ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Friday, March 03, 2006

هشدار سه کشور بزرگ اروپايی به جمهوری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترویکای اروپايی (فرانسه، آلمان و انگلستان) طی نامه ای به رژیم تهران هشدار داده است که موفقیت گفتگوهای فردا جمعه در وین، بستگی به توقف کامل فعالیتهای مربوط به غنی سازی اورانیوم و همکاری کامل و شفاف رژیم تهران با بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل خواهد داشت.
وزاری خارجه سه کشور اروپايی بهمراه خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نامه خود از رژیم تهران خواسته اند که بطور صریح و روشن متعهد شود که فعالیتهای حساس هسته ای را فورا به حال تعلیق در خواهد آورد.
بنا بر این گزارش، شرط دیگری که اروپايیان تعیین کرده اند، همکاری کامل و شفاف رژیم تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی از جمله رعایت پروتکل الحاقی به پیمان منع تولید و گسترش سلاحهای هسته ای است که شامل بازرسی از تاسیسات و مراکز هسته ای و نظامی جمهوری اسلامی می شود.
به گفته منابع دیپلماتیک در اتحادیه اروپا، لاریجانی خواستار دیدار با وزرای خارجه سه کشور اروپايی پیش از نشست ششم ماه مارس شورای حکام شده است.
همین منابع گفتند سه کشور اروپايی در نامه خود خاطرنشان کرده اند که حاضر به شنیدن پیشنهادهای جدید رژیم تهران هستند اما این پیشنهادها باید با توقف کامل برنامه های حساس هسته ای همراه باشد.
ولی کاردار جمهوری اسلامی در پاریس در یک کنفرانس مطبوعاتی که عصر امروز برگزار شد، گفته است "که در واقع در نشست فردا این اروپايیان هستند که باید پاسخ دهند که تا کجا حاضرند با رژیم تهران در زمینه مسایل هسته ای مذاکره و گفتگو کنند."
گفتگوهای هسته ای بین سه کشور اروپايی و رژیم تهران در پی لغو تعلیق فعالیتهای تبدیل اورانیوم در تاسیسات اصفهان قطع شد.
ترویکای اروپايی در اجلاس اضطراری 4 فوریه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با ارایه قطعنامه ای شدیداللحن، ازسرگیری فعالیتهای هسته ای توسط رژیم تهران را محکوم کرد و از شورای حکام خواست پرونده رژیم تهران را به شورای امنیت سازمان ملل گرارش کند.
به عقیده ناظران، اگر تا روز دوشنه آینده ششم ماه مارس، رژیم تهران با تعلیق کامل فعالیتهای هسته ای خود موافقت نکند، شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تصمیم به ارجاع پرونده به شورای امنیت خواهد گرفت

This page is powered by Blogger. Isn't yours?