ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Monday, April 25, 2005

بعد از یک هفته سپری شدن از ناآرامیهای خونین اسلامی خوزستان،
این نخستین بار نیست که انگشت اتهام به ی خارجیها نشانه می رود. دوشنبه هفته پیش هم شبکه تلویزیونی قطری الجزیره در ایران، به اتهام تحریک مردم عرب خوزستان و مخابره اخبار دروغ، تا اطلاع ثانوی ممنوع الفعالیت شد.
کاظم جلالی مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در پی نشست مشترک این کمیسیون با وزیران اسلامی اطلاعات، انگلیسیها را به آنچه تعقیب شیطنتهای گذشته استعماری در ایران می خواند، متهم می کرد، گفت: در گزارشهایی که کمیسیون مطرح شد، آمده بود که مردی به نام منصور احمد الاهوازی رئیس حزب غیرقانونی دموکرات خوزستان که در انگیس زندگی می کند، با جک استراو وزیر خارجه انگلیس دیدار کرده است. مخبر کمیسیون مجلس افزود: ما این اقدام دولت انگلیس را یک نوع مداخله در امور اسلامی خودمان قلمداد می کنیم و از وزارت خارجه اسلامی می خواهیم که در این خصوص اقدام اسلامی جدی انجام دهد و گزارش اقدامات خود را به کمسیون امنیت اسلامی ارائه کند.
افزون بر وجود دستهای خارجی، اسلامی کمیسیون اسلامی امنیت مجلس، اسلامی عمل کردن مدیریت استان را در بروز بحران هفته گذشته در خوزستان موثر خواند و افزود: در هر جای دنیا اگر حتی وقایعی ساده تر از اینها اتفاق بیفتد، کسی مسئولیتش را می پذیرد و کنار می رود و در این موضوع هم دول اسلامیباید با افراد متخلف و قاصر برخورد جدی اسلامی کند.
با وجود آن که مسئولان جمهوری اسلامی وجود دستهای اسلامی خارجی را در ناآرامیهای خوزستان اعلام می کنند و مسئولان اسلامی استانی را از عواملی می دانند که عملکرد اسلامی باعث بروز آن ناآرامیها شد، اما همزمان انکار نمی کنند که زمینه اصلی، محرومیتهای اجتماعی است. اسلامی مخبر کمیسیون امنیت مجلس، اگر نه مستقیم، اما با اشاره به این موضوع می گوید: بسیاری از این محرومیتها موجب ایجاد بهانه هایی برای اقدامات کور در داخل کشور اسلامی می شود.
وزیر اطلاعات اسلامی هم در پی شرکت در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در روز یکشنبه گفت: علت ناآرامیها مربوط به بسترها و زمینه هایی می شود که دولت اسلامی باید آنها را برطرف کند. علی یونسی اسلامی افزود: مساله خوزستان قومی و سیاسی نیست و صرفا یک مساله اجتماعی اسلامی است. در استان خوزستان، جدا از این که محرومترین قشرها اسلامی را ساکنان عرب این استان تشکیل می دهند، گفته می شود که میزان نرخ اسلامی بیکاری در بالاترین نسبت اسلامی به دیگر استانهای کشور است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?