ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Monday, April 25, 2005


: علی یونسی وزير اطلاعات
یکشنبه بعد از شرکت در جلسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي به خبرنگاران گفت: مباحث جلسه امروز كميسيون در خصوص وقايع خوزستان بود كه كميته امنيت ملي هم از كميته خودش كه مامور كرده بود گزارش گرفت و هم از گروهي كه دولت به خوزستان اعزام كرده بود، كه ما عضو آن بوديم. ما هم به عنوان وزارت اطلاعات به طور مفصل گزارش داريم. مديركل اطلاعات خوزستان هم واقعه را به طور مشروح بيان كرد. در اين جلسه علل و عوامل و زمينه ها و بسترهاي اين آشوب تشريح شد و در نهايت نمايندگان بحث كردند و رييس كميسيون هم جمع بندي كرد.
وزیر اطلاعات درباره دستگيرشدگان اين حادثه گفت: اكثر دستگيرشدگان يا بيش از 80 درصد آنها آزاد شده اند و كساني كه تحريك شده بوند بهخصوص نوجوانان و مردم عادي آزاد شدند. كساني كه تحريك كردند و آتش زدند و اخلال ايجاد كردند، مقصرند، مال و اموال دولت يا مردم را آتش زده اند يا خسارت جاني وارد كرده اند كه آنها طبعا مسئول اعمال خود هستند.
يونسي گفت: تعدادي از عاملين اصلي يعني كساني كه به صورت گروهكي (خودجوش) دست به آشوب زدند، شناسايي شده اند. هم برنامه هايشان خنثي شد و هم خودشان به بسياري از آشوبها و تخريبهايي كه قبلا انجام داده بودند، اعتراف كردند.
وزیر اطلاعات درباره این که چرا نامه منسوب به ابطحی از قبل تكذيب نشد؟ گفت: اين نامه ناشيانه جعل شده و اصل نامه چيز ديگري است. به صورت بازيهاي كامپيوتري وسط آن را برداشته اند. شماره و امضاي نامه در مورد يك مساله عادي بوده است و نامه كاملا عادي است. مثل آنكه در اينترنت روي تصاوير افراد، تغييرات ايجاد ميكنند يا نامههاي جعلي نسبت به اشخاص و مقامات معروف زياد است. اين نامه هم از همين كارهاست. اگرچه نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفته بود که ممکن است نامه صحت داشته باشد امااصل نامه تا به حال از سوی مقامهای جمهوری اسلانی منتشر نشده است و آقای یونسی هم نگفت که متن اصلی نامه چه بوده، اما افزود که مقامات دولت داشتند مقدمات تكذيب را فراهم مي كردند که حوادث خوزستان روی داد.
وزیر اطلاعات نگفته است که تکذیب نامه منسوب به ابطحی چه مقدماتی لازم داشته است که ده روز به طول انجامیده است. آقای يونسي همچنین گفته است تکذیب نامه کاری انجام نمی داد و كساني كه تحريك مي كردند يا مي خواستند آشوب را به پا كنند به دنبال بهانه مي گشتند و افزوده است: جريان خوزستان نه قومي است و نه سياسي. مساله اجتماعي است و برخی عوامل خارجی در آن دخیل بوده اند.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?