ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Sunday, April 24, 2005

از وبلاگ : طنين سکوت hamedmottaghi.blogfa.com :
هفته گذشته یک خانم دانشجو به دستور استاد دانشگاه آزاد قم مضروب شد.
این اتفاق زمانی افتاد که خانم الف – م دانشجوی ترم سوم رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد قم در سر کلاس سوالی از آقای مطهرنیا
استاد علوم سیاسی این دانشگاه کرد که به جای شنیدن پاسخ این استاد به یکی از دختران دانشجو دستور داد تا وی را در مقابل چشمان سایر دانشجویان دختر و پسر حاضر در کلاس مضروب کند.
از مطهرنیا به عنوان شخصی طرفدار ارزش ها و راستگرا نام می برند که برنامه های متعددی در شبکه های مختلف صدا و سیما داشته و به تحلیل سیاسی و مسائل فرهنگی می پردازد.
دانشجوی مضروب شده همکاری با مطبوعات را از هفته نامه های قم در حدود سال 78 آغاز کرد و پس از آن به عنوان یک شغل کار حرفه ای خبرنگاری و گزارش نویسی بیشتر در حوزه اجتماعی و فرهنگی را با چند نشریه محلی و دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در قم ادامه داد و مطالبی از وی در برخی نشریات سراسری نیز به چاپ می رسید.
وی در سال 82 چند روز مانده به 13 مردادماه، روز خبرنگار در پی یک پرونده سازی بازداشت شد.
بازداشت وی و نیز مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر قم، پس از آن صورت گرفت که فشارها و اعتراضاتی در چند ماه پیش از آن به خبرگزاری ایرنا دفتر قم می شد.
این اعتراضات زمانی شدت گرفت که ایرنا دفتر قم در حوزه سیاسی فعال تر شده و به ارائه اخبار کمتر سانسور شده می پرداخت. این اخبار در زمان رفع حصر آیت الله منتظری کاملا مشهود بود. همچنین به ارائه گزارش های اجتماعی قوی می پرداخت.
دامنه اعتراضات زمانی بیشتر شد که گزارشی از نظرات زنان و صاحبنظران، در زمینه نارضایتی آنان از استفاده از چادر به رنگ سیاه و آثار روانی آن بر زنان و جامعه بر روی خروجی تلکس ایرنا از قم مخابره شد که با انعکاس این گزارش از بی بی سی حملات نشریات راست افراطی به ایرنا و مسئولان و خبرنگاران آن شدت گرفت.
بلافاصله پس از بازداشت وی و در حالی که هنوز هیچ اتهامی در هیچ دادگاهی ثابت نشده بود از سوی برخی مراجع قضایی برخی اتهامات پوسیده اخلاقی را که به وی نسبت داده بودند طی خبری به رسانه ها اعلام کردند اما قبل از آنکه صفحات روزنامه بسته شود از رسانه ها خواستند از انعکاس این خبر خودداری شود این در حالی است که به فاصله یک روز پس از این واقعه اکثر مسئولین و کارکنان روابط عمومی ادارات و مدیران کل در جریان این اخبار یک طرفه قرار گرفته بودند!
در عین حال تلاش این خبرنگار پس از آزادی به قید وثیقه در جهت اعاده حیثیت خود و تلاش برای رسیدگی بی طرفانه به چنین پرونده هایی با سکوت و بی توجهی مسئولان قم و نیز تهران و نهادها و انجمن هایی که نام فعالیت صنفی و حمایتی از خبرنگاران و روزنامه نگاران را برخود نهاده اند مواجه شد.
در عین حال در روز خبرنگار سال 82 در مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد این مراسم تبدیل به تاخت و تاز راجع به این مسئله و حمله به خبرنگاران خانم فعال در مطبوعات محلی و هتک حرمت این خبرنگار و سایر خبرنگاران خانم از سوی برخی فعالین در مطبوعات راست افراطی که خود را ارزشی و اصولگرا معرفی می کردند شد در حالی که برخی مسئولین دولتی از جمله مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با سکوت کامل شنونده این مباحث بودند.
پس از حذف همراه با هتک حرمت و حیثیت وی از مطبوعات، دانشجوی مضروب شده فعلی و خبرنگار سابق مغضوب پس از آنکه میزان رعایت حقوق اولیه بشری و عدالت! را مشاهده کرده بود مدتی در برخی NGO ها (سازمانهای غیر دولتی) مشغول فعالیت شد و پس از قبولی در دانشگاه فعالیت خود را با نشریات دانشجویی پی گرفت.
برخی ناظران آگاه اظهار عقیده کردند با توجه به مصاحبه های دانشجوی مضروب با استاد آمربالضرب و آگاهی کامل استاد مربوطه به فعالیت ها و پیشینه این خبرنگار و طرز تفکرات سیاسی وی، با توجه به افزایش فعالیت این دانشجو در انجمن های علمی دانشگاه و فعالیت وی با نشریات دانشجویی و بعضا خارج از دانشگاه، دستور به مضروب ساختن وی را حرکتی در جهت ترور و سرکوب شخصیت وی گامی برای حذف از عرصه دانشگاه و سرخوردگی و گوشه نشینی وی تحلیل می کنند. این تحلیل زمانی قوت می گیرد که در پی اعتراضات متعدد دانشجویی در آن دانشگاه در اثر رخداد این حادثه، استاد آمربالضرب نه تنها حاضر به عذرخواهی نشده بلکه به شدت از عمل خود دفاع کرده است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?