقابل، کشورهای اروپايی بر تعهد ايران به کنار گذاشتن دايم برنامه غنی سازی اورانيوم تاکيد داشته اند و گفته می شود ابراز آمادگی کرده اند در برابر چنين اقدامی، برخی امتيازات اقتصادی را برای منظور دارند. دور جديد مذاکرات اسلام و سه کشور آلمان، بريتانيا و فرانسه روز جمعه، در لندن برگزار می شود در مورد لزوم به نتيجه رسيدن مذاکرات جاری، روز يکشنبه، 24 آوريل، حميدرضا آصفی، سخنگوی وزارت خارجهني گفت که اگر اسلام احساس کند طرف اروپايی در صدد وقت کشی و به درازا کشاندن مذاکرات است قطعا تمايلی به ادامه گفتگوها نخواهد داشت. مقامات ايرانی تاکيد کردند که سياست هسته ای اسلامی مورد قبول تمامی جناح ها و بشخصيت های سياسی اين نظام قرار دارد, و انتخاب رييس در آن تغييری ايجاد نخواهد کرد. وی نيز بر موقتی بودن توقف برنامه غنی سازی اورانيوم تاکيد کرد و گفت که اسلام در هر حال مصمم است که زمانی غنی سازی اورانيوم را از سر بگيرد و نتيجه مذاکرات با اروپاييان تاثيری در اين زمينه اسلام ندارد….. در چنين صورتی، مقامات اسلامی می توانند در داخل اسلام آن را به عنوان پيروزی اسلام در مذاکرات و مقاومت اسلام در برابر فشار خارجی مطرح کنند و همچنين، اميدوار باشند که تحولات سياسی در سطح بين المللی زمانی امکان آن را بدهد تا فعاليت غنی سازی به طور کامل از سر گرفته شود.?????
همچنين، اگرچه آمريکا در حال حاضر از ادامه مذاکرات جاری حمايت کرده اما اين امکان وجود دارد که در صورت مخالفت اسلام با توقف کامل غنی سازی اورانيوم، ايالات متحده اين گفتگوها را بی نتيجه بداند و خواست خود برای ارجاع پرونده هسته ای اسلام به شورای امنيت سازمان ملل متحد را با جديت دنبال کند.








from the April 28, 2005 edition
Atomic Logic
The Monitor's View The problem with multinational treaties is that they often need an enforcer. That's especially true of the 35-year-old Nuclear Nonproliferation Treaty, which is up for a month-long review starting Monday.
The NPT has not stood the test of time. It's failed to keep nations such as North Korea, Israel, Iran, South Africa, Iraq, Pakistan, India, Taiwan, and Libya from seeking or building atomic weapons in the past or now.

And it hasn't done much to reach its goal of eliminating the nuclear arsenals of Britain, China, France, Russia, and the United States.
These failures to achieve the NPT's global bargain of containing nuclear weapons should compel the more than 180 nations meeting in New York next month to look at different ways to keep nuclear materials and know-how in a lockbox.
The outlook for the review conference, which is held every five years, looks bleak. The old way isn't working well. A stalemate in the talks could spell the end of the NPT.
The treaty's watchdog, the International Atomic Energy Agency, hasn't fared well in catching cheater nations, like Iraq and Iran, that have hid their nuclear research. Nor has it done well in keeping North Korea in the treaty. Nor did it prevent a Pakistani nuclear scientist from running a nuclear black market.
Before Sept. 11, 2001, such problems might have been tacitly accepted or dealt with quietly. But the US, fearing terrorists may easily obtain a nuclear device, isn't patient anymore. It can't, and shouldn't, wait for drawn-out diplomacy or years of economic sanctions to bring errant nations to heel.
And the US also happens to have the military capacity to knock out a country's nuclear facilities or keep it from exporting such weapons.
In other words, the US has the strongest motive of any nation to prevent nuclear proliferation and the means to do it.
One sign it's becoming a global antinuke sheriff is a Bush administration idea to set up a sea and air "quarantine" around North Korea to keep it from exporting nuclear weapons. The US recently began to interdict North Korean ships suspected of carrying weapons.
The Pentagon also wants to build a nuclear device that can burrow deep into an enemy's underground nuclear facility. Neither the US nor Israel has ruled out a military strike on Iran's hidden nuclear sites. President Bush also seeks a global ban on any sales of nuclear-fuel technology to any nation other than those that already have it.
It's lonely being a threatened superpower in the age of terrorism.
The US feels compelled to preemptively attack a presumed nuclear-armed enemy, thus acting as the responsible keeper of world peace. And yet this type of rogue behavior may push some anti-US nations to seek nuclear weapons in defense, perhaps defeating this US strategy.
An alternative may lie in a stricter NPT treaty that addresses urgent US concerns and creates a more aggressive watchdog that's allowed to have robust and swift enforcement.
Only then can the US and other nations join to eventually eliminate the threat of nuclear weapons - and perhaps the weapons as well.

Thursday, April 28, 2005


نخستين ديدار يكى از رهبران روسيه از اسراييل
”ولاديمير پوتين“ رييس جمهور روسيه در آغاز ديدار تاريخى‌اش از بيت‌المقدس، از اماكن مقدس از جمله يك كليساى روسى در قسمت قديمى شهر، بازديد به عمل آورد. وى پس از ديدار و گفتگوى خود با رهبران اسراييل فردا جمعه (۲۹ آوريل) براى ديدار با ”محمود عباس“ رييس تشكيلات خودگردان فلسطين وارد رام‌الله خواهد شد. در اين بين آمريكا پيشنهاد پوتين را مبنى بر برپايى همايش خاور ميانه رد كرد. ”اسكات مك‌للان“ سخنگوى رياست جمهورى آمريكا گفت، بايد در حال حاضر تنها بر خروج نيروها و شهرك‌نشينان اسراييل از نوار غزه تمركز كرد. واكنش اسراييل نيز نسبت به اين مسئله محتاطانه بود. ـ پيش از اين پوتين در ديدار خود از مصر به ”حسنى مبارك“ رييس جمهور مصر پيشنهاد داده بود، در فصل پاييز براى شركت در همايش بين‌المللى صلح خاور ميانه وارد مسكو شود.


ايران غنی سازی اورانيوم را فردا از سر ميگيرد
28/04/2005
وزير امور خارجه ايران ميگويد تهران غنی سازی اورانيوم را فردا، جمعه، از سر خواهد گرفت.
کمال خرازی که در لاهه با خبرنگاران صحبت ميکرد گفت اگر دو طرف نتوانند روز جمعه بن بست را برطرف کنند، تهران چاره ای نخواهد داشت مگر آنکه برنامه غنی سازی اورانيوم را از سر بگيرد.
بريتانيا، فرانسه و آلمان با حمايت آمريکا از ايران خواسته اند غنی سازی اورانيوم را که می تواند برای سوخت تسليحات اتمی مورد استفاده قرارگيرد بطور دائمی متوقف کند.
مقامات اروپائی در ازای انصراف ايران از غنی سازی اورانيوم مشوّق هائی اقتصادی پيشنهاد کرده اند اما تهران پافشاری ميکند که غنی سازی اورانيوم برای مقاصد صلح آميز است.
ايران در ماه نوامبر موافقت کرد غنی سازی اورانيوم را متوقف کند اما تاکيد کرده است که اين وقفه ای موقتی است. اين مطلب را برای يکی از دوستان خود ايميل کنيد




زمين لرزه نسبتا شديدي بامداد روز چهارشنبه شهر مرزي مريوان در استان كردستان را لرزاند
زمين لرزه نسبتا شديدي بامداد روز چهارشنبه شهر مرزي مريوان در استان كردستان را لرزاند. به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، شدت اين زمين لرزه به حدي بود كه ساكنان مریوان را از خواب بيدار كرد و مردم را به خيابانها و فضاهاي باز شهر كشاند. به گزارش ایرنا، يك مقام مركز ژئوفيزيك وابسته به دانشگاه تهران، لرزش مريوان را ناشي از وقوع زمينلرزه ای در داخل خاك عراق و در نزديكي مرز كرمانشاه اعلام كرده است.

کریستوفر هیل، مقام ارشد آمریکایی در زمینه بحران هسته ای کره شمالی
نسبت به امکان ازسرگیری گفتگوها با پیونگ یانگ اظهار بدبینی کرد کریستوفر هیل، مقام ارشد آمریکایی در زمینه بحران هسته ای کره شمالی نسبت به امکان ازسرگیری گفتگوها با پیونگ یانگ اظهار بدبینی کرده است. دستیار وزیر خارجه آمریکا که به کشورهای شرکت کننده در مذاکرات شش جانبه سفر کرده است بدنبال گفتگوهایش در سئول، پایتخت کره جنوبی، امروز در پکن، پایتخت چین گفت که رژیم کره شمالی نسبت به حصول توافقی در زمینه مسئله هسته ای خود دو دل و مردد است.

فرودگاه بين المللي جديد تهران سرانجام بازگشايي مي شود
فرودگاه بين المللي جديد تهران، موسوم به فرودگاه بين المللي خميني، سرانجام روز شنبه آينده بازگشايي مي شود. اين فرودگاه قرار است به فرودگاه اصلي بين المللي ايران بدل شود. فرودگاه جديد تهران در حالي بازگشايي مي شود که شماري از اصلاح گرايان معتقد هستند علت اصلي استيضاح احمد خرم، وزير راه و ترابري کابينه محمد خاتمي در زمان افتتاح فرودگاه و برکناري او، سرسختي وي براي راه اندازي فرودگاه و نيز بي اعتنايي به خواست هاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بود.
ايرنا نوشت سازمان هواپيمايي کشوري اعلام کرد تمامي پروازهاي شرکت هاي هواپيمايي داخلي و خارجي از تهران به امارات متحده عربي و به عکس، از دهم ارديبهشت ماه از فرودگاه بين المللي جديد انجام خواهد شد. پروازهاي عربستان سعودي همچنان از فرودگاه مهرآباد انجام مي شود.


'همکاری اروپا و روسيه برای منع ايران از توليد سلاح اتمی'


رهبران کشورهای اروپای غربی در گفتگو با رئيس جمهور روسيه، لحن مثبتی را پيش گرفتند و از انتقاد علنی و آشکار پرهيز کردند
گرهارد شرودر، صدراعظم آلمان گفته است اتحاديه اروپا همکاری نزديکی با روسيه دارد تا ايران را از توليد سلاح هسته ای باز دارد.
آقای شرودر اين نکته را در نشست مطبوعاتی خود در پاريس، پس از ديدار رهبران سه کشور اروپای غربی، آلمان، فرانسه و اسپانيا با رئيس جمهور روسيه اعلام کرد.

