ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Monday, November 06, 2006


آمریکا و اتحادیه اروپا درخواست روسیه را رد کردند
آمریکا و اتحادیه اروپا درخواست روسیه برای اصلاح پیش نویس قطعنامه تحریمهای بین المللی علیه رژیم تهران را رد کردند. روسیه خواستار آن شده بود که تحریم رژیم تهران تنها به تسلیحات هسته ای و موشکهای دوربرد محدود شود، اما آمریکا و اروپا از پذیرش این خواسته خودداری کردند.
روسیه همچنین خواستار تعیین یک سقف زمانی برای تحریمها شده بود.
براساس پیش نویس قطعنامه ارایه شده توسط سه کشور بزرگ اروپايی فرانسه، آلمان و انگلستان، تمامی کشورها موظفند از ارسال تجهیزات و انتقال تکنولوژی که می تواند به برنامه های هسته ای و موشکی رژیم تهران کمک کند، جلوگیری نمایند.
همچنین در این پیش نویس قطعنامه آمده است سفر افراد، مدیران شرکتها و سازمانهايی که در برنامه های هسته ای و موشکی جمهوری اسلامی دخیل هستند، ممنوع شده و دارايی های آنها مسدود خواهد شد.
همزمان یک سایت حکومتی از آمادگی روسیه برای حمایت از اقدامات بین المللی علیه رژیم تهران خبر داد.
سایت حکومتی آفتاب نوشت "سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز گذشته پس از بازگشت از بروکسل در جمع خبرنگاران از آمادگی مسکو برای حمایت از اقدامات جامعه جهانی علیه جمهوری اسلامی خبر داد و تلاش کشورهایی که سعی دارند روسیه را به عدم حمایت از قطعنامه سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی متهم کنند، بی‌ پایه و اساس دانست. اظهارات لاوروف در حالی بیان می ‌شود که خبرگزاریهای غربی گزارش داده‌اند روسیه در نشست روز جمعه گروه 1+5 خواستار تجدید نظرهای اساسی در پیش‌نویس قطعنامه تحریم جمهوری اسلامی شده بود. این اظهارات همچنین پس از آن بیان می‌شود که یکی از مقامات بلندپایه کرملین چند روز قبل تاکید کرده بود که به دلیل فشارهای سنگین آمریکا و همگرایی روزافزون اروپا و آمریکا، روسیه در نهایت چاره‌ای جز پذیرش قطعنامه تحریم جمهوری اسلامی و حمایت از آن ندارد."

This page is powered by Blogger. Isn't yours?