ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Thursday, November 02, 2006

یک آخوند دمکراسی در ایران را نوید میدهد


خاتمی: دموکراسی را نمی توان صادر کرد


یک آخوند اکنون بعد از نزدیک به 28 سال که از انقلاب و توطه اسلامی در کشور در حال رشد ما ایران میگذرد کم و کاستیهای حکومت ننگین خود را در لندن توجیح میکند.
محمد خاتمی، رييس تشکیلات اسلامی سابق در ايران، در سخنانی در لندن تلاش برای استقرار دموکراسی غربی در ساير نقاط جهان را مورد انتقاد قرار داد.
آقای خاتمی که سرگرم ديدار از بريتانياست در سخنرانی خود در چتم هاوس در لندن گفت که تجارب يک کشور را نمی توان به يک منطقه ديگر جغرافيايی با فرهنگ و شرايط مختلف تعميم داد و افزود که دخالت نظامی آمريکا باعث ريشه کنی تروريسم يا حتی مانع آن نشده بلکه به اشکال تازه آن در خاور ميانه دامن زده است.
آقای خاتمی گفت: "يکی از بزرگترين لطيفه های آقای بوش اين است که می گويد قصد صدور دمکراسی را دارد. دمکراسی چيزی نيست که بتوان صادر کرد يا به کسی داد." وی اظهار داشت که هرچند بذر دمکراسی در غرب کاشته شده اما در شرق و در جهان اسلام، به خاطر شرايط متفاوت، به شکل مختلفی رشد و نمو خواهد کرد.
خاتمی در سخنرانی خود در مورد کارنامه حقوق بشر ايران گفت که شکنجه قابل قبول نيست و ايران در دوران رياست جمهوری او به دمکراسی نزديکتر شده است. وی در مورد ادعاهای مربوط به نقش خود در "سرکوب ها" که توسط مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از ايران مطرح می شود نيز گفت: "بدرفتاری هايی در برخی موارد روی داده که من در موقعيتی نبودم که بتوانم کاری در مورد آنها بکنم."خاتمی بدون اشاره به پیشرفتهای ایران در اثر شاهان پهلوی گفت ايران برخلاف برخی کشورهای خاورميانه، که از آنها نیز نامی نبرد، در زمينه حقوق زنان پيشرو بوده اما اذعان داشت که راه "خيلی خيلی درازی" تا رسيدن به دمکراسی باقی مانده است. احتمالآ منظور ایشان اکنون بودن اسلام یا تشکیلات اسلامی به صورت سد مبر در برابر پیشرفتهای ایران میباشد...

This page is powered by Blogger. Isn't yours?