Wednesday, April 27, 2005

افزایش نگرانیها تاسیسات نظامی ایران درپی اعلام فروش یکصد بمب هدایت شونده آمریکا
وزارت دفاع آمریکا از کنگره این کشور خواست که با فروش یکصد بمب هدایت شونده برای انهدام تاسیسات زیرزمینی به اسرائیل وافقت کند. اگرچه آژانس همکاریهای امنیت دفاعی پنتاگون در درخواست خود از کنگره می گوید فروش این بمبها به اسرائیل بر اساس توازن نظامی منطقه اثری نمی گذارد،
پیشنهاد فروش این بمبها به اسرائیل، آشکارا گامی است تحریک آمیز که نگرانیها درباره اقدامات نظامی اسرائیل علیه ایران را گسترش می دهد. دیک چینی معاون رئیس جمهوری آمریکا، چندی پیش نسبت به تاسیسات اتمی ایران، در صورت عدم توقف فعالیتهای پنهان
.هشدار داد.

سفر مشاور ارشد وزارت امور خارجه آمريكا در امور اروپا و آسيا به جمهوري آذربايجان.
تلاش واشنگتن براي استقرار نيروهاي ويژه در منطقه .. استيون من، مشاور ارشد وزارت امور خارجه آمريكا در امور اروپا و آسيا، دوشنبه شب در باكو با الهام علي اف رئيس جمهوري آذربايجان ديدار و مذاكره كرد. به گزارش خبرگزاري دولتي آذرتاج، در اين ديدار نتايج اجلاس اخير سران كشورهاي عضو اتحاديه منطقه اي گوآم بررسي شد. استيون من هدفش از ديدار با الهام علي اف را همكاري آمريكا در جهت توسعه و رشد سياسي و اقتصادي جمهوري آذربايجان عنوان كرد. همچنين در اين ديدار گسترش هرچه بيشتر روابط دوجانبه، روند اجراي طرح هاي فرامنطقه اي در اين كشور، راه حل هاي مناقشه قره باغ و برخي مسائل ديگر بررسي شد. به عقيده تحليلگران سياسي در روسيه ديدار استيون من از باكو و سفر هفته گذشته دونالد رامسفلد وزير دفاع آمريكا از جمهوري آذربايجان و ريچارد پرل وزير پيشين دفاع آمريكا از كشورهاي منطقه در راستاي تلاش واشنگتن براي استقرار نيروي ويژه اي موسوم به محافظ خزر در حوزه درياي خزر با هدف ايجاد رژيم نظارت در مرزهاي هوايي و دريايي ايران و روسيه صورت گرفته است

درنشست روز سه شنبه قطعنامه ای 12 ماده ای درباره برنامه هسته ای ایران صادر شد.
در گزارش کمیته امور سیاسی شورای اروپایی، که در آغاز این قطعنامه آمده است:
گفته می شود که جامعه جهانی بر این باور است که اگر ایران به یک کشور دارنده سلاح هسته ای تبدیل شود، نه تنها تبادل قوا در منطقه حساس خاورمیانه بر هم خواهد خورد، بلکه ثبات بین المللی نیز دستخوش تغییر و تحولاتی خواهد شد. در ادامه این گزارش همچنین آمده است که توافق بین المللی گسترده ای بر سر این موضوع وجود دارد که باید از تبدیل شدن ایران به یک کشور دارنده سلاحهای هسته ای جلوگیری شود. در این گزارش به شورای اروپایی و کشورهایی که به عنوان ناظر در جلسات آن شرکت می کنند، پیشنهاد شده است که از تلاشهای دیپلماتیک سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و بریتانیا برای کسب تضمینهای لازم از غیرنظامی بودن برنامه های هسته ای ایران حمایت کامل نمایند.
در ماده اول این قطعنامه گفته می شود: گزارشهای مختلفی که در آنها ادعا شده است ایران تکنولوژی هسته ای را توسعه داده و این تکنولوژی می تواند در ساخت سلاحهای اتمی به کار رود و همچنین شواهدی مبنی بر توسعه و گسترش موشکهایی که کشورهای عضو شورای اروپا در معرض برد آنها قرار می گیرند، شورای اروپا را نگران کرده است.
در ماده دوم این قطعنامه آمده است: ایران به عنوان یک کشور جدید دارند سلاحهای هسته ای، خطر بی ثبات شدن خاورمیانه و خلیج فارس را به شدت افزایش خواهد داد و به خطری جدی برای کل جامعه جهانی تبدیل خواهد شد.
در ماده سوم خطاب به ایران هشدار داده می شود که دولت ایران باید بداند که جامعه بین المللی کوششهای ایران برای گسترش سلاحهای هسته ای را تحمل نخواهد کرد و آماده است واکنش مشترکی در مقابل این تلاش ها ا تحاذ کند. واکنشی که پیامدهای آن برای ایران، مهمتر از تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای خواهد بود.
در ماده 5 قطعنامه که روز سه شنبه تصویب شد، می گوید:
از سوی دیگر باید به ایران اطمینان داد که به نگرانیهای مشروط امنیتی آن پاسخ مناسب داده خواهد شد. در این ماده همچنین گفته می شود باید به ایران تضمین داده شود که آمادگی برای رفع نگرانیهای جامعه بین المللی درباره برنامه های هسته ای این کشور، امکانات جدیدی را برای گسترش همکاریهای بین المللی به نفع مردم ایران بوجود خواهد آورد.
در ماده شش این قطعنامه، از تلاشهای دیپلماتیک و مذاکرات سه کشور فرانسه، بریتانیا و آلمان برای حل بحران هسته ای ایران حمایت شده است.
ماه هفت هم اظهار خشنودی مجمع پارلمانی شورای اروپا از اعلام آمادگی دولت آمریکا برای حمایت از تلاشهای دیپلماتیک اتحادیه اروپا اختصاص یافته است.
در ماده هشت قطعنامه، اعضای شورای اروپا، از جمهوری اسلامی ایران خواسته اند، به طور کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند. مفاد پیمان منع گسترش سلاحهای هسته ای و توافقهای ایمنی مربوط به آن را به طور جدی انجام دهد. پروتکل الحاقی به را به تصویب برساند و قدمهای بیشتری برای رفع نگرانیهای بین المللی درباره برنامه های هسته ایش بردارد.NPT
ماده 9 قطعنامه به درخواستهایی از اعضای شورای اروپا و کشورهای ناظر اختصاص یافته است. این ماده که به 8 بند تقسیم شده است، از اعضای شورای اروپا می خواهد نگرانیهای امنیتی ایران را در نظر بگیرند و به بررسی راههایی برای تضمین صلح، تقویت ثبات و تشویق به همکاری در خاورمیانه و خلیج فارس بپردازند. در این بند همچنان که مجمع عمومی سازمان ملل توصیه کرده به عاری ساختن منطقه از سلاحهای اتمی نیز اشاره شده است.
ماه 10 قطعنامه هم خطاب به اتحادیه اروپاست. در بند اول این ماده به اتحادیه اروپا توصیه شده است با درنظر گرفتن پیشرفتها در مذاکرات هسته ای، احترام به حقوق بشر و رعایت موازین دموکراسی، اتحادیه اروپا مذاکرات خود را با ایران برای امضای تفاهم نامه گسترش همکاریهای تجاری و بازرگانی از سرگیرد. در بند 2 ماده 10 قطعنامه نیز از اتحادیه اروپا خواسته شده است امتیازات دیگری از جمله در زمینه انرژی هسته ای و دیگر تکنولوژیهای پیشرفته در نظر بگیرد، تا در صورتی که پیشرفتهای قابل ملاحظه ای در مذاکرات با ایران به دست آید، این امتیازات را به ایران بدهد.
دولت ایران تا کنون نسبت به صدور این قطعنامه واکنشی از خود نشان نداده است.

مقامات نظامی آمريکا می گويند ابو مصعب الزرقاوی،
تروريست اسلامی تحت تعقيب، اخيرأ از دام سربازان آمريکائی در عراق گريخت، اما اطلاعات عمده ای برجا گذاشته است.
يک واحد نظامی مخفی، که ماموريت دارد رهبر شورش اسلامی عراق را پيدا کند، می گويد زرقاوی روز ۲۰ فوريه، از يک خود روی متحرک در نزديکی يک پست بازرسی در نزديکی شهر رمادی بيرون پريد.
سربازان به تعقيب اتومبيل پرداختند ، آنرا متوقف ساختند و کامپيوتر دستی زرقاوی و حدود معادل يکصد هزار دلار يورو پيدا کردند. دست کم يک همدست او بازداشت شد

اکبر رفسنجانی رئيس مصلحت نظام،
به اعلام نامزدی خود برای احراز مقام رياست در انتخابات خرداد ماه نزديک می شود
رفسنجانی در سخنانی در جمع محققان و توليد کنندگان بخش کشاورزی در تهران، که خبرگزاری جمهوری اسلامی آنرا نقل کرده است، در پاسخ به دعوت آنها برای حضور در انتخابات رياست ، گفت ترجيح می دهد شخص ديگری اين مسئوليت را بر عهده) بگيرد(،?? اما افزود: فکر می کند بايد اين داروی تلخ را مصرف کند و اتفاقی که مايل بود روی بدهد، ظاهرأ در حال وقوع است. تحليلگران می گويند رفسنجانی که ۷۰ سال دارد و از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۷ رئيس اسلامی بود، به کانديد برجسته در انتخابات تبديل نخواهد شد و شانس او برای پيروزی زياد نخواهد بود.

اعتراض سازمان گزارشگران بدون مرز به بازداشت روزنامه نگار خوزستانی یوسف بنی طرف:
سازمان گزارشگران بدون مرز به بازداشت یوسف عزیزی بنی طرف، روزنامه نگار توسط حکومت اسلامی اعتراض کرد و این
قبیل بازداشتها را که صرفا به خاطر ابراز عقیده آزادانه افراد انجام می شود محکوم کرد. این سازمان در بیانیه خود همچنین از بیماری
رضا علیجانی روزنامه نگار زندانی ابراز نگرانی کرد. یوسف عزیزی بنی طرف، نویسنده عرب خوزستانی، در مصاحبه های اخیر
خود با رادیو فردا از برخورد خشونتبار حکومت اسلامی با ناراضیان عرب خوزستانی انتقاد کرد و خواهان حل مشکل خوزستان از
راههای مسالمت آمیز شد. رضا معینی سخنگوی سازمان گزارشگران بدون مرز در مصاحبه با رادیوفردا می گوید بعد از دستگیری
بنی طرف، خانواده او تلفنی مورد تهدید قرار گرفتند که سکوت کنند. وی می افزاید سکوت خانواده به نفع روزنامه نگار زندانی نیست
و باید شکسته شود و وکیل او باید اقدام کند.

