ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Saturday, March 04, 2006

ضرب العجل 30 روزه برای رژیم اسلامی


روزنامه واشنگتن پست در شماره امروز خود به نقل از منابع آمریکايی و اروپايی نوشت ایالات متحده قصد دارد با تعیین یک ضرب العجل 30 روزه برای رژیم تهران، به روند مقابله با برنامه های هسته ای این رژیم سرعت بخشد.
این روزنامه نوشت دیپلماتهای آمریکايی با در نظر گرفتن آخرین یافته های آژانس بین المللی انرژی اتمی، پیش نویس بیانیه ای را برای ارایه به شورای امنیت سازمان ملل متحد آماده کرده اند.
پیش نویس آمریکا به رژیم تهران 30 روز فرصت می دهد که فعالیتهای هسته ای خود را متوقف سازد و با بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل همکاری کند، در غیر این صورت با اقدامات شدیدتر دیپلماتیک روبرو خواهد شد.
به نوشته واشنگتن پست، مقامات آمریکايی و اروپايی در مورد اقدامات متعددی در داخل و یا خارج شورای امنیت گفتگو کرده اند، برای مثال در باره ممنوعیت سفر برای مقامات رژیم تهران، تحریمهای اقتصادی و یا تحریم نفتی.
یک مقام ارشد آمریکايی در این باره اعلام کرد طرح ما این است که نخست با یک بیانیه ریاست جمهوری حرکتمان را به آرامی شروع کنیم، جدول زمانی مشخص کنیم و سپس برای رژیم تهران ضرب العجلی تعیین نمائیم که رژیم تهران به آن پاسخ بدهد، پس از آن ما با صدور یک قطعنامه، اقدامات شدیدتری را انجام خواهیم داد.
واشنگتن پست نوشت تضمین اینکه پرونده هسته ای رژیم تهران در برنامه شورای امنیت باقی بماند، کلیدی است و جان بولتون، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد درگیر این موضوع است.
روزنامه فایننشال تایمز، چاپ انگلستان نیز طی مقاله ای از جمله نوشت گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی، موقعیت غرب را برای متحد کردن جامعه جهانی برای محکوم کردن رژیم تهران، تقویت کرده است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?