ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Saturday, March 04, 2006

مذاکرات اتمی تهران با اروپائی ها نيز به نتيجه نرسيد


از صدای امریکا 03/03/2006
اتحاديه اروپا و ايران نتوانسته اند در مورد برنامه اتمی جمهوری اسلامی به توافقی برسند.
مذاکرات دو طرف به فاصله دو ساعت پس از شروع، متوقف شد.
مذاکره کنندگان اروپائی مذاکرات وين را سازنده توصيف کردند اما گفتند مذاکره کننده تهران با آمادگی موافقت با خواست های اروپا برای متوقف ساختن فعاليت های غنی سازی اورانيوم به جلسه نيامده بود.
فيليپ دوسته بلازی وزير امور خارجه فرانسه امروز در وين گفت علی لاريجانی مذاکره کننده ارشد اتمی تهران با خواست های اتحاديه اروپا در مورد تعليق غنی سازی اورانيوم موافقت نکرده است.
شکست در رسيدن به توافقی در مذاکرات، که با شرکت بريتانيا، آلمان و فرانسه انجام گرفت، چند روز قبل از آن رخ داد که هيات مديره سی و پنج عضوی آژانس بين المللی انرژی اتمی قرار است در باره ارجاع گزارش فعاليت های اتمی تهران به شورای امنيت سازمان ملل متحد برای تحريم های تنبيهی احتمالی تبادل نظر کند.
سرگئی لاوروف وزير امور خارجه روسيه امروز در مسکو گفت به اعتقاد وی هنوز يافتن چاره ای برای اين برنامه جنجالی اتمی امکان پذير است.
مقامات ايران و روسيه اخيرا برای تبادل نظر در باره پيشنهاد انجام غنی سازی اورانيوم مورد نياز تهران در روسيه مذاکراتی در مسکو داشتند، و تهران گفته است اگر ايران به شورای امنيت برده شود اين مذاکرات را متوقف ميکنند.
اتحاديه اروپا و آمريکا خواستار آنند که تهران غنی سازی اورانيوم را، که يکی از عوامل اصلی در ساختن تسليحات اتمی است، متوقف کند. تهران ميگويد برنامه اتمی اش صرفا برای مقاصد صلح آميز است.
در همين حال امروز محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران که به مالزی سفر کرده است گفت آژانس بين المللی انرژی اتمی اعتبار خود را ازدست داده و به ابزاری سياسی برای استفاده قدرتها مبدل شده است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?