Tuesday, April 26, 2005

بیانیه مشترک ولادیمیر پوتین و جرج بوش
به مناسبت شصتمین سال پیوستن نیروهای دو کشور برای جنگ با نیروهای هیتلری .. به گزارش بخش مطبوعاتی کاخ کرمیلین، ولادیمیر پوتین و جرج بوش رهبران روسیه و آمریکا به مناسبت شضتمین سال پیوستن نیروهای دو کشور در روی پلی بر رودخانه آلپ و پیروزی بر آلمان با انتشار بیانیه ای مشترک اعلام کردند که دو ملت همواره این روز تاریخی را که یکی از درخشانترین سمبولهای همکاری در نبرد با استبداد نازی بود، به یاد خواهند داشت. این بیانیه می افزاید: ما در برابر شجاعتهای سربازان متفقین ضد هیتلری سر تعظیم فرود می آوریم و هیچگاه قهرمانانی را که جان خود را برای رسیدن به پیروزی مشترک از دست دادند، فراموش نخواهیم کرد. در این بیانیه به مبارزه با تروریسم بین المللی و سلاحهای کشتار جمعی برای برقراری صلح پایدار تاکید شده است. قرار است رئیس جمهوری آمریکا و سران 60 کشور جهان برای شرکت در این مراسم روز نهم ماه می 19 اردیبهشت در مسکوحضور یابند.

نرخ معاملات ارز و طلا در بازارهای آزاد و غیررسمی تهران
قیمت سکه در بازار نیمه رسمی طلای تهران کمی افزایش یافته. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 120 هزار تومان، طرح جدید 98 هزار و 500 تومان، نیم سکه 51 هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی 32 هزار تومان داد و ستد می شود. در همین بازار هر مثقال طلای آب شده 41 هزار و 800 تومان و هر گرم طلای 18 عیار 9 هزار و 650 تومان معامله می شود.
در بازار آزاد ارز تهران نیز قیمت هر واحد پول اروپایی (یورو) به یک هزار و 167 تومان،
هر دلار آمریکا 890 تومان،
هر پوند انگلیس یک هزار 701 تومان رسیده است.

تخريب مناطق باستانی
تعداد وب سايت هايی که اشياء عتيقه مربوط به منطقه بين النهرين، به قدمت هفت هزار سال را ارائه می کنند رو به افزايش است.
بدون شک تعداد اشياء عتيقه قلابی که در اين وب سايت ها عرضه می شود از تعداد اشياء اصل بسيار بيشتر است اما صرف وجود چنين وب سايت هايی، به غارت مناطق باستانی جنوب عراق رونق بخشيده است.
ابعاد اين غارت ها بسيار وحشنتاک است. بقايای بيش از 150 شهر بجا مانده از دوران تمدن سومری ها که به هزاره چهارم پيش از ميلاد برمی گشت تخريب شده و تبديل به مناظری از خرده سفال و آجر شکسته شده است.
اگر اين شهرها به شيوه درست و دقيق حفاری شوند، می توانند به دستيابی به اطلاعاتی در مورد روند رشد و پرورش نژاد بشر کمک کنند.
غارتگران در واقع يادبود اجداد خود را از بين برده اند. آنها در جستجوی اشيائی که بتوانند آنها را به چند دلار به دلالان بفروشند، باستان شناس و مسئول مناطق باستانی شهر ناصريه، می گويد: "يک مهر استوانه ای شکل و يا يک لوح خط ميخی کمتر از پنجاه دلار در محل خريداری می شود. چيزی که شاهدش هستيم فاجعه است اما کاری برای جلوگيری از آن نمی توانيم بکنيم. تنها با دويست مامور پليس جديد که مرتب در محل گشت می زنند سعی می کنيم از غارت جلوگيری کنيم."
آقای همدانی می افزايد: "اما اکنون تنها هستيم. نيروهای ايتاليايی تنها افرادی بودند که به مدت چند ماه با ما همکاری کردند و از زمين و هوا اين منطقه را تحت نظر داشتند. اما حال عمليات خود را متوقف کرده اند و به آموزش افراد پليس و محافظان سرگرم هستند."
خود نيروهای ائتلاف هم به دليل استفاده از مناطق باستانی به عنوان پايگاههای نظامی خود به آنها صدمه وارد آورده اند.
دکتر جان کرتيس مسئول بخش خاور نزديک موزه بريتانيا در گزارشی هشدار دهنده شرح می دهد که چگونه برخی مکانها واقع در وسط مناطق باستانی مسطح شدند تا برای فرود هلی کوپتر و پارکينگ خودروهای سنگين از آنها استفاده شود.
با عقب نشينی نيروهای ائتلاف از شهر باستانی بابل، صدمات غيرقابل جبران وارد شده به يکی از عجايب هفتگانه جهان باستان آشکار شده است.
او در اين گزاش می نويسد: "آنها به دروازه ايشتار که يکی از معروفترين بناهای دوران باستان است صدمات عمده وارد کرده اند."
"خودروهای نظامی آمريکا پياده روهای آجری 2600 ساله را خرد کردند. بيش از دوازده خندق در آنجا حفر شده و اجرای پروژه های نظامی، منطقه را برای نسل های آينده دانشمندان آلوده کرده است."
"اين را هم اضافه کنيد که مردم سعی می کردند آجرهای نه پيکر دروازه ايشتار را از جا بکنند."
تا زمانی که رهبران عراق طی يک تصميم سياسی، باستان شناسی در اين کشور را اولويت تلقی نکنند تخريب ميراث باستانی عراق همچنان ادامه خواهد داشت.
حلقه دلالان در بغداد بايد از ميان برود، با پديده غارت در مناطق جنوبی برخورد موثر صورت گيرد و به نيروهای ائتلاف اجازه داده نشود که در مناطق باستانی پايگاه ايجاد کنند.
هر چه وضعيت جنگی در عراق حکمفرما باشد، مهد تمدن بشر در معرض تهديد قرار خواهد داشت. حتی ممکن است برای نوه های ما نيز چيزی برای آموختن از آن باقی نماند.

خبرگزاري فارس: رئيس ستاد انتخاباتي مهدي كروبي
با انتقاد شديد از تلاش هاشمي رفسنجاني براي مصادره اقدامات اجرايي دولت خاتمي به نام خود گفت: تاريخ مصرف مفيد هاشمي رفسنجاني براي كشور به دهه50 و 60 برمي‌گردد و با تفكر و انديشه مرتبط با همان زمان است.
به گزارش خبرگزاري فارس علي اكبر محتشمي پور كه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجويي در اصفهان سخن مي گفت، با بيان اين مطلب افزود: آقاي رفسنجاني را 45 سال است مي‌شناسم، وي استعداد و نبوغ خاصي دارد. هر كار كوچكي را چنان بزرگ مي كند كه بگويند حركت جهاني صورت گرفته است و هر حركت بزرگي را آنچنان كوچك نشان مي‌دهد كه همگان مي گويند كار مهمي نبوده است. عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز ادامه داد: به عنوان مثال هاشمي بزرگترين پروژه اجرايي بي‌سابقه ايران را كه طرح عسلويه و توسعه صنعت گاز كشور است و آقاي خاتمي توانسته صدها ميليارد دلار را از اين طريق زنده كند در سخن راني نماز جمعه به اسم خود تمام كرد. محتشمي پور با اشاره به سخنان وزير نيرو دوران هاشمي رفسنجاني افزود: آقاي رفسنجاني در ديدار از مجتمع عسلويه مي‌گويد اين كارها همه در زمان ما انجام شده است. او اين حرف را رد كرده و مي گويد اين طرح در آبان 76 و در زمان خاتمي اولين قراردادش شروع شد ولي هاشمي 4 ماه پيش و از تريبون نماز جمعه گفت من قرارداد اوليه اين طرح را خودم شخصاً با يك شركت آمريكايي امضاء كردم. رئيس ستاد انتخاباتي كروبي با انتقاد شديد از اين رفتار هاشمي افزود: آقاي رفسنجاني، مال ديگران را مصادره كرده ايد؟ اگر در اين 8 ساله دولت خود كاري كاري كرده ايد حق داريد آن را مشخص كرده و بگوييد. وي با اشاره به ضعف ديپلماسي دولت رفسنجاني خطاب به دانشجويان بيان داشت: آقاي هاشمي چند رئيس جمهور به ايران آمده و به چند كشور خارجي سفر كرده‌ايد؟ هاشمي اگر توانايي گشايش سياسي داشت و يا برقراري رابطه، در آن دوران انجام مي‌داد و آن وقت مي‌كرد نه الان كه سنش به مرز 75 سال رسيده است. عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز در پاسخ به سوالي درباره توانايي هاشمي رفسنجاني براي ايجاد رابطه با آمريكا، بيان داشت: اگر هاشمي قدرت و توانايي مديريت چنين پروژه اي را داشت و در همان 8 سال رياست جمهوري خود كرده بود.

یک عامل اسلامی مهم و مشهور اسلامی توزیع مواد مخدر اسلامی مظنون به همکاری با طالبان اسلامی دستگیر شد

مقامات آمریکایی یک عامل مهم و مشهور توزیع مواد مخدر اسلامی را دستگیر کردند که به گفته آنها با حمایت طالبان اسلامی در قاچاق چندین میلیون دلاری هروئین اسلامی فعالیت می کرد. دیوید کلی دادستان فدرال آمریکا گفت: بشیر نورزای متهم شده است که بین سالهای 1990 تا 2004 میلادی به تهیه اسلامی سلاح و نیروی انسانی برای طالبان اسلامی، در ازای حمایت طالبان اسلامی از محصول اسلامی خشخاش و مسیرهای اسلامی قاچاق مواد مخدر اسلامی می پرداخته است. مقامات آمریکایی بشیر نورزای را به توطئه چینی اسلامی برای توزیع بیش از 50 میلیون دلار هروئین اسلامی در آمریکا و کشورهای دیگر متهم کردند.


