ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Thursday, June 01, 2006

پرزیدنت بوش خطاب به رژیم تهران:
اولا شما سلاح اتمی نخواهید داشت، و ثانیا..
پرزیدنت جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته پیشنهاد ایالات متحده برای پایان دادن به جاه طلبی های هسته ای رژیم تهران را تشریح کرد و گفت پیام من به رژیم تهران این است که اولا شما سلاح اتمی نخواهید داشت، ثانیا باید برنامه اتمی خود را به نحوی که قابل تائید باشد، متوقف کنید، در این صورت است که واشنگتن در مذاکره شرکت خواهد کرد.
پرزیدنت بوش گفت من با رهبران فرانسه، آلمان، انگستان، ژاپن، روسیه و سران دیگر کشورها صحبت کردم و تاکید دارم که باید یک جبهه متحد بوجود آید و پیام مشترک آن این باشد که باید از دستیابی رژیم تهران به سلاح اتمی جلوگیری شود.
رئیس جمهور آمریکا افزود امیدواریم رژیم تهران به خواستهای جامعه بین المللی گوش فرا دهد و ثروت ایران را برای تولید سلاح اتمی که هزینه هایش باعث تهی شدن سفره مردم این کشور می شود، صرف نکند.
پیش از سخنان رئیس جمهور آمریکا، کوندالیزا رایس، وزیر امور خارجه این کشور نیز در آستانه سفر به وین، همین مواضع را اعلام کرد و گفت رژیم تهران نمی تواند به سلاح هسته ای دست یابد.
خانم رایس گفت اکنون انتخاب با رژیم تهران است، پیشرفت هرگونه مذاکره یا دادن مشوق، توقف فوری غنی سازی اورانیوم و پذیرفتن راه حل جامعه بین المللی است.
وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت ولی اگر رژیم تهران نخواهد یک برنامه صلح آمیز هسته ای را طبق نظر جامعه بین المللی بپذیرد و به جاه طلبی های هسته ای خود ادامه دهد، در آن صورت باید آماده پرداخت بهای سنگینی باشد.
امروز قرار است وزرای امور خارجه کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل بعلاوه آلمان در وین تشکیل جلسه دهند. پیشنهاد جدید اروپايیان به رژیم تهران در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه طی سخنانی در جمع نمایندگان پارلمان اروپا گفت اگر رژیم تهران پیشنهاد جدید ما را نپذیرد، در آن صورت روشن خواهد شد که آنها هدف دیگری به جز استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را دنبال می کنند.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?