ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Tuesday, April 26, 2005

بیانیۀ رضا پهلوی در مورداعتراضات آزادیخواهانۀ هم میهنان خوزستانی

دوشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۳۸۴
هم میهنان عزیزم:
وقتی حکومت های خودکامه درمقابل اعتراض مردم راه گریزی نمی یابند معمول است که خطر تجزیۀ کشورشان را بهانۀ بقای خود کنند. درحالیکه معمولا خود این حکومت ها مسبب عمدۀ خطر تجزیه می باشند.
هم میهنان عزیزم:
استبداد دینی حقوق فردی، اجتماعی و سیاسی همه ایرانیان را پایمال کرده اما اقوام ایرانی به این عقب مانده ترین نوع فاشیسم هزینۀ مضاعفی پرداخته اند. ارزش ها، باورها و حقوق فرهنگی آنان قربانی تام گرایی، برتری جویی و خشونت ذاتی فاشیسم شده و حال رژیم با گستاخی تمام حق طبیعی بشر برای آزادی زندگی و حفظ آداب و رسوم خود را تجزیه طلبی می خواند. شاهد بودیم که وقتی صدام به بخشی از خاک ایران حمله کرد و خوزستان را عربستان نامید و وعدۀ جدایی آن از ایران را می داد، مردم خوزستان در اولین برخورد و در خط مقدم دفاع از مرزهای ایران دوشادوش سربازان، افسران و سپاهیان آذری و کرد برای حفظ هر وجب از خاک ایران فداکاری کردند.
خیر ایرانی تجزیۀ ایران را نمی خواهد. اما مطالبۀ حقوق فرهنگی حق مسلم هر ایرانی است.
هم میهنان عزیزم:
لازمۀ شکوفایی فرهنگی و رونق اقتصادی ایران ثبات سیاسی است.
دموکراسی به ساده ترین تعریفش – یعنی حکومت اکثریت – شرط لازم است ولی شرط کافی نیست. ملاط همبستگی یک جامعۀ متکثر تحمل است. دموکراسی بعد سیاسی تحمل است اما بعد دینی آن یعنی جدایی دین از حکومت و بعد فرهنگی آن یعنی کثرت گرایی هم باید در بنیان نظامی قرارگیرند که بتواند ثبات ایران را تامین کند.
امید دارم که برای سرنگونی رژیم کنونی و دستیابی به حکومتی مردم سالار، از تمامی ابزارهای یک مبارزۀ مدرن و بدور از خشونت بهره جویی کرده و در راه ایجاد صفوفی متحد و همبسته، از برگزاری رفراندمی آزاد و عادلانه پشتیبانی کنیم.
خداوند نگهدارایران باد
رضا پهلوی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?