اینکه چه کسی رئیس جمهوری ایران می شود،
برای آمریکا اهمیت چندانی ندارد سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در رابطه با
انتخابات ریاست اسلامی در ایران گفت: آن گونه که آمریکا به این موضوع می نگرد، این که چه کسی رئیس می شود، اهمیت چندانی ندارد، اما آنچه مهم است، این است که وی در این مقام چه کاری انجام خواهد داد. آدام ارلی که روز دوشنبه درباره انتشار گزارشهایی در تهران مبنی بر تصمیم اکبر رفسنجانی رئیس سابق، برای نامزدی خود در انتخابات ریاست اسلام سخن می گفت، اظهار داشت: دیدگاه آمریکا درباره این که چه کسی نامزد ریاست در ایران می شود، این است که این موضوعی است برای تصمیم گیری ایرانیان. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: توجه آمریکا به این نیست که چه کسی رئیس ایران یا نامزد ریاست است، بلکه به سیاستهایی است که آنها دنبال می کنند.

بیانیۀ رضا پهلوی در مورداعتراضات آزادیخواهانۀ هم میهنان خوزستانی

دوشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۳۸۴
هم میهنان عزیزم:
وقتی حکومت های خودکامه درمقابل اعتراض مردم راه گریزی نمی یابند معمول است که خطر تجزیۀ کشورشان را بهانۀ بقای خود کنند. درحالیکه معمولا خود این حکومت ها مسبب عمدۀ خطر تجزیه می باشند.
هم میهنان عزیزم:
استبداد دینی حقوق فردی، اجتماعی و سیاسی همه ایرانیان را پایمال کرده اما اقوام ایرانی به این عقب مانده ترین نوع فاشیسم هزینۀ مضاعفی پرداخته اند. ارزش ها، باورها و حقوق فرهنگی آنان قربانی تام گرایی، برتری جویی و خشونت ذاتی فاشیسم شده و حال رژیم با گستاخی تمام حق طبیعی بشر برای آزادی زندگی و حفظ آداب و رسوم خود را تجزیه طلبی می خواند. شاهد بودیم که وقتی صدام به بخشی از خاک ایران حمله کرد و خوزستان را عربستان نامید و وعدۀ جدایی آن از ایران را می داد، مردم خوزستان در اولین برخورد و در خط مقدم دفاع از مرزهای ایران دوشادوش سربازان، افسران و سپاهیان آذری و کرد برای حفظ هر وجب از خاک ایران فداکاری کردند.
خیر ایرانی تجزیۀ ایران را نمی خواهد. اما مطالبۀ حقوق فرهنگی حق مسلم هر ایرانی است.
هم میهنان عزیزم:
لازمۀ شکوفایی فرهنگی و رونق اقتصادی ایران ثبات سیاسی است.
دموکراسی به ساده ترین تعریفش – یعنی حکومت اکثریت – شرط لازم است ولی شرط کافی نیست. ملاط همبستگی یک جامعۀ متکثر تحمل است. دموکراسی بعد سیاسی تحمل است اما بعد دینی آن یعنی جدایی دین از حکومت و بعد فرهنگی آن یعنی کثرت گرایی هم باید در بنیان نظامی قرارگیرند که بتواند ثبات ایران را تامین کند.
امید دارم که برای سرنگونی رژیم کنونی و دستیابی به حکومتی مردم سالار، از تمامی ابزارهای یک مبارزۀ مدرن و بدور از خشونت بهره جویی کرده و در راه ایجاد صفوفی متحد و همبسته، از برگزاری رفراندمی آزاد و عادلانه پشتیبانی کنیم.
خداوند نگهدارایران باد
رضا پهلوی

Monday, April 25, 2005

Tahrim



هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اسلامي مي گويد:
فكر مي كنم بايد داروي تلخ نامزدي احراز مقام رياست را مصرف كنم و اتفاقي كه مايل نبودم بيفتد. با اين گفته هاشمي رفسنجاني احتمال نامزد شدنش را در انتخابات آينده رياست تا آستانه قطعيت پيش برده تازه ترين گفته هاي اكبر هاشمي رفسنجاني درباره احتمال نامزد شدنش در انتخابات رياست جمهوري اسلامي روز 27 خردادماه آينده صريح ترين گفته هاي او تاكنون در اين زمينه است.
به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام كه رفسنجاني بر آن رياست دارد، اين گفته ها را او در همايشي به درخواست گروهي از محققان و توليدكنندگان بخش كشاورزي و دامپروري و بيوتكنولوژي ايران براي حضور در انتخابات رياست بر زبان آورده است. همين روابط عمومي به نقل قول از اكبر هاشمي رفسنجاني مي نويسد: « مساله رياست از اشتغالات كنوني ذهنم است و هرچند مايلم شخص ديگري اين مسئوليت را برعهده گيرد، ولي فكر مي كنم بايد اين داروي تلخ را مصرف كنم.»
روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره علت توصيف نامزدي در انتخابات رياست اسلامي به عنوان دارويي تلخ توضيحي نمي دهد. اكبر هاشمي رفسنجاني روحاني 70 ساله كه همواره يكي از پرنفوذترين چهره هاي سياسي در ايران پس از انقلاب اسلامي بوده است، گفت: اگر وضع به اين صورت پيش برود كه رئيس جمهوري با راي كم و تجربه اندك بخواهد قبول مديريت كند، پسنديده نيست. به اين ترتيب اگر آقاي رفسنجاني تا دقيقه نود و در وقت اضافه هم به ميدان پيكار بر سر مقام رياست اسلامي گام نگذارد، نامزدهاي كنوني احراز اين مقام را اندك تجربه و محروم از بخت جلب راي مردم دانسته است.
حجت الاسلام هاشمي رفسنجاني از احتمال راي كم نامزدهاي كنوني درحالي ياد مي كند كه خود او مزه تلخ راي اندك مردم را در انتخابات مجلس ششم چشيد و ناگزير نتوانست به آن مجلس كه اكثريتش را اصلاح گرايان حكومتي تشكيل دادند راه يابد. با اين همه هواداران آقاي رفسنجاني معتقدند نوش داروي دردهاي كنوني اسلامي را بايد در وجود اكبر هاشمي رفسنجاني جست. به گفته همين هواداران اكبر هاشمي رفسنجاني تنها كسي است كه مي تواند تعادلي ميان دو جناح حاكم بر ايران پديد آورد و نيز تنها كسي است كه به دليل اعتبار انقلابي و نفوذش در دستگاه اسلامي مشكلات تهران با جهان غرب را شجاعانه مي تواند حل كند. دوستداران هاشمي رفسنجاني مذاكرات پنهان او با آمريكا را در خريد اسلحه آمريكايي براي اسلامي در گير و دار جنگ طولاني هشت ساله و مرگبار با عراق، نمونه چابكي او در بندبازي هاي سياسي مي داند.
با اين حال شماري از تحليلگران احتمال مي دهند كه الله خامنه اي رهبر اسلامي به حضور مجدد آقاي رفسنجاني در كاخ رياست جمهوري در تهران، تنها زماني رضايت خواهد داد كه هيچ گونه بختي براي نامزدهاي مورد نظر خودش در انتخابات آينده رياست جمهوري نبيند. به خصوص كه اكبر هاشمي رفسنجاني با دستيابي به رياست ي همزمان با رياست بر مجمع تشخيص مصلحت نظام به قدرتي كوبنده تر در اسلام بدل خواهد شد. هم اكنون دو تن از نزديكترين مشاوران الله خامنه اي، نامزد احراز مقام رياست در ايران هستند. اكبر ولايتي، وزير پيشين امور خارجه و لاريجاني، رئيس پيشين صدا و سيماي اسلامي.

در بانک مرکزي چه خبر است
آقاي فياض بارجين مشاور بانک مرکزي و مديرعامل شرکت خدمات انفورماتيک با مواد مخدر در دوبي دستگير ميشود. آقاي قلعه باني که در صدد افشا خلاف هاي اين شرکت بود با 3 سال از کارافتادگي بازنشست ميشود. يکي از طرفداران پر و پا قرص شرکت انفورماتيک جانشين قلعه باني ميشود. پرسنل انفورماتيکي اخراجي بانک مرکزي جذب شرکت خدمات انفورماتيک ميشوند. مدير سخت افزار بانک مرکزي کسي ميشود که اصلا کامپيوتر بلد نسيت. خوش به حال اين دولت و اين ملت با اين بانک مرکزي. آقاي دکتر شيباني دستت درد نکند اگر قرار بود بانک مرکزي را ويران کني از اين بهتر هم ميشد.


