ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Friday, November 03, 2006

تشکیلات اسلامی در ایران از هرعقلانيتى بدور است




روزنامه فرانسوى «دى ان اى» در اين زمينه چنين می‌نويسد:«در زور آزمائى بين ايران، ايالات متحده و اروپا هر ترفندى مجاز است. حمله حزب الله لبنان به اسرائيل در اواسط ماه جولاى همزمان با بحث بر سر مناقشه اتمى ايران در شوراى امنيت سازمان ملل بود. هدف از نمايش قدرت نيروهاى نظامى ايران، چين و روسيه يعنى دو كشورى كه داراى كرسى دائمى در شوراى امنيت هستند، مى‌باشد. خودمان را گول نزنيم. دولت ايران به بمب اتمى دست خواهد يافت و كسى هم نمى‌تواند جلوى آن را بگيرد. دولت ايران كره شمالى نيست كه كم و بيش تحت‌الحمايه چين باشد، دولت ايران يك دولت تئوكراتيك است كه می‌خواهد اسرائيل را نابود كند، از هرعقلانيتى بدور است و در رقابت با اعراب سنى براى بدست گرفتن رهبرى جهان اسلام قرار دارد».
همه راهها به دمشق ختم می‌شوند
در حالى كه دولت‌هاى سوريه و ايران، اتهام آمريكا مبنى بر طرح توطئه‌اى براى براندازى دولت لبنان را رد كردند، روزنامه انگليسى «گاردين» چاپ لندن در مقاله‌اى تحت عنوان «همه راهها به دمشق ختم می‌شوند» در باره نقش سوريه در بحران خاورميانه چنين می‌نويسد:«جرج بوش رئيس جمهور آمريكا از مذاكره مستقيم با سوريه سرباز می‌زند، اما تونى بلر نخست وزير بريتانيا حداقل در اين زمينه تلاش می‌كند. سوريه در تمام منطقه خاورميانه نقش مهمى را ايفا می‌كند. اين كشور هنوز هم نفوذ زيادى در لبنان دارد و از سوى ديگر می‌تواند در مناقشه غرب با جمهورى اسلامى ايران بر سر برنامه اتمى آن نقش ميانجى ايفا نمايد.
اگر بريتانيا شايد با پشتيبانى اتحاديه اروپا موفق شود آمريكا و سوريه را بر سر ميز مذاكره بياورد، اين قدم بسيار مهمى براى روند صلح در منطقه خواهد بود. شايد بتواند بشار اسد رئيس جمهور سوريه از نفوذ خود بر حزب الله و حماس استفاده كرده و به آزادى سربازان اسرائيلى كمك نمايد. اين اقدام می‌تواند به آرامش اوضاع كمك كرده كه اين خود پيشرفت بزرگى است. براى غرب بايد روشن شود كه همه راهها به دمشق ختم می‌شوند».

http://www2.dw-world.de/persian/internat_politik/1.202376.1.html © 2006 Deutsche Welle

This page is powered by Blogger. Isn't yours?