ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Wednesday, March 01, 2006

لاریجانی در مسکو با تعلیق غنی سازی اورانیوم مخالفت کرد



به گزارش خبرگزاری فرانسه، هئیتی به سرپرستی علی لاریجانی، دبیر شورایعالی امنیت جمهوری اسلامی صبح امروز وارد مسکو شد. هدف از این سفر، گفتگو پیرامون پیشنهاد روسیه برای انتقال برنامه غنی سازی اورانیوم جمهوری اسلامی به خاک روسیه اعلام شده است. آقازاده، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی نیز در این سفر لاریجانی را همراهی می کند.
این گزارش به نقل از آژانس روسی انترفاکس حاکیست لاریجانی طی سخنانی در فرودگاه مسکو، درخواست روسیه مبنی بر تعلیق برنامه های غنی سازی اورانیوم در ایران را رد کرد و گفت "تعلیق هنگامی ضروری است که خطری وجود داشته باشد، اما همه می دانند که فعالیتهای هسته ای ما شفاف است."
این در حالیست که تلویزیون NTV روسیه به نقل از تحلیلگران روسی اعلام کرد مسکو تنها در صورت تعلیق غنی سازی اورانیوم در ایران، با ایجاد مرکز مشترک غنی سازی برای رژیم تهران در خاک خود موافقت خواهد کرد.
همزمان پرزیدنت جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا که به کابل سفر کرده است، ظهر امروز در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان بار دیگر اعلام کرد رژیم تهران نباید به سلاح اتمی دست پیدا کند.
پرزیدنت بوش گفت بی ثبات کننده ترین عامل در این منطقه و در حتی جهان این است که رژیم تهران به سلاح هسته ای دست یابد و در این باره جامعه بین المللی اکنون با یک صدای واحد با رژیم تهران حرف می زند.
سفر لاریجانی به مسکو در حالی صورت می گیرد که شب گذشته در آستانه سفر هیئت جمهوری اسلامی به مسکو، حسین انتظامی، سخنگوی شورایعالی امنیت رژیم گفته بود "طرح روسیه اگر چه می تواند مثبت باشد، اما باید ادامه فعالیتهای تحقیقات هسته ای ما را تضمین کند و غنی سازی اورانیوم در مقیاس صنعتی را برای ما به رسمیت بشناسد."
منوچهر متکی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نیز که به توکیو سفر کرده است، در مصاحبه با آژانس خبری کیودوی ژاپن به صراحت اعلام کرد که "رژیم تهران حتی اگر طرح روسیه را بپذیرد، غنی سازی اورانیوم در خاک ایران را متوقف نخواهد کرد."
از سوی دیگر هانس بلیکس، سربازرس تسلیحاتی سابق سازمان ملل شب گذشته در یک مصاحبه رادیويی گفت ارجاع پرونده هسته ای رژیم تهران به شورای امنیت غیرقابل اجتناب به نظر می رسد.
وی گفت بر اساس قطعنامه شورای حکام که در اوایل ماه فوریه صادر شد، پرونده رژیم تهران باید به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع شود و مدیرکل آژانس نیز باید گزارشهای قبلی و بعدی را به شورای امنیت ارسال نماید مگر آنکه رژیم تهران اعلام کند که تمام فعالیتهای مربوط به غنی سازی اورانیوم و تحقیقات هسته ای را کنار می گذارد.
هانس بلیکس در پاسخ به سئوالی در مورد تفاوت بازرسی های آژانس در عراق و ایران گفت تفاوت بسیار بزرگی وجود دارد، ما در عراق چیزی پیدا نکردیم، اما در ایران، زیرساخت های بزرگ هسته ای وجود دارد، در ایران شواهد بسیاری هست که رژیم تهران به سمت تولید سلاح هسته ای حرکت می کند.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?