ایرانیان نیازی به قیمیت ملایان تازی ندارند
با قیام ملی خود برای آزادی ایران کوشا باشیم

Sunday, November 05, 2006

خاتمي


.سيد "محمد خاتمي" رييس موسسه بين‌المللي گفت‌ و گوي فرهنگها و تمدنها ، گرفتن سفارت آمريكا در تهران را بدست دانشجويان پيرو خط امام، اقدامي بزرگ توصيف كرد كه ابعاد آن قابل ارزيابي نيست.
وي اين مطلب را شنبه شب در جمع دانشجويان ايراني در "كانون توحيد" لندن مركز فرهنگي انجمن اسلامي دانشجويان ايراني در انگليس اظهارداشت.
خاتمي در اين مراسم كه در سالگرد اشغال لانه جاسوسي آمريكا برگزارشد، گفت: اگر قرار باشد دولتي درباره اين رويداد ملامت شود، آن دولتي بايد باشد كه با عملكرد خود نمايندگان صادق ملت ايران يعني دانشجويان را به چنين واكنشي واداشت.
خاتمي مبناي عقيدتي هويت دانشجويان مسلمان بويژه در خارج از كشور را دين اسلام و پايه اعتقاد اجتماعي و سياسي آنان را انقلاب اسلامي معرفي و تاكيد كرد: با كنار گذاشتن دين، به آزادي و استقلال نمي‌رسيم.
رييس جمهوري سابق ايران خطاب به دانشجويان و ايرانيان مقيم انگليس حاضر در اين سخنراني گفت: هويت ديني در عمق وجدان و جامعه ما نهفته است.
ما بايد دين را به گونه‌اي بفهميم كه به آزادي و استقلال برسد.
وي با بيان اينكه حركتهاي سياسي غيرديني و گرايش هاي ديني بدون دغدغه آزادي در ايران ناكام مانده‌اند، تصريح كرد: انقلاب اسلامي، خواست ديرين مردم ايران براي رسيدن به استقلال، آزادي و پيشرفت را به اين هويت تاريخي پيوند زد .
خاتمي با دعوت دانشجويان به حفظ نسبت و ارتباط خود با هويت ديني تاكيد كرد: هيچكس حق ندارد هويت اسلامي مردم ايران را بربايد، همانگونه كه كسي نيز حق ندارد جمهوريت و قانون اساسي را بنامهاي نظامهاي حكومتي ديگر از ايران بگيرد.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?