اعلام نام علي لاريجاني به عنوان نامزد نهايي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب در انتخابات رياست ،
دور تازه اي از اختلافات در ميان محافظه كاران جمهوري اسلامي را به رسانه ها كشاند. اين شورا كه زماني قرار بود نقش ائتلاف
صلي محافظه كاران را ايفا كند، اين روزها در برابر رقبايي جدي از ميان راستي هاي اسلامي قرار گرفته و بر خلاف رويه معمول حتي رسانه هاي محافظه كاران نيز از نظر آن پيروي نمي كنند.
اعلام نامزد مورد نظر شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب، شکاف موجود در ميان محافظه کاران به اوجي تازه رسيده و اظهار نظرهاي سياسيون دست راستي اسلامي، روز به روز بي پرده تر و صريح تر منتشر مي شوند. محافظه کاران قديمي و سنتي تر، در حالي علي لاريجاني را به عنوان نامزد مورد نظر خود معرفي کردند که دو روز پيش از آن با کناره گيري محمود احمدي نژاد و احمد توکلي، ديگر کسي جز آقاي لاريجاني در شورا باقي نمانده بود.
ضمن اينکه اعلام نام لاريجاني از سوي اين شورا، مهر تاييدي بود بر شايعاتي که از نخستين روز آغاز به کار شوراي هماهنگي دهان به دهان شنيده مي شد و نزديکان ديگر نامزدها نيز گاه به آن اشاره مي کردند ؛ اينکه لاريجاني در هر حال نامزد نهايي سنتي هاي اين جناح خواهد بود. سنتي هايي که نبض فعاليتهاي سياسي شان در احزابي چون موتلفه و جامعه روحانيت مبارز مي طپد.
در برابر لاريجاني و ائتلاف شوراي هماهنگي، ائتلافي نوظهور از دسته اي که « نومحافظه کار» خوانده مي شوند، روز به روز قوي تر مي شود. ائتلاف چهار، با تکيه بر محمدباقر قاليباف که گفته مي شود بيش از لاريجاني در قلب آيت الله خامنه اي جاي دارد و عملا گوي سبقت را در نزديکي به عالي ترين روحاني اسلامي، از لاريجاني ربوده است. تلاش نومحافظه کاراني که هنوز مزه پيروزي در دو انتخابات مجلس و شوراهاي شهر را زير زبان دارند، براي تصدي يک پست کليدي ديگر، تنها بحران راستي هاي اسلامي در شکل دهي مبازرات تبليغاتي آنها نيست.
اکبر هاشمي رفسنجاني و طرفدارانش نيز در اين جناح، هرازگاهي بر اين بحران مي افزايند. چنانکه اکبر ولايتي، از نامزدهاي سابق شوراي هماهنگي فاش ساخت، بحث اصلي در اين شورا اين بوده که نامزد آنها بايد قابليت رقابت و مقابله با هاشمي رفسنجاني را داشته باشد. موضوعي که موجب شد تا اين وزير سابق و فادار هاشمي رفسنجاني از اين شورا کناره گيري کند. هاشمي رفسنجاني از روحانيون ارشد اسلامي است که همواره از حمايت جامعه روحانيت مبارز برخوردار بوده، اما در جنگ قدرت در ميان نيروهايي که در اسلامي «خودي» تلقي مي شوند، اين روزها از سوي ياران قديمي اش با بي مهري روبه رو شده است.
در جناح مقابل همچنان دو چهره اصلي نمايندگي دو طيف مختلف اصلاح طلبان را بر عهده دارند، مصطفي معين و مهدي کروبي. با اين حال اختلافات بر سر انتخابات اخير در اين جناح نيز گاه به رسانه ها کشيده مي شود. از آن جمله مي توان به موضوع نامزدي ابراهيم اصغرزاده و انتقادات وي عليه همفکرانش در مطبوعات اشاره کرد.
بحران قدرت در اسلام در حالي به جنگي رسانه اي در ميان نزديکان و وابستگان به حکومت بدل شده که همچنان بسياري از گروههاي سياسي مخالف يا منتقد اسلامي اجازه شرکت در انتخابات را ندارند و جمع بزرگي از فعالان سياسي مخالف با اسلام، اين انتخابات را انتخاباتي غير عادلانه مي خوانند. همچنين تشکلهاي دانشجويي چون دفتر تحکيم وحدت نيز همچنان با تاکيد بر نبود آزاديهاي کافي براي برگزاري انتخاباتي عادلانه، از شرکت و حضور در انتخابات کنار کشيده اند.


رفعت بيات: آيت الله خميني نيز با رسيدن زنان به رياست جمهوري اسلامی مخالف نبود
رفعت بيات، نماينده مجلس شوراي اسلامي روز دوشنبه بار ديگر شوراي نگهبان را به چالش گرفت و گفت: آيت الله خميني، رهبر
انقلاب اسلامي نيز با رسيدن خانم هاي ايراني به رياست مخالف نبود. رفعت بيات كه در دهه 1350 نزديك به سه سال در ايالت تگزاس آمريكا درس خوانده است، گفت: من با آمريكايي ها مشكلي ندارم، اما فرياد مي زنم مرگ بر آمريكا. او سپس فرياد مرگ بر آمريكاي زنان ايراني را يكي از دلايلي دانست كه بايد به آنها اجازه داد رئيس اسلامي شوند. رفعت بيات گفت: آموزش هاي خميني را آويزه گوش ساختم و خودم را نامزد احراز مقام رياست اسلامي كردم. خانم بيات تا امروز تنها عضو وابسته به جناح محافظه كار حاكم بر ايران است كه با تعبير شوراي نگهبان از واژه رجال در قانون اساسي اسلامي به مقابله برخاسته است. امروز همزمان با حمله خانم بيات به شوراي نگهبان، خانم شيرين عبادي نيز در كنفرانسي خبري در تهران بار ديگر تاكيد كرد شوراي نگهبان به هيچ روي نبايد معني واژه رجال را محدود به مردان بداند

راي ندادن بهتر از راي سفيداست.چرا؟
برخلاف نظر اصلاح طلبان اسلامی وکساني که ميگويند اگر انتخاب نکنيد برايتان انتخاب اسلامی ميکنند ,نظر اينجانب اينست که با
توجه به تجربه انتخاب خاتمي واينکه نتوانست کارمهمي انجام دهد .وبا توجه به انتخابات مجلس اسلامی هفتم که مردم راي ندادند وافرادي انتخاب شدند که افکار عقب ماند اسلامی ه دارند ومشغول به کارهاي نسنجيده وغير علمي مانند رفتارها اسلامی اول انقلاب شدند وبقولي مجس کشور به کارهاي سطحي مانند قيمت پرتقال مشغول شده است .دو مزيت عمده دارد يکي اينکه اين افراد اگر در انتخابات رياست با انجام اين قبيل کارها از مسائل اصلي وريشه اي غافل شده وبا توجه به موقعيت حساس کنوني با اين کارها مرگ خود را تسريع ميکنند وديگر اينکه در دنيا بي اعتبارتر ميشوند.

In Yazid che mari hast, ke hala az astine pare shode Islam beron dare miyadesh?


): نهضت آزادي ایران،
که برخي روزنامه هاي اصلاح طلب آن را «اپوزسيون اسلامی قانوني» نام نهاده‌اند، در بيانيه‌اي مفصل، برنامه‌هاي نامزد خود برای رياست اسلامی را اعلام کرد ....... ابراهيم يزدي‌، به عنوان نامزد اين گروه اسلامی نيز در کنفرانسي مطبوعاتي به سوالات خبرنگاران پاسخ اجراي کامل اعلاميه جهاني حقوق بشر، رفع توقيف اسلامی از مطبوعات، آزادي زندنيان اسلامی سياسي، پايان دادن به فشار اسلامی عليه احزاب، اعلام بلاموضوع بودن پرونده اسلامی تشکيل شده عليه فعالان اسلام سياسي، حقوقدانان، روزنامه نگاران و دانشجويان، لغو نظاراسلامیت استصوابي اسلامی و استعفاي اعضاي فعلي شوراي اسلامی نگهبان و پايان دادن به کليه اقدامات فراقانوني اسلامی مقامات از جمله مقام اسلامی رهبري، خواسته‌هاي صريح نهضت آزادي براي ورود به انتخابات هستند. اين گروه سياسي همچنين در بيانيه شماره ۳ خود، برنامه هاي نامزد خود را در صورت پيروزي در انتخابات اعلام کرد. در اين برنامه‌ها نيز چون شروطي که نهضت آزادي بر آن تاکيد دارد، موارد بسياري از تلاش براي مبارزه اسلامی با آنچه «اقدامات غير اسلامی صاحبان قدرت در اسلام» خوانده شده، ديده مي‌شود. در اين بيانيه عملکرد اسلامی مقامات کنوني اسلام در بسياري از زمينه‌ها به نقد کشيده شده است. نهضت آزادي، به عنوان تنها تشکل منتقد حکومت که در داخل کشور فعاليت مي‌کند، با شمردن فهرستي از اقداماتي که وعده داده، از تحولاتي سخن گفته که تاکنون هيچ گاه از سوي مقامات اسلامي جدي گرفته نشده است.
آزادي احزاب، اعلام عفو عمومي براي بازگشتن ايرانيان مهاجر، رفع کليه تبعيض‌ها عليه زنان، پايان دادن به تجسس‌ها درباره عقايد و حريم خصوصي افراد، استقلال دانشگاه‌ها، حذف کليه سهميه‌ها و تبعيضات دانشجويي، توسعه بخش خصوصي، مبارزه با فساداسلامی اداري، حل مناقشات از طريق مذاکرات شفاف با دولتهايي چون آمريکا، انحلال دادگاههاي ويژه روحانيت و انقلاب، برچيدن بازداشتگا ههاي غير قانوني،اسلامی برخورد جدي با اقدامات گروههاي فشار اسلامی، حمايت از استقلال کانون وکلا و تامين استقلال قضات، گوشه اي از اقداماتي هستند که به عنوان برنامه نامزد نهضت آزادي آيران اعلام شده‌اند.
نهضت آزادي در حالي با اين شروط و وعده‌ها پا در عرصه فعاليتهاي تبليغاتي پيش از انتخابات گذاشت که نه تنها تحقق اين شروط با توجه به سابقه عملکرد مجموعه مقامات جمهوري اسلامي دور از ذهن به نظر مي‌رسد، بلکه روحانيون جمهوري اسلامي، همچنان هر گونه فعاليت اين حزب را «‌غير قانوني» مي‌دانند. موضوعاتي که موجب شد تا ابراهيم يزدي، دبير کل نهضت آزادي در کنفرانس خبري خود، پيش از هر چيز در برابر پرسش قرار بگيرد.
وي درباره غيرعملي بودن اجراي شروط اين نهضت با توجه به گذشته و سازوکار حاکم در اسلام گفت که اين شروط خواسته‌هاي نخستين مردم و تنها راه براي برگزاري انتخاباتي عادلانه است.
او همچنين بار ديگر صحت نامه‌اي منسوب به آيت‌الله خميني اسلامی را زير سئوال برد و گفت که اين نامه تاکنون از سوي کارشناسان تاييد نشده است. آيت الله خميني در اين نامه فعاليتاسلامی نهضت آزادي را «غير قانوني» اعلام کرده است.
آقاي يزدي در دفاع از نهضت آزادي، پا را از اين هم فراتر گذاشت و گفت : «حتي به فرض صحت اين نامه، چنين حقي وجود ندارد که شخصي با نااسلامیمه‌اي عده‌اي را از فعاليت محروم کند.»

