ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Monday, May 29, 2006

واشنگتن پست طرح مذاكره با آمریكا را دام پهن شده‌ از سوی ملاها دانست
بازتاب وقایع ایران در مطبوعات بین المللی
روزنامه واشنگتن پست طی مقاله ای، پیشنهاد انجام مذاكره مستقیم میان آمریكا و جمهوری اسلامی را یک دام پهن شده‌ از سوی رژیم تهران دانست و نوشت امری غیرعادی نیست كه رژیمی مستبد، ضعیف و منزوی مانند رژیم تهران تلاش دارد با هر ترفندی فشار را از روی خود کاهش دهد، اما آنچه غیرعادی است، اشتیاق بزدلانه طرفهایی است كه چنین ترفندی را می پذیرند.
واشنگتن پست نوشت پس از دو سال و نیم تلاشهای مطلقا بیهوده سه كشور بزرگ اروپایی برای ادامه مذاکرات با رژیم تهران، آنها بالاخره مجبور شدند به ‌شكست خود اعتراف كنند و این مسئله بدیهی را بپذیرند كه رژیم تهران قصد ندارد جاه طلبی های هسته ای خود را کنار بگذارد.
این روزنامه نوشت رژیم ملاها این واقعیت مسلم را زمانی بروز داد كه مهر و موم بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی روی مراکز هسته ای خود را شكست و بی شرمانه غنی سازی اورانیوم را از سر گرفت.
واشنگتن پست در ادامه نوشت دلیل اینکه ملاها خواستار مذاكره مستقیم با آمریكا شدند این است كه آنها می ترسند اگر غرب بر سیاست فعلی خود اصرار ورزد، با چنان تحریمی روبرو شوند که حكومت آنها را در معرض خطر قرار دهد.
واشنگتن پست در پایان نوشت پیشنهاد مذاکره مستقیم میان آمریکا و رژیم تهران به ‌وضوح یک دام است و ما باید به ‌آن قاطعانه پاسخ رد بدهیم.
پیشنهاد دولت آمریكا به ‌روسیه برای جدا كردن مسکو از رژیم تهران
روزنامه‌ دیلی تلگراف چاپ انگلستان طی گزارشی نوشت دولت آمریكا به ‌منظور جلب نظر روسیه برای لغو قراردهای فروش سلاح و انتقال تكنولوژی هسته ای به رژیم تهران، پیشنهادهای قابل ملاحظه ای به‌ این كشور ارائه داده ‌است. براساس پیشنهاد آمریکا، روسیه می تواند میزان قابل توجه ای سلاح به ارتش جدیدالتاسیس افغانستان بفروشد.
دیلی تلگراف نوشت مقامات پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) از شرکتهای تسلیحاتی روسیه خواستند مقادیر زیادی سلاح و مهمات از ‌جمله 78 میلیون قبضه سلاح، یکصدهزار قبضه موشک انداز آر پی جی و دوازده هزار گلوله تانک به ‌افغانستان بفروشند. آمریكا در سفارش خرید سلاح برای افغانستان در نظر دارد ارتش این كشور را به تانكهای 62R، هلیكوپترهای تهاجمی و موشكهای ضد تانک نیز مجهز سازد.
لازم به ‌ذكر است كه ‌ارتش جدیدالتاسیس افغانستان دارای 35 هزار نیرو است كه پیش ‌بینی می ‌شود این تعداد تا سه سال آینده به 70 هزار نفر برسد.
چین حاضر نیست روابطش را با آمریکا به مخاطره بیندازد
روزنامه فایننشال تایمز (تایمز مالی)، یک روزنامه دیگر چاپ انگلستان طی گزارشی به نقل از روپرشت پولنس، رئیس كمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان در باره موضع نهایی چین در قبال پرونده هسته ای رژیم تهران نوشت دولت پکن به ‌مناسبات خود با واشنگتن علاقمند است و سیاست خارجی خود را بر این اساس تنظیم می‌ كند و از این رو حاضر نیست به‌ خاطر رژیم تهران وارد تنشهای جدید با ایالات متحده شود.
رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان که اخیرا به ایران سفر کرده در ادامه گفت چین در باره بحران هسته ای رژیم تهران به‌ دیدگاه و نقطه نظرات غرب تمایل دارد.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?