ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Saturday, September 30, 2006

نامه محرمانه آيت الله خمينی،

بی بی سی :
رهبر پيشين ايران در مورد پايان جنگ با عراق که برای نخستين بار علنی شده حاوی عبارتی است که نشان می دهد فرمانده وقت سپاه پاسداران، دستيابی به تجهيزات نظامی پيشرفته، از جمله سلاحهای اتمی را برای پايان موفقيت آميز جنگ ضروری می دانسته است.
آيت الله خمينی در بخشی از نامه خود از قول محسن رضائی نوشته است: "تا پنج سال ديگر ما هيچ پيروزی نداريم، ممکن است در صورت داشتن وسائلی که در طول پنج سال به دست می ‌آوريم قدرت عمليات انهدامی يا مقابله به مثل را داشته‌ باشيم و بعد از پايان سال ۷۱ اگر ما دارای ۳۵۰ تيپ پياده و ۲۵۰۰ تانک و سه هزار توپ و سيصد هواپيمای جنگی و سيصد هليکوپتر و قدرت ساخت مقدار قابل توجهی از سلاحهای ليزر و اتم که از ضرورتهای جنگ در آن موقع است باشيم می ‌توان گفت به اميد خدا بتوانيم عمليات آفندی [تهاجمی] داشته باشيم".
اين نخستين بار است که از قول يکی از مقامهای عاليرتبه نظامی ايران، پيشنهاد ساخت جنگ افزار اتمی مطرح می شود.
نامه محرمانه آيت الله خمينی را دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ايران منتشر کرده که در روزهای پايانی جنگ ايران و عراق فرماندهی جنگ را در دست گرفته بود.
خبرگزاری کار ايران تنها خبرگزاری ايرانی بود که برای ساعاتی در سايت خود متن کامل نامه را که در آن عبارت "مقدار قابل توجهی سلاح های ليزر و اتم" آمده بود منتشر کرد اما سپس اين عبارت را حذف کرد و همچون ساير خبرگزاری ها از "..." استفاده کرد.
دفتر آقای هاشمی رفسنجانی در شرايطی نامه آيت الله خمينی را علنی کرده که مذاکرات ايران با دولتهای اروپايی برای قانع ساختن آنان نسبت به صلح آميز بودن برنامه اتمی خود هنوز به نتيجه ای نرسيده و اين احتمال مطرح است که شورای امنيت سازمان ملل متحد جهت محدود ساختن فعاليت اتمی ايران دست به تحريم اين کشور بزند.
مقامهای ايرانی، از جمله محسن رضائی که اکنون دبير مجمع تشخيص مصلحت ايران است همواره تأکيد کرده اند که ايران به دنبال دست يافتن به سلاح اتمی نيست و آيت الله خامنه ای، رهبر ايران، سلاح اتمی را خلاف شرع اعلام کرده است.
آقای رضائی در مصاحبه ای با سايت بازتاب به دفاع از برنامه خود برای موفقيت در جنگ با عراق پرداخته و گفته که در آن زمان طی نامه ای به آقای هاشمی رفسنجانی خواهان چهارونيم ميليارد دلار بودجه ارزی برای هزينه های برنامه خود شده بوده که به عقيده وی، اين مبلغ کمتر از بيست درصد درآمد کشور طی پنج سال بوده و دولت امکان تأمين آن را داشته است.
دفتر آقای هاشمی رفسنجانی پس از انتشار اين مصاحبه در سايت بازتاب اقدام به انتشار نامه آيت الله خمينی کرده است.
آن گونه که آيت الله خمينی در نامه اش آورده، محسن رضائی تأکيد داشته است که "باز هم بايد جنگيد" اما آيت الله خمينی نوشته که اين موضع محسن رضائی، "شعاری بيش نيست".
جنگ ايران و عراق از موضوعاتی است که مقامها و محافل سياسی ايران بر سر آن اختلاف نظرهای زيادی دارند.
پاره ای بر اين باورند که جنگ بايد پس از پيروزيهايی که ايران در سال دوم جنگ کسب کرد پايان می يافت و فرماندهان وقت سپاه و برخی مقامات را متهم می کنند که با اصرار بر ادامه جنگ خسارات جبران ناپذيری بر کشور تحميل کردند.
در مقابل، برخی فرماندهان وقت سپاه، همچون محسن رضائی از برخی مقامهای سياسی انتقاد می کنند که اجازه ندادند استراتژی مشخصی برای جنگ تدوين شود تا فرماندهان نظامی بتوانند جنگ را به شيوه ای موفقيت آميز به پايان برسانند. ولی در عین این حال محسن سازگارا کارشناس مسائل ایران در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: انتشار این نامه کاملا نشان می دهد گناه ادامه پس از فتح خرمشهر بیش از همه برعهده فرماندهان نظامی بوده من جمله خود محسن رضایی که بر اساس یک سری اوهام شش سال جنگ را اضافه کش دادند. آنچه آقای رفسنجانی اکنون انجام داده به نظر من بیش از همه فاجعه جنگ را می خواهد نشان دهد که گردن این نظامی هایی است که امثال آقای ذوالقدر هنوز از همان دسته هستند و در قدرت هستند و امثال آقای احمدی نژاد جزو فرماندهان دسته دوم سوم این باند هستند و به نظر من آقای رفسنجانی خطر این نظامی های دست به اسلحه را که هر کجای دیگر دنیا بود به دلیل اشتباهات فاحششان باید محاکمه می شدند، به خوبی احساس کرده است. کسانی که با بی تدبیری رهبری، نه تنها وارد سیاست، بلکه وارد اقتصاد کشور شدند و سعی می کنند مواضع قدرت را بگیرند و کشور را در همه ابعاد دارند با فاجعه مواجه می کنند. اما این کار آقای رفسنجانی بسیار دیر است و وقتی از خواب بیدار شدند که دیگر بسیاری از مواضع قدرت در دستشان نیست و به نظر من این خواب خوش به زودی گریبان رهبری را هم خواهد گرفت.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?