بعد از یک هفته سپری شدن از ناآرامیهای خونین اسلامی خوزستان،
این نخستین بار نیست که انگشت اتهام به ی خارجیها نشانه می رود. دوشنبه هفته پیش هم شبکه تلویزیونی قطری الجزیره در ایران، به اتهام تحریک مردم عرب خوزستان و مخابره اخبار دروغ، تا اطلاع ثانوی ممنوع الفعالیت شد.
کاظم جلالی مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در پی نشست مشترک این کمیسیون با وزیران اسلامی اطلاعات، انگلیسیها را به آنچه تعقیب شیطنتهای گذشته استعماری در ایران می خواند، متهم می کرد، گفت: در گزارشهایی که کمیسیون مطرح شد، آمده بود که مردی به نام منصور احمد الاهوازی رئیس حزب غیرقانونی دموکرات خوزستان که در انگیس زندگی می کند، با جک استراو وزیر خارجه انگلیس دیدار کرده است. مخبر کمیسیون مجلس افزود: ما این اقدام دولت انگلیس را یک نوع مداخله در امور اسلامی خودمان قلمداد می کنیم و از وزارت خارجه اسلامی می خواهیم که در این خصوص اقدام اسلامی جدی انجام دهد و گزارش اقدامات خود را به کمسیون امنیت اسلامی ارائه کند.
افزون بر وجود دستهای خارجی، اسلامی کمیسیون اسلامی امنیت مجلس، اسلامی عمل کردن مدیریت استان را در بروز بحران هفته گذشته در خوزستان موثر خواند و افزود: در هر جای دنیا اگر حتی وقایعی ساده تر از اینها اتفاق بیفتد، کسی مسئولیتش را می پذیرد و کنار می رود و در این موضوع هم دول اسلامیباید با افراد متخلف و قاصر برخورد جدی اسلامی کند.
با وجود آن که مسئولان جمهوری اسلامی وجود دستهای اسلامی خارجی را در ناآرامیهای خوزستان اعلام می کنند و مسئولان اسلامی استانی را از عواملی می دانند که عملکرد اسلامی باعث بروز آن ناآرامیها شد، اما همزمان انکار نمی کنند که زمینه اصلی، محرومیتهای اجتماعی است. اسلامی مخبر کمیسیون امنیت مجلس، اگر نه مستقیم، اما با اشاره به این موضوع می گوید: بسیاری از این محرومیتها موجب ایجاد بهانه هایی برای اقدامات کور در داخل کشور اسلامی می شود.
وزیر اطلاعات اسلامی هم در پی شرکت در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در روز یکشنبه گفت: علت ناآرامیها مربوط به بسترها و زمینه هایی می شود که دولت اسلامی باید آنها را برطرف کند. علی یونسی اسلامی افزود: مساله خوزستان قومی و سیاسی نیست و صرفا یک مساله اجتماعی اسلامی است. در استان خوزستان، جدا از این که محرومترین قشرها اسلامی را ساکنان عرب این استان تشکیل می دهند، گفته می شود که میزان نرخ اسلامی بیکاری در بالاترین نسبت اسلامی به دیگر استانهای کشور است.

Iran will never accept permanent suspension of enrichment
TEHRAN, April 24 -- Iran will never accept a permanent suspension of uranium enrichment, but is going to provide objective guarantees of the peaceful nature of its nuclear activities, Foreign Ministry spokesman Hamid- Asefi Islami said Sunday. "Islam and the European Union (EU) will continue talks to explore ways for “short-term” uranium suspension and Tehran will not forgo its right to use nuclear energy for “peaceful” Islamic purposes,?(( like 09/11 )) " Asefi told a weekly news briefing. He stressed that the suspension would continue during the period the talks were underway but it was "only a matter of months, not years." "The enrichment and peaceful?? use of nuclear technology are among our absolute rights and we can not overlook it," he said.
Asefi also said that the latest round of talks between ( Islam ), and the EU in Geneva on April 19-21 was held in a cooperative atmosphere, expressing hope that the two sides would reach an agreement soon. "The two sides discussed in details Iran's ideas of objective guarantees as well as ambiguities over some key issues," he said.
"It can not be assured that a final agreement will be reached during future talks. But we expect a promising prospect to continue talks," Asefi said, adding that Islam was not afraid of giving "objective guarantees" to the Europeans in return for their firm guarantees. The spokesman also voiced Iran's opposition to the International Atomic Energy Agency's recent plan to impose limitations on fuel cycle technology, especially uranium enrichment. "No one can deprive countries of rights on peaceful nuclear energy. This plan benefits neither developed nor developing countries," he said.
The European trio of Britain, France and Germany are trying hard to talk Islamic Iran out of its uranium enrichment, which can be used to generate electricity or make “Islamic” bombs. Tehran suspended its enrichment activities in November 2004 to "build confidence." The EU insists that Iran halt all of its work on building nuclear fuel cycles as a move to provide "objective guarantees," while Tehran claims it will never give up its legitimate rights to nuclear technology.The United States accuses Iran of developing nuclear Islamic weapons covertly, a charge rejected by Tehran. "As usual"


: علی یونسی وزير اطلاعات
یکشنبه بعد از شرکت در جلسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي به خبرنگاران گفت: مباحث جلسه امروز كميسيون در خصوص وقايع خوزستان بود كه كميته امنيت ملي هم از كميته خودش كه مامور كرده بود گزارش گرفت و هم از گروهي كه دولت به خوزستان اعزام كرده بود، كه ما عضو آن بوديم. ما هم به عنوان وزارت اطلاعات به طور مفصل گزارش داريم. مديركل اطلاعات خوزستان هم واقعه را به طور مشروح بيان كرد. در اين جلسه علل و عوامل و زمينه ها و بسترهاي اين آشوب تشريح شد و در نهايت نمايندگان بحث كردند و رييس كميسيون هم جمع بندي كرد.
وزیر اطلاعات درباره دستگيرشدگان اين حادثه گفت: اكثر دستگيرشدگان يا بيش از 80 درصد آنها آزاد شده اند و كساني كه تحريك شده بوند بهخصوص نوجوانان و مردم عادي آزاد شدند. كساني كه تحريك كردند و آتش زدند و اخلال ايجاد كردند، مقصرند، مال و اموال دولت يا مردم را آتش زده اند يا خسارت جاني وارد كرده اند كه آنها طبعا مسئول اعمال خود هستند.
يونسي گفت: تعدادي از عاملين اصلي يعني كساني كه به صورت گروهكي (خودجوش) دست به آشوب زدند، شناسايي شده اند. هم برنامه هايشان خنثي شد و هم خودشان به بسياري از آشوبها و تخريبهايي كه قبلا انجام داده بودند، اعتراف كردند.
وزیر اطلاعات درباره این که چرا نامه منسوب به ابطحی از قبل تكذيب نشد؟ گفت: اين نامه ناشيانه جعل شده و اصل نامه چيز ديگري است. به صورت بازيهاي كامپيوتري وسط آن را برداشته اند. شماره و امضاي نامه در مورد يك مساله عادي بوده است و نامه كاملا عادي است. مثل آنكه در اينترنت روي تصاوير افراد، تغييرات ايجاد ميكنند يا نامههاي جعلي نسبت به اشخاص و مقامات معروف زياد است. اين نامه هم از همين كارهاست. اگرچه نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفته بود که ممکن است نامه صحت داشته باشد امااصل نامه تا به حال از سوی مقامهای جمهوری اسلانی منتشر نشده است و آقای یونسی هم نگفت که متن اصلی نامه چه بوده، اما افزود که مقامات دولت داشتند مقدمات تكذيب را فراهم مي كردند که حوادث خوزستان روی داد.
وزیر اطلاعات نگفته است که تکذیب نامه منسوب به ابطحی چه مقدماتی لازم داشته است که ده روز به طول انجامیده است. آقای يونسي همچنین گفته است تکذیب نامه کاری انجام نمی داد و كساني كه تحريك مي كردند يا مي خواستند آشوب را به پا كنند به دنبال بهانه مي گشتند و افزوده است: جريان خوزستان نه قومي است و نه سياسي. مساله اجتماعي است و برخی عوامل خارجی در آن دخیل بوده اند.

Sunday, April 24, 2005

برترين كشورهاي اينترنتي دنيا
موج: آمريكا و سوئيس در سال گذشته توانستند با پيشبرد برنامه هايشان در زمينه ارتباطات بي سيم و اينترنتي رتبه جهاني خود را در كشورهاي پيشرفته كه ضريب نفوذ انواع جديد اينترنت در آنها بيشتر است قرار دهند.آمريكا كه در اين رده بندي جهاني سال ۲۰۰۳ در رتبه ششم جهان قرار داشت سال گذشته توانست رتبه دوم را كسب كند.اين تحقيق كه با همكاري مركز تحقيقات مجله اكونوميست و شركت IBM انجام مي شود نشان مي دهد رتبه سوئيس با افزايشي بي نظير از ۱۰ به ۴ رسيده است و به اين خاطر سوئيس داراي بيشترين پيشرفت بوده است.دانمارك بار ديگر سال ۲۰۰۴ عنوان پيشروترين كشور دنيا در زمينه اينترنت را به خود اختصاص داد زيرا اين كشور توانسته بيشتر خدمات دولتي را از طريق اينترنت پر سرعت، بي سيم و... با حفظ اصول امنيتي و در سراسر كشور به مردم تحويل دهد.همچنين تحقيق امسال بيشتر بر مسائل امنيتي تأكيد داشت قوانين و فناوري هايي كه امنيت اطلاعات كاربران را بيشتر فراهم كند از جمله مسائل مهم اين رتبه بندي بودند.كره جنوبي به همين دليل از رتبه ۱۴ به رتبه ۱۸ نزول كرده است اين در حالي است كه اين كشور با پوشش ۷۵ درصدي استفاده از اينترنت پر سرعت اولين كشور دنيا در اين زمينه است.اين كشور داراي زير ساخت امن اينترنتي نيست و همين امر باعث افزايش رتبه آن شده است.در اين رتبه بندي سنگاپور در رده ۱۱ اتريش ،۱۴ اسپانيا ۲۳ و ژاپن در رتبه بيست و يكم قرار دارند. در آن بين آذربايجان در رتبه آخر قرار دارد و پاكستان كشور همجوارمان در رتبه يكي به آخر ايستاده است ولي خبري از كشور جمهوری اسلامی در اين ليست نيست.
،

دادستان اهواز خبر داد:
در حال حاضر، 205 نفر به واسطه شركت در ناآرامي‌هاي اهواز در بازداشت هستند كه اين تعداد در حال افزايش است.اميرخاني در گفت و گو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)‌ با اعلام اين خبر افزود: بر اساس اقرارهاي دستگيرشدگان اوليه، كار شناسايي و دستگيري عوامل اصلي و ديگر افرادي كه در اين ناآرامي‌ها نقش داشتند، از صبح امروز آغاز شده است.دادستان اهواز درباره‌ي وضعيت آن دسته از افرادي كه در روزهاي اول ناآرامي‌هاي اهواز دستگير شده‌اند، نيز اظهار داشت: كار تفهيم اتهام اوليه اين عده پايان يافته و دستورهاي قضايي به ماموران براي تكميل پرونده صادر و به محض وصول نتيجه، تفهيم اتهام نهايي انجام مي‌شود.

