ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Saturday, November 04, 2006

پاسدار محسن رضایی،


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی طی یک مصاحبه تلویزیونی، ضمن ابراز ترس و وحشت از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، کشورهای عربی را مورد تهدید قرار داد و به آنها نسبت به شرکت در تحریمهای بین المللی علیه جمهوری اسلامی و یا اقدامات احتمالی دیگر که از سوی آمریکا دنبال می شود، هشدار داد.
پاسدار رضايی گفت "توصيه ما به دوستان عربمان اين است که وارد اين معرکه نشوند. بعدا نگويند که ما اينها را نمي ‌دانستيم، ما همين الان می ‌گوييم که مواظب باشند."
به گزارش سایت حکومتی بازتاب، محسن رضايی در این مصاحبه که با تلویزیون دوبی انجام شده، گفته است "کشورهاي تحريم کننده ایران به شدت متفرق هستند؛ چين و روسيه از يک طرف و هر دو با هم با اروپايي‌ها و از طرف ديگر با انگليس و آمريکا اختلاف نظر دارند و اکنون عملا سه جبهه در درون کشورهاي تحريم کننده وجود دارد. تحريم ايران، پيش از آن ‌که به ايران آسيب برساند، به منطقه و جهان آسيب وارد خواهد کرد. بورس در خليج فارس و خاورميانه سقوط خواهد کرد. همين الان بورس کشورهاي عربي همسايه و منطقه افت کرده است، بورس امارات، بورس عربستان و کويت و بورس کشورهاي خاورميانه ارزش سهامشان پايين آمده است، با اين که هنوز ايران تحريم نشده است. اگر ايران تحريم بشود، سرمايه‌گذاري‌هايي که در منطقه شده است، کاهش پيدا مي‌کند. سرمايه‌هايي که از آمريکا به سوي منطقه ما آمده بود، احتمالا بار ديگر به مناطق ديگري براي سرمايه‌گذاري خواهد رفت، مثل پرندگاني که فصلي پرواز مي‌کنند، سرمايه هم همين طور است. تحريم ايران، شکل‌گيري اقتصاد منطقه را با مشکل مواجه خواهد کرد و رشد سرمايه گذاري و GMP در منطقه کاهش مي‌يابد. آمريکايي‌ها مي‌خواهند ريسک اقتصادي را در منطقه افزايش دهند، آنها آثار تحريم ايران را در منطقه مي‌دانند و به همين دليل است که آگاهانه در حال شکل دادن تحريم ايران هستند."
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا جنگي در منطقه در حال شکل گيري است، گفت "تحليل اين مسئله کار ساده‌اي نيست. آمريکايي‌ها خودشان مشکل دارند که به ايران حمله کنند و اين احتمال هست که اگر قصدي داشته باشند، اين کار را با دست اسرائيلي‌ها انجام دهند و لذا از همين جا به دوستانمان در کشورهاي عربي مي‌گويم مواظب رابطه‌اي که اخيرا بين اسرائيل و برخي کشورهاي عربي برقرار شده است، باشيد. توصيه مي‌کنيم که مراقبت کنند، زيرا اين طرح يک ترفند آمريکايي است و يک حيله‌اي پشت سر آن است و قصد دارند کلاه بزرگي سر برخي از کشورهاي عربي بگذارند."
رضايي گفت "آمريکا به بهانه‌هايي مثل حفظ امنيت فلسطين و لبنان، کشورهاي عربي را ترغيب به برقراري روابط با اسرائيل مي‌کند، اما مسئله چيز ديگري است، بلکه مسئله ايران است و ممکن است از نوع خشونت آميز آن باشد. دوستان عرب ما بعدا نگويند که ما اينها را نمي‌دانستيم، ما همين الان مي‌گوييم که مراقبت کنند و مواظب باشند که آمريکايي‌ها اقداماتي را پيش بيني کرده‌اند و قصد انجام دارند؛ اما اينکه بتوانند تحقق ببخشند يا نه، بستگي به کارکرد مذاکرات و چالش‌هاي سياسي مذاکرات آمريکا و اروپا بر سر مسئله هسته‌اي ايران در طي سه چهار هفته و آخر ماههاي آينده تا اواخر آذرماه دارد."
