ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Thursday, November 02, 2006

آمریکا: رژیم تهران خطرناكتر از رژیم استالینی كره شمالی است


به گزارش خبرگزاری رویتر، رابرت جوزف، معاون وزارت خارجه آمريكا در امور كنترل تسليحات و امنيت بين المللی طی سخنانی هشدار داد برنامه تسلیحات هسته ای رژیم تهران به مراتب خطرناک تر از فعالیتهای اتمی كره شمالی است. البرادعی نیز در آمریکا گفته است جهان بايد برای جلوگيری از دستيابی رژیم تهران به سلاح هسته‌ ای، هر اقدامی را كه می ‌تواند انجام دهد.

معاون وزارت خارجه آمریکا در امور كنترل تسليحات و امنيت بين المللی که در نشستی در مراکش با عنوان 'ابتكارعمل مبارزه با تروريسم هسته ای' شركت كرده بود، گفت رژیم تهران بزرگترين خطر برای پیمان منع تولید و گسترش سلاحهای اتمی (ان پی تی) است.

به گفته این مقام ارشد آمریکايی، برنامه تسليحات كشتار جمعی رژیم تهران، پيچيده تر و خطرناكتر از رژیم كره شمالی است و از این رو تهدیدی جدی برای ثبات منطقه بشمار می رود.

رابرت جوزف تاکید کرد نگرانی آمریکا تنها از برنامه تسلیحات هسته ای رژیم تهران نيست و افزود ما به دقت اقدامات بی ثبات کننده آنها را در عراق و افغانستان زير نظر داريم.

در رابطه با نقش جنگ افروزانه جمهوری اسلامی در عراق، روزنامه واشنگتن تایمز به نقل از ژنرال جان ابی زید، فرمانده نیروهای مركزی آمریكا در منطقه نوشت شواهد نشان می دهد که آمریكا در عراق در واقع با رژیم تهران درگیر است.

این روزنامه نوشت رژیم تهران سلاح های پیشرفته خود را برای شورشیان در عراق ارسال می كند تا علیه نیروهای آمریكایی مورد استفاده قرار گیرند.

در همین حال محمد البرادعی، دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز که در آمریکا بسر می برد، طی سخنانی گفت هنوز نمی‌ توان قضاوت كرد كه آيا رژیم تهران فناوری هسته‌ ای را برای اهداف صلح آميز می‌ خواهد يا برای اهدافی دیگر. از این رو فعالیتهای هسته‌ ای رژیم تهران مایه نگرانی جدی است.

سایت حکومتی آفتاب که اظهارات البرادعی را در گزارشی با عنوان 'حمله البراعی به جمهوری اسلامی' درج کرده، نوشته است مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید رژیم تهران فعالیتهای هسته ‌ای خود را تعلیق نکرده و اقدامات کافی برای شفاف ‌سازی انجام نداده است، بنابراین آژانس انرژی اتمی نمی ‌تواند صلح ‌آمیز بودن فعالیتهای هسته ای رژیم تهران را تائید کند.

بنابراین گزارش، البرادعی در اظهاراتی بی سابقه گفته است جهان بايد برای جلوگيری از دستيابی رژیم تهران به سلاح هسته ‌ای، هر اقدامی را كه می ‌تواند انجام دهد.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?