Crazy Ideas Such as Secularism, Liberalism, and Humanism are Part of Our Enemies' Plans to Sow Disunity
In another statement from last year, Ayatollah Nouri-Hamedani,( leader of Islamic terror organizations ), on the occasion of his visit to the cities of Khoramshahr and Shalamche, said: "World Arrogance [i.e., the U.S. and the Western powers] is creating a trinity of evil: heresy, divisiveness, and Zionism, in order to weaken the [Iranian] people's spirit and to create division and disagreement with respect to our regime. [Therefore] all of the senior officials and the public must be on their guard more than ever… "The spreading of prostitution and evil things, the creation of a mentality of inferiority, and the propagation of crazy ideas such as secularism, liberalism, and humanism are [all] part of our enemies' plans to sow disunity in [our] society... "The revelation of the culture of Jihad and martyrdom in the country [Iran] struck world Arrogance [i.e., the U.S. and the Western powers] with dread... The existence of such a spirit among our youth led to world Arrogance's not daring to infringe on our borders... History shows that every people that lost the culture of Islamic Jihad and martyrdom were brought down."

The Jews Have Hoarded All the Wealth in One Place, and All the World are Their Slaves
"According to this Islamic religious authority, 'at present the Jews' policies threaten us. One should explain in the clearest terms the danger the Jews pose to the ""Islam "" anld to the Muslims. Ever since ( Islam's appearance), the group that expressed fierce opposition to Islam – and still acts in this fashion – were the Jews. They were involved in the Khaybar, Uhud, and Ahzab wars.' He added: 'Already from the beginning the Jews wanted to hoard the world's goods in [their] greed and voracity. They always worked in important professions and now they have hoarded all of the wealth in one place. And all of the world, especially America and Europe, are their slaves.'"

Prior to the Advent of the Hidden Imam,
Arrogance and Colonialism Rule the World "Fars news agency: Ayatollah Nouri-Hamedani, discussing [Shi'ite] religious texts, said: 'One should fight the Jews and vanquish them so that the conditions for the advent of the ""Hidden Imam be met"".' According to the Fars news agency's report, Ayatollah Nouri-Hamedani met with members of the Mahdaviyat Studies Institute. [2] He praised the institute's work and demanded that the religious seminaries in Qom also do more to research religious texts and hadith concerning the Hidden Imam... "Nouri-Hamedani said that the texts concerning the end of days are rife with allusions and hidden meanings. He asked the researchers to devote their efforts to elucidating these texts. He noted: 'In the texts it is told that the Hidden Imam will remove the yoke of humiliation from mankind's neck. Therefore it is clear that prior to the advent of the Hidden Imam, Arrogance [a common epithet for Western powers, especially the U.S.A.] and colonialism rule the world.' ?????

Iran Denies Buying Arms in Germany
April 24, 2005
Iran on Sunday dismissed a report that it bought equipment from Germany for its ballistic Islamic missile program, and complained that European restrictions were damaging trade with the Islamic republic. "This is an unfounded theory," foreign ministry spokesman Hamid Reza Asefi Islami told reporters. "It's not very clear how crane equipment can be used in Shahab 3 and 4 production." The weekly Der Spiegel magazine said in a report that a company blacklisted by the German authorities bought a crane to help in the manufacture of Iran's Shahab missile program. Mizan Machine paid the Liebherr company based in southern Germany 600,000 euros ($785,000) last August for the crane, the magazine said, adding that customs authorities were not told about the deal until the freighter transporting the equipment had left Germany for the Middle East. But Asefi said Germany was known as one of Iran's economic partners, and criticized the Europeans for "inflicting restrictive measures while claiming to believe in open trade." According to the magazine, German customs tried to get the ship stopped. At the weekend it was reported to be at Port Said in Egypt at the entrance to the Suez Canal. Iran has recently upgraded the Shahab-3 ballistic missile, believed to be based on a North Korean design, to have a range of at least 2,000 kilometers (about 1,200 miles). Iran has, however, denied working on a Shahab-4 -- even though Asefi referred to one. Tehran's steady progress on its ballistic missile program is a major cause for concern among the international community, particularly Israel, which is already alarmed over Iran's nuclear activities.

از وبلاگ : طنين سکوت hamedmottaghi.blogfa.com :
هفته گذشته یک خانم دانشجو به دستور استاد دانشگاه آزاد قم مضروب شد.
این اتفاق زمانی افتاد که خانم الف – م دانشجوی ترم سوم رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد قم در سر کلاس سوالی از آقای مطهرنیا
استاد علوم سیاسی این دانشگاه کرد که به جای شنیدن پاسخ این استاد به یکی از دختران دانشجو دستور داد تا وی را در مقابل چشمان سایر دانشجویان دختر و پسر حاضر در کلاس مضروب کند.
از مطهرنیا به عنوان شخصی طرفدار ارزش ها و راستگرا نام می برند که برنامه های متعددی در شبکه های مختلف صدا و سیما داشته و به تحلیل سیاسی و مسائل فرهنگی می پردازد.
دانشجوی مضروب شده همکاری با مطبوعات را از هفته نامه های قم در حدود سال 78 آغاز کرد و پس از آن به عنوان یک شغل کار حرفه ای خبرنگاری و گزارش نویسی بیشتر در حوزه اجتماعی و فرهنگی را با چند نشریه محلی و دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در قم ادامه داد و مطالبی از وی در برخی نشریات سراسری نیز به چاپ می رسید.
وی در سال 82 چند روز مانده به 13 مردادماه، روز خبرنگار در پی یک پرونده سازی بازداشت شد.
بازداشت وی و نیز مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر قم، پس از آن صورت گرفت که فشارها و اعتراضاتی در چند ماه پیش از آن به خبرگزاری ایرنا دفتر قم می شد.
این اعتراضات زمانی شدت گرفت که ایرنا دفتر قم در حوزه سیاسی فعال تر شده و به ارائه اخبار کمتر سانسور شده می پرداخت. این اخبار در زمان رفع حصر آیت الله منتظری کاملا مشهود بود. همچنین به ارائه گزارش های اجتماعی قوی می پرداخت.
دامنه اعتراضات زمانی بیشتر شد که گزارشی از نظرات زنان و صاحبنظران، در زمینه نارضایتی آنان از استفاده از چادر به رنگ سیاه و آثار روانی آن بر زنان و جامعه بر روی خروجی تلکس ایرنا از قم مخابره شد که با انعکاس این گزارش از بی بی سی حملات نشریات راست افراطی به ایرنا و مسئولان و خبرنگاران آن شدت گرفت.
بلافاصله پس از بازداشت وی و در حالی که هنوز هیچ اتهامی در هیچ دادگاهی ثابت نشده بود از سوی برخی مراجع قضایی برخی اتهامات پوسیده اخلاقی را که به وی نسبت داده بودند طی خبری به رسانه ها اعلام کردند اما قبل از آنکه صفحات روزنامه بسته شود از رسانه ها خواستند از انعکاس این خبر خودداری شود این در حالی است که به فاصله یک روز پس از این واقعه اکثر مسئولین و کارکنان روابط عمومی ادارات و مدیران کل در جریان این اخبار یک طرفه قرار گرفته بودند!
در عین حال تلاش این خبرنگار پس از آزادی به قید وثیقه در جهت اعاده حیثیت خود و تلاش برای رسیدگی بی طرفانه به چنین پرونده هایی با سکوت و بی توجهی مسئولان قم و نیز تهران و نهادها و انجمن هایی که نام فعالیت صنفی و حمایتی از خبرنگاران و روزنامه نگاران را برخود نهاده اند مواجه شد.
در عین حال در روز خبرنگار سال 82 در مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد این مراسم تبدیل به تاخت و تاز راجع به این مسئله و حمله به خبرنگاران خانم فعال در مطبوعات محلی و هتک حرمت این خبرنگار و سایر خبرنگاران خانم از سوی برخی فعالین در مطبوعات راست افراطی که خود را ارزشی و اصولگرا معرفی می کردند شد در حالی که برخی مسئولین دولتی از جمله مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با سکوت کامل شنونده این مباحث بودند.
پس از حذف همراه با هتک حرمت و حیثیت وی از مطبوعات، دانشجوی مضروب شده فعلی و خبرنگار سابق مغضوب پس از آنکه میزان رعایت حقوق اولیه بشری و عدالت! را مشاهده کرده بود مدتی در برخی NGO ها (سازمانهای غیر دولتی) مشغول فعالیت شد و پس از قبولی در دانشگاه فعالیت خود را با نشریات دانشجویی پی گرفت.
برخی ناظران آگاه اظهار عقیده کردند با توجه به مصاحبه های دانشجوی مضروب با استاد آمربالضرب و آگاهی کامل استاد مربوطه به فعالیت ها و پیشینه این خبرنگار و طرز تفکرات سیاسی وی، با توجه به افزایش فعالیت این دانشجو در انجمن های علمی دانشگاه و فعالیت وی با نشریات دانشجویی و بعضا خارج از دانشگاه، دستور به مضروب ساختن وی را حرکتی در جهت ترور و سرکوب شخصیت وی گامی برای حذف از عرصه دانشگاه و سرخوردگی و گوشه نشینی وی تحلیل می کنند. این تحلیل زمانی قوت می گیرد که در پی اعتراضات متعدد دانشجویی در آن دانشگاه در اثر رخداد این حادثه، استاد آمربالضرب نه تنها حاضر به عذرخواهی نشده بلکه به شدت از عمل خود دفاع کرده است.

طولانی تر شدن مذاکرات با اروپا ناخشنودی جمهوری اسلامی
حمید رضا آصفی اسلامی :سخنگوی وزارت خارجه اسلام گفت تا زمانی که مذاکرات اسلامی با اتحادیه اروپا ادامه دارد، تعلیق غنی سازی اورانیوم اسلامی در ایران نیز ادامه خواهد داشت. وی در عین حال گفت ایران نمی پذیرد این مذاکرات از زمانی معقول اسلامی طولانی تر شود. حمید رضا آصفی اسلامی تاریخی را برای پایان مذاکرات اتمی اسلامی و اروپا ذکر نکرد. انگلیس، آلمان و فرانسه، به نمایندگی از اتحادیه اروپا به اسلام پیشنهاد کردند برای برخورداری از همکاریهای امنیتی و اقتصادی اتحادیه اروپا، برنامه غنی سازی اورانیوم اسلامی خود را برای همیشه متوقف کند.

