ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Sunday, March 05, 2006

مصباح یزدی عاقبت رمز وجودی تخم مرغ را توصیف کرد


مصباح یزدی وسیله هدف را توجیح میکنند
مصباح يزدي در خصوص اهميت جايگاه و نقش ولايت فقيه در نظام اسلامي گفت: «ستون فقرات نظام ما ولايت فقيه است. اگر اين ستون فرو ريزد، ديگر انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي نخواهيم داشت.»
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روابط عمومي كل سپاه، مصباح در همايش سراسري مسوولان و مديران نمايندگي ولي فقيه در سپاه با عنوان ميقات با اشاره به نقش سپاه پاسداران در دفاع از نظام اسلامي، اين نهاد را رسمي‌ترين و مطمئن‌ترين و مستحكم‌ترين مرجع در حفظ و صيانت از ولايت فقيه معرفي و خاطرنشان كرد: سپاه به عنوان بازوي نظام و رهبري در انجام اين رسالت خطير واجد همه‌ شرايط مي‌باشد.
اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: ما براي سعادت دنيا و آخرت احتياج به نظام اسلامي داريم و براي نظام اسلامي نيازمند رهبر اسلامي هستيم و تحقق نظام اسلامي در گرو وجود ولايت فقيه مي‌باشد.
وي اضافه كرد: عده‌اي با الگو قرار دادن شيوه‌هاي دموكراسي غربي سعي مي‌كنند با ارائه قرائت‌هاي جديد از فرمايشات معظم‌له بزرگ‌ترين و خطرناك‌ترين ضربه را بر ريشه‌ انقلاب و نظام اسلامي وارد سازند.
وي در ادامه ضمن استناد به سخنان امام خميني در نصب اولين دولت جمهوري اسلامي (دولت موقت بازرگان) و موارد ديگري در رابطه با مقام و مشروعيت الهي ولايت فقيه، گفت: بر اساس نظريات حضرت امام خميني «فقهاي جامع‌الشرايط از طرف امامان معصومين نيابت شرعي و سياسي دارند.»
مصباح يزدي در رابطه با نقش مردم در حكومت گفت: مردم وظيفه دارند به ولايت فقيه كمك كنند تا نظام اسلامي و حكومت اسلامي را بنا كند. يعني در واقع مردم ناصر هستند در تشكيل حكومت و نه ناصب.
وي در ادامه خاطرنشان ساخت: اينكه حضرت علي با وجود مشروعيت الهي كه داشتند 25 سال تمام خانه‌نشين بودند و يا ائمه عسگريين مدت‌ها در زندان‌ها به سر بردند به اين علت بود كه مردم در تشكيل حكومت ياري نكردند و لذا مردم بالاترين نقش را در تحقق حكومت دارند.
اين استاد حوزه در ادامه گفت: مشروعيت ولايت فقيه از جانب خداوند است و تا خداوند اجازه ندهد حتي پيامبر هم حق ندارد حكومت كند و تا پيامبر به ائمه اجازه ندهند آنها نيز نمي‌توانند تشكيل حكومت دهند و تا وقتي كه ائمه اجازه ندهند ولي فقيه مشروعيت ندارد و تا ولي فقيه تاييد نكند رييس‌ جمهور مشروعيت ندارد.
مصباح يزدي در خصوص انتخابات مجلس خبرگان اظهار داشت: عده‌اي حتي در جبهه خودي مي‌خواهند بدين انتخابات رنگ دموكراسي رايج غربي بدهند و ژست مردم‌سالاري مي‌گيرند و در يك مقايسه غلط مي‌گويند انتخاب خبرگان با مردم است و انتخاب رهبري با خبرگان، در حالي كه حقيقتا اين خبرگان نيست كه به رهبري مشروعيت مي‌دهد بلكه وظيفه‌ خبرگان و شأن اصلي آنها در اين است كه شهادت بدهند چه كسي براي اين مهم مصداق اصلح است و اين درست مانند انتخاب مرجع است از سوي مردم، كه به خبره مورد نظر خود مراجعه مي‌كنند و راي او را در انتخاب مرجع صائب مي‌دانند.
وي در ادامه گفت: تشكيل حكومت براي رفع اختلافات است ولي متاسفانه عده‌اي مغرض در درون حكومت باعث بروز اختلاف مي‌شوند.
مصباح يزدي اظهار داشت: از نظر عقلي هم شايسته‌تر اين است كه مردم خبرگان شهر خود را انتخاب كنند و به مجلس بفرستند و آنها هم بر اساس تشخيص خود و تعيين مصداق، اصلح را براي رهبري معرفي مي‌كنند كه امام معصوم او را انتخاب كرده و لذا خبرگان از اين جهت مهم است كه تكليف مردم را روشن مي‌كند. مصباح یزدی اکنون مدتی است که خود را به صورت روشنتری به حوادث سیاسی تشکیلات اسلامی آخوندی وارد نموده است. برای فهم بیشتر این حزیانات میبایست قبل از همه چیز به این نتیجه برسیم که تخم مرغ جزوی از خلقت بدوی بوده یا مرغی عامل تولید تخم مرغ بوده است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?