ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Thursday, November 02, 2006

آیا جنگی در راه است؟؟



رزمايش دوم ايران، برنامه‌اى كه زمان آن به جلو انداخته شد
تلويزيون جمهورى اسلامى ايران امروز خبر از آغاز دومين مانور نظامى سپاه پاسداران با نام «پيامبر اعظم ۲» داد. سرلشكر يحيی رحيم صفوی فرمانده سپاه پاسداران گفت كه رزمايش آغاز شده از قبل برنامه‌ريزى شده بود اما زمان آن جلو آورده شده است. وی همچنين مانور نظامی مشترك برخی كشورهای غربی‌ و منطقه به رهبری آمريكا در آبهای خليج فارس را اقدامى تبليغاتی ناميد كه از بعد عملياتی ارزش زيادی ندارد.
در اين زرمايش ده‌ها موشك دوربرد از جمله شهاب ۳ با كلاهك جنگی خوشه‌ای و برد بالاى دو هزاركيلومتر شليك شده است. گفته می‌شود موشكهای دوربرد شهاب ۳ می‌توانند اسرائيل را هدف قرار دهند. بنا به گزارش‌هاى رسيده آزمايش اين موشك‌ها در نزديكى قم انجام شده. اين اولين بارى است كه موشك‌هاى شهاب ۳ در يك مانور نظامى شليك می‌شوند. تاپيش از اين موشكهاى ياد شده تنها به آزمايش گذاشته می‌شدند. سرلشگر يحيى رحيم صفوى فرمانده سپاه پاسداران ديروز اعلام كرده بود كه اين رزمايشى ده روزه است كه در ۱۴ منطقه از جمله در آبهاى خليج فارس و درياى عمان انجام خواهد گرفت.
در همين‌حال، نيروى دريايى آمريكا، فرانسه ايتاليا، انگلستان و استراليا نيز در يك مانور مشترك در آبهاى خليج فارس حضور دارند. اين مانور از روز دوشنبه‌ی گذشته در آبهای خليج فارس آغاز شده است.
فرمانده سپاه پاسداران از يك سو رزمايش مشترك آمريكا و برخی كشورهای غربی‌ و منطقه در آبهای خليج فارس را اقدامى تبليغاتی ناميد كه از بعد عملياتی ارزش زيادی ندارد و از سوى ديگر گفت كه رزمايش آغاز شده سپاه پاسداران از قبل برنامه‌ريزى شده بود اما زمان آن جلو آورده شده است.
يحيى رحيم صفوى در سخنان خود گفته است كه اگر دشمنان فرامنطقه‌ای منافع جمهورى اسلامى را به خطر بياندازند، سپاه و نيروهای داوطلب بسيجی از همه توان خود برای ضربه زدن به منافع آنها در بردهای عميق بهره می‌گيرند.
همزمان با آغاز رزمايش نظامى سپاه پاسداران از واشنگتن خبر می‌رسد كه آمريكا ايران و سوريه را متهم به طرح براندازى حكومت لبنان كرده است. در مورد دلايل چنين اتهامى از سوى مقامات دولت آمريكا توضيحى داده نشده است. تونى اسنو سخنگوى دفتر رياست جمهورى آمريكا گفته است كه از جمله اهداف ايران و سوريه جلوگيرى از يك تريبون بين‌المللى براى رسيدگى به ترور رفيق حريرى نخست وزير سابق لبنان است. او افزوده است كه اين تريبون تحت هر شرايطى كه در لبنان بوجود آيد كار خود را ادامه خواهد داد.
دولت سوريه اتهام براندازى دولت لبنان را بى‌اساس خوانده است، اما حزب الله لبنان از هنگام پايان جنگ با اسرائيل در آگوست امسال خواستار تغيير دولت در لبنان است. حسن نصرالله به ائتلاف ضد سورى سينيوره تا نيمه نوامبر مهلت داده تا يك دولت يكدست تشكيل دهد. وى تهديد كرده است كه درغير اينصورت دست به برپايى تظاهرات خيابانى خواهد زد.
حزب الله لبنان كه از سوى ايران و سوريه حمايت می‌شود، از جمله سرسخت ترين منتقدان فواد سينيوره رئيس دولت لبنان است كه از حمايت غرب برخوردار است. تونى اسنو سخنگوى كاخ رياست جمهورى آمريكا ديروز بار ديگر بر حمايت واشنگتن از فواد سينيوره تاكيد كرد.
سوريه اتهام براندازى دولت لبنان از سوى واشنگتن را مضحك قلمداد كرده و سفير سوريه در آمريكا گفته است كه كشورش در امور داخلى لبنان دخالتى نخواهد كرد. او هم چنين از آمريكا خواسته است كه از اين پس مردم لبنان را بجان يكديگر و بجان ساير كشورها نياندازد. جمهورى اسلامى ايران هنوز در مقابل سخنان ديروز سخنگوى كاخ رياست جمهورى آمريكا واكنشى نشان نداده است.
http://www2.dw-world.de/persian/iran/aktuelle_berichte/1.202186.1.html © 2006 Deutsche Welle

This page is powered by Blogger. Isn't yours?