در سال تحصيلي گذشته اسلامي
۵۷هزاردانش آموزازادامه تحصيلدر دوره راهنمايي اسلامي بازماندند
معاون آموزش عمومي آموزش و پرورش اسلامي از طراحي نظام فوق برنامه و مكمل براي اولين بار در كشواسلامي خبر داد و با اشاره به اين كه ۵/۹ درصد دانش آموزان دوره راهنمايي از تحصيل باز مانده اند، تصريح كرد: ۵۷ هزار و ۴۷۹ نفر از دانش آموزان پايه پنجم ابتدايي از مقطع راهنمايي محروم هستند.مختار موسوي به مناسبت آغاز هفته آموزش براي همه از ۴ تا ۱۰ ارديبهشت ماه جاري اجباري كردن آموزش تا پايان دوره راهنمايي را برنامه اين معاونت خواند و گفت: سن اسلاميدآموزش براي همه اولين سند م اسلامي بلند مدت براي آموزش و پرورش اسلامي عمومي بوده و پيش بيني هاي سالانه برنامه اي در اين اسلامي سند منتشر شده و در حال تدوين اسلامي است.وي افزود: تا پايان بهار سال جاري سند آموزش براي همه، براي اسلامي هر استان اسلامي براساس نيازهاي فرهنگي واسلامي اقليتي آنها تدوين اسلامي مي شود.موسوي با اشاره به اين كه طي دو سال اسلامي گذشته بالغ بر ۲۵۰ ميليارد ريال اعتبار براي اجراي طرح آموزش اسلامي براي همه اختصاص داده شده است، گفت: در سال اسلامي نيز ۲۰ اسلامي تومان اعتبار براي اين امر اسلامي اختصاص اسلامي يافته است. وي با اشاره به اين كه آموزش اسلامي كودكان كاراسلامي واسلامي خياباني از ديگر اهداف اسلامي آموزش اسلامي براي همه است، اظهار اسلامي داشت: براساس مصوبه شوراي انقلاب اسلامي جهت قانونمند كردن اسلامي آموزش اسلامي پيش دبستاني از سال جاري اسلامي اين دوره رسمي و غير اجباري اسلامي دو ساله تلقي مي شود.معاون آموزش عمومي آموزش و پرورش اسلامي با بيان اين كه ۹۵ درصد واجدين شرايط تحت پوشش اسلامي پيش دبستاني قرار دارند، گفت: آمار دانش آموزان پيش دبستاني اسلامي از سال گذشته با رشد ۱۰۴ هزار و ۶۴۳ نفري در سال ۸۳ به ۵۴۳ هزار و ۴۱۲ نفر رسيده است. موسوي با اشاره به اين كه آموزش و امكان به دوش كشيدن تمامي بار مالي توسعه اسلامي پيش دبستاني را ندارد، خاطرنشان كرد: آموزشاسلامي كودكان تا ۴ سالگي بر عهده بهزيساسلامي تي بوده و تربيت ۴ تا ۶ ساله ها نيز براساس مصوبه شورايي انقلاب اسلامي از وظايف آموزش و پرورش اسلامي است

علی لاریجانی سخن می گوید
در حکومت دین خود علی لاریجانی اجازه نخواهد داد مفسدان اقتصادی حصار خیانت به دور خود بکشند. احمد توکلی افق آینده را روشن می بیند اما می گوید شرط رسیدن به این افق استفاده از تجربه هاست.
تفرقه داوطلبان جناح راست نگرانی سران حکومت را بر انگیخت. مهدی کروبی از روابط تنگاتنگ آینده خود در صورت انتخاب شدن ضمن بررسی صحنه رقابت های انتخاباتی گزینه ای را پیشنهاد می کند که محافل سیاسی داخل و خارج روی یک نامزد انتخاباتی به توافق برسند. نامزدی که در کارنامه سیاسی او جدایی دین از حکومت، جانبداری از استانداردهای مبانی حقوق بشر و توانایی برای ایجاد تحرک در سیاست خارجی به ثبت رسیده باشد. وی می گوید در اینصورت مردم چنین نامزدی را حمایت خواهند کرد و شورای نگهبان ناگزیر باید دربرابر خواست مردم اعلام موضع کند و کارشناس مسائل سیاسی ایران در مصاحبه می گوید: مهمترین مساله در هر حکومتی اینست که کلید قدرت در دست کیست. بر این پایه کلید قدرت در ایران در دست ولایت ف مفسدان رسیده است


کارنامه آموزش و پرورش در ایران:
: کمبود امکانات کمک درسی و آزمایشگاهی، برنامه های تفریحی و گردش های علمی [ ۱۳۸۴ شنبه ۳ ارديبهشت ] یکی دیگر از کمبود های جدی نظام آموزش اسلامی در ایران
است. در این زمینه می توان از نبودن اکمانات کمک درسی و تجهیزات کافی برای آزمایش و تجربه های عملی و فقدان برنامه های تفریحی نام برد. در کلاس های درس جغرافیا گاه یک نقشه جغرافیا هم در دسترس نیست. وزارت آموزش و پرورش از ضرورت برنامه های بیرون از مدرسه غافل نمانده است و برنامه های یکروزه را بعنوان برنامه علمی برگزار می کند. گاهی وقتها بچه ها را می برند به بازدید های علمی یکروزه اما این اقدام کافی نیست. ..


سالانه 30 هزار کودک خیابانی می شوند:
راه چمنی رئیس سازمان بهزیستی در ایران اعلام کرد سالانه 30 هزار کودکدر کشور خیابانی می شوند. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، محمد رضا راه چمنی عصر شنبه در استان قزوین در گفتگو با خبرنگاران، کودکان خیابان را کودکان فعالی دانست که برای تامین معاش خود و خانواده هایشان در زمینه های مختلف فعالیت می کنند. وی در خصوص متکدیان گفت که ساماندهی متکدیان بر عهده شهرداری و فرمانداری است و تنها مسئولیت کارشناسی و تفکیلک این کودکان وظیفه سازمان بهزیستی است. راه چمنی اظهار داشت که سازمان بهزیستی در سه سال گذشته 15 هزار متکدی را از مراکز ساماندهی متکدیان کشور تحویل گرفته و به مراکز شبانه روزی خود منتقل کرده است. وی همچنین گفت: از سال 75 مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست کشور از 100مرکز به 390 مرکز رسیده است و در حال حاضر این مراکز 12 هزار کودک بی سرپرست را تحت پوشش دارند.


فرانسه روحانيان مسلمان را به کلاس‌هاي بازآموزي مي‌فرستد
[ ۱۳۸۴ شنبه ۳ ارديبهشت ] فرانسه در نظر دارد تا روحانيان مسلمان ساکن آن کشور را به کلاس هاي بازآموزي بفرستد. در سال هاي اخير جامعه غير مذهبي فرانسه با بخش هايي از جمعيت مسلمان خود اختلافات فرهنگي و مذهبي پيدا کرده است، به خصوص که شماري از امامان مساجد پيروان خود را به اعمال خشونتبار تحريک مي کنند. هدف از اين برنامه آموزش زبان فرانسه به امامان مساجد، همراه با اصول زندگي در جامعه مدني، قانون و تاريخ فرانسه است. دولت فرانسه در طرحي بزرگ مي خواهد تا اسلام، يعني دومين مذهب فرانسه پس از مسيحيت، رنگ و بوي فرانسوي بگيرد. سهراب آذرنوش (rm) صدا (wma) صدا [ 3:46 mins ]


فرمانده پاسداران مردم را به شرکت در انتخابات ریاست اسلام فراخواند
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت سپاه و بسيج، مردم را به حضور گسترده در انتخابات رياست اسلامی فرا می‌خوانند و در انتخابات بیطرف خواهند بود. سرلشگر رحیم صفوی با اشاره به اینکه برنامه پنجساله چهارم سپاه بتصویب آیت الله علی خامنه ای، رهبررسیده اظهار داشته است این برنامه، اولین برنامه از چشم انداز بیست ساله اسلامی است و در چهار سال آینده، نیروهای سپاه اسلامی را به تکنولوژی پیشرفته و فنآوریها ی خشونتبار جدید مجهز می‌سازد


اعتراض پرستاران بيمارستان" امام خميني" تهران به واگذاري بخش آي سي يو به يک شرکت خصوصي جديد [ ساعت پيش ۷:۰۳ ] واگذاري بخش آي سي يو بيمارستان امام خميني تهران به يک شرکت خصوصي، موجب اعتراض پرستاران اين بخش شد. روز گذشته اعتراض و تجمع پرستاران درمانگاه بيمارستان امام خميني، موجب تعطيلي 30 ساعته بخش آي سي يو و سرگرداني بيماران در اين بيمارستان شد. اين در حالي است که پرستاران اين درمانگاه چهار ماه است که حقوق خود را دريافت نکرده اند و کسي نيز پاسخگوي مطالبات آنان نيست. دکتر امامي رضوي، رئيس بيمارستان " امام خميني "اعلام کرد با توجه به اينکه شرکت جديد هنوز نيروي جديد استخدام نکرده است، بخش آي سي يو کار خود را با پنج تخت آغاز کرد و بيماران به بخش هاي ديگر منتقل شدند. به گفته وي طبق مقررات بيمارستان هر دو سال يک بار بايد بخش هايي که به شرکت خصوصي واگذار مي شوند، در مناقصه به شرکت هاي ديگر سپرده شوند. مسئولان شرکت خصوصي پيشين که بخش آي سي يو به آنان واگذار شده بود نيز همکاري خود را بيمارستان قطع کرده و پاسخي به پرستاران نمي دهند. فرين عاصمي (rm) صدا (wma) صدا [ 4:15 mins ]


مدير بخش ايمني هسته اي سازمان بين المللي انرژي اتمي: ايرانيان خود را به ايمني نيروگاه بوشهر متعهد مي دانند
[ ساعت پيش( ۲:۰۳ )به نوزدهمين سالگرد حادثه در نيروگاه هسته اي چرنوبيل در اوکراين نزديک مي شويم. به گفته کارشناسان، يکي از مهمترين عوامل اين فاجعه، پائين بودن سطح فرهنگ ايمني روسها بود. اکنون کار ايمني نيروگاه اتمي بوشهر به روسها سپرده شده است. کن بروکمن، مدير بخش ايمني تاسيسات هسته اي از سازمان بين المللي انرژي اتمي به راديو فردا مي گويد از اين نظر جاي نگراني نيست، و به علاوه ايراني ها خود را به دنبال کردن کامل همه اصول ايمني نيروگاه بوشهر متعهد مي دانند. فاطمه امان (rm) صدا (wma) صدا

This page is powered by Blogger. Isn't yours?