ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Friday, March 03, 2006

اسلام و بیشعوری امت اسلامی


چیزی که مرا نگران می کند این است که مباحث مذهبی در این کشور به زبان سیاست تبدیل شده است.
سلمان رشدی
ما در یک کابوس قرون وسطایی در دنیایی که به سیکلهای جنگهای مقدس و انتقام و خشونت مذهبی می لغزد زندگی می کنیم.
جاناتان جونز
اگر این موجود( خدا) قادر مطلق است، پس هر رویداد و واقعه ای همراه با هر عمل و هر تفکرو احساس و اشتیاق، همه انسانها هم عملکرد او است . چگونه تا زمانی که قدرتی چنین عظیم و توانا وجود دارد، میتوان انسانها را مسئول اعمال خودشان دانست؟ بدون شک روز دادن عذاب و پاداش او باید مقداری از وقت را هم صرف قضاوت از خودش کند.
آلبرت انشتین
الحاق و همکاری نزدیک کلیسا و دولت در انگلستان باید مدتها قبل لغو می شد. جدایی دین و دولت در این کشور و اروپا ازضروری هم ضروری تر است.
اعظم کم گویان
اسقفی می گفت خدا همه جا هست. البته با یک استثنا: در دوان آشویتس وقتی که خدا در مرخصی بیماری بسر می برد.
رابرت مک نیل
اگر مردم فقط به خاطر ترس از عذاب و امید به بخشش است که خوب و درستکارند! پس حقیقتا ما موجودات ترحم برانگیزی هستیم.
آلبرت انشتین

وقتی که به مردم تلقین شده تا باور کنند که ابعاد معینی از دین غیر قابل تردید و سوال کردن است دیگر به خشونت توحش و یا حداقل خودداری از عدم بخشش فاصله چندانی نیست.
ارشاد منجی
اگر متعصبین کوردلی مانند تونی بلر و وزیر آموزش و پرورش دولت وی می خواهند پول بیشتری برای ایجاد مدارس مذهبی که اکثرا مدارس کاتولیک هستند بپردازند بهتر است به دوستان خانم کلی در سکت کاتولیکی اپوس دی رجوع کنند.
مایکل دیکسون
خوب این همه جنجال برای چه بود؟ یک هفته بعد از تشییع جنازه پاپ حالااین همه سر و صدا برای جهانیان بنظر عجیب می آید. اما ای ناصلا نشانه احیای کلیسای کاتولیک نبود. چون درست چند روز بعد از اینکه چند میلیون نفر مردم به رئم رفتند و تعداد بیشتری مراسم را از تلویزیون دیدند کلیسای ایتالیا هنوز نیمه خالی است و تعداد کشیشان کارآموز در ایرلند که پرسنل کلیساها در سراسر جهان را تامین می کند کمتر و کمتر می شوند.
مایک هیوم
بسیاری گفتند پاپ زان پل دوم انسان بزرگی بود و همانها در باره عقاید و اعمال او نسبت به مساله پیشگیری از بارداری سقط جنین عزب ماندن کشیشان برخورد به همجنسگرایان و آزار جنسی کودکان توسط کشیش ها مخالفند. این همه زا از "خوب بودن" پاپ کم کنید از نظر مردم چیز زیادی از عظمت پاپ باقی نمی ماند.
ساندرا جنسون
انسان قسمتی از کل است، که ما به آن می گوییم جهان ، قسمتی که محدود است در زمان و مکان. او خودش را، افکارش را و احساسش را مثل چیزی جدا از بقیه تجربه می کند- نوعی فریب بصری از هوشیاریش. این اغفال برای ما نوعی از زندان است، مهر و عاطفه منحصر میشه به امیال خودمان و اندکی اشخاص نزدیکتر به ما. وظیفه ما باید این باشه که از این زندان " با فراختر کردن دایره مهربانیمان برای در آغوش گرفتن همه مخلوقات و زیبایی طبیعت" خودمان را آزاد کنیم.
آلبرت انشتین
من نمی توانم این را باورکنم که خدا با جهان تاس بازی می کند. [ منتشر شده در"لندن ابسرور" بعد از مرگش در5آوریل 1964 روی مشکلاتش با مکانیکهای کوانتم نه آنطور که عوام تعبیر به بیانی از اعتقاد مذهبی می کنند.]
آلبرت انشتین
مردم تصادفا مذهبی نمی شوند. مسحی بودن "طبیعی" نیست یک خصلت اکتسابی است. مانند یک زبان باید یاد گرفته شود اگر در خانه استفاده نشود در مکالمات روزمره و زندگی اجتماعی بکار گرفته نشود فراموش شده و میمیرد.اگر مردمی که یک زبان اقلیت را صحبت می کنند کم بشوند زبان هم بسرعت از بینمی رود. هیچ مانع طبیعی سر راه از بین رفتن زبان وجود ندارد. نمی دانم چرا سرنوشت دین می تواند متفاوت از زبان باشد؟
استیو بروس

This page is powered by Blogger. Isn't yours?