وي گفت "آمريکايي‌ها و اسرائيلي‌ها خودشان را آماده يک اقدام کرده اند و اين اقدام شبيه اقدام افغانستان و عراق نيست، بلکه يک سري اقدامات خاص است و به احتمال بسيار قوي هم شکست مفتضحانه‌اي خواهند خورد و اين کاملا روشن است. توصيه ما به دوستان عربمان اين است که از هر طريق ممکن، وارد اين معرکه نشوند. ما مي‌دانيم که اگر آنها آگاهي داشته باشند، وارد نمي‌شوند. ما معتقديم آمريکايي‌ها و اسرائيلي‌ها ته حرفشان و نيت اصلي‌شان را به آنها نخواهند گفت و لذا بايد مراقبت جدي بشود. ما به هيچ وجه طرفدار جنگ با آمريکا هم نيستيم و نمي‌خواهيم در منطقه‌اي که زندگي مي‌کنيم، ناامن بشود، ولي آنها ممکن است برنامه‌اي را طراحي بکنند و مسئله الان پنجاه پنجاه است."
فرمانده سابق سپاه پاسداران درخصوص پيام‌هاي سياسي مانور نظامي سپاه گفت "ما در خانه خودمان زندگي مي‌کنيم، اما ما را تهديد مي‌کنند، با برادرانمان در منطقه همکاري مي‌کنيم، اما در همکاري‌هاي ما کار شکني مي‌کنند. بنابراين ما ناچار از دفاع از خود هستيم. مانور ما يک مانور دفاعي است که براي دفاع از خود است، ما مي‌خواهيم به دشمنانمان بگوييم که از منافع ملي خود نمي‌گذريم و از خودمان دفاع خواهيم کرد. اميدواريم اين پيام، باعث بازدارندگي بشود و تهديد‌هايشان را بردارند و اجازه بدهند ما به همکاري‌هايمان در منطقه ادامه بدهيم و منافع ملي خودمان را داشته باشيم. حرف ما اين است، شما زندگي خودتان را بکنيد و بگذاريد ما هم زندگي خودمان را داشته باشيم، شما به دين خودتان باشيد و بگذاريد ما هم دين خودمان را حفظ کنيم. از همين رو اين مانورها براي آمادگي و نشان دادن توانايي‌هاي دفاعي ايران است تا عقلاي جهان توجه بکنند و معرکه‌اي را عليه منطقه درست نکنند."
رضايي در اين گفت‌وگو كه شب گذشته که از تلويزيون دبي پخش شد، اظهار داشت "به دولت‌هاي منطقه مي‌خواهيم بگوييم که ما با هم برادر هستيم و اين شايعاتي که درست کرده‌اند که در جهان اسلام دو گروه هستند، عده‌اي شيعه هستند و عده‌اي سني، و عده‌اي عرب هستند و عده‌اي عجم، چنين چيزي وجود ندارد. ايران امروز خط مقدم کشورهاي عربي و برادران اهل سنت است. امروز ما با تمام قوت از منافع فلسطين، لبنان، عربستان، منافع امارات متحده عربي و منافع کشورهاي عربي حوزه خليج فارس دفاع کرده و دفاع مي‌کنيم. از اول انقلاب تا کنون بين ما و آنها مسئله حادي نبوده و حتي حادثه جنگ ايران و عراق را هم صدام عليه ما آغاز کرد و او وارد خانه ما شد. بنابراين ما از اول انقلاب تا کنون با هم بوده‌ايم و مي‌خواهيم با هم باشيم. پيام اين مانور اين است که در کنار جهان اسلام و عليه کساني که مي‌خواهند منطقه را نا امن کنند، ايستاده‌ايم."

This page is powered by Blogger. Isn't yours?