ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Monday, May 29, 2006


هشداری پیرامون وقایع اخیر دانشگاهها...
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشرStudent committee ofhuman right reporters
شاید اکنون به صراحت به این نتیجه رسیده باشیم که همه ی رویدادهای تاریخ به اصطلاح دو بار به صحنه می آیند که بار اول آن به صورت تراژدی و بار دوم آن به صورت نمایش خنده دار است. وقتی نزدیک به سه دهه پیش، با اعلام انقلاب فرهنگی، تصفیه ی خونین دانشگاهها و مراکزعلمی آغاز و انجام شد، باید انتظار امروز را هم می کشیدیم تا پس از ربع قرن، شیفتگان ماکیاولیست قدرت بخواهند مضحکانه تاریخ را تکرار کنند و شبح نظامی گری را بر جامعه مستولی نمایند.
تجربه ی تلخ انقلاب فرهنگی، گزینشها، اخراجها، تهدیدات، بازداشتها که اهرمهای کنترل و فشار بردانشگاه بود، اکنون نیز با حضور چکمه پوشان و شبه نظامیان در دانشگاه دوباره به صحنه آمده است و فالانژهای آلت دست، سعی در مرعوب کردن دانشگاه دارند.
پادگانیزه کردن واخراج دانشجویان و اساتید وانتصاب سطحی ترین و بی کفایت ترین و فاقد مشروعیت ترین افراد به عنوان روسای دانشگاه، فشار بر فعالان دانشجویی، یورش دوباره به خوابگاههای دانشجویی و ایجاد ارعاب توسط حراست و گروههای شبه نظامی طفیلی و سانسور شدید خبری و سرکوب هر نوع صدایی در سینه، تنها نشان ازیک چیزدارد و آن ترس و وحشت مسند نشینانی است که مشروعیت خود را فقط ازبرق سرنیزه هایشان می گیرند.
جای سوال از این مستان قدرت است که آیا پینوشه و حکومت نظامیان در یونان و میلوسوویچ و دیکتاتورهایی که الگوی عملی شما در برخورد با جامعه و دانشگاه بودند، توفیق یافتند یا محکوم به شکست بودند؟
آیا فکر می کنید با عوام فریبی و فراررو به جلو و ایجاد جو امنیتی و سرکوب و پاکسازی دانشگاه به تثبیت و دوام خود کمکی خواهید کرد؟
بدیهی است و خود نیز می دانید که همه ی این پروژه ها و آمرین وعاملین آن، محکوم به شکستند و ما قاطعانه اعلام میداریم که از آخرین گروههای دانشجویی هستیم که درغالب بیانیه هشدارمی دهیم و این نکته را گوشزد می کنیم که دیگرنه توان تکیه بر سرنیزه را دارید و نه توان نشستن برآن؛ زیرا که امروزپایان عصر دیکتاتورها فرا رسیده و تاریخ نشان داده است، کسانی که مانند روباه می آیند و مانند ببر می درند؛ مانند موش می روند .
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر،ضمن محکومیت شدید اقدامات و سرکوبهای اخیر،همبستگی دانشگاه و مردم را عامل شکست استبداد می داند و اعلام می کند که: دانشگاه همواره سنگر آزادی بوده و خواهد ماند.
تاریخ 8/3/1385کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشرkomite_gozareshgar@yahoo.comwww.komitegozareshgar.blogfa.com

This page is powered by Blogger